TL en filteren, of spookt het er in?

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Er staan meer systemen op die wel mooi meten dan niet. Wat afstraalgedrag betreft. En eigenlijk vind ik alle bekende merken goed klinken. Sommigen vallen uit de toon vanwege plotseling sterk verhoogde vervorming in het middengebied, een aspect wat natuurlijk ook heel belangrijk is. Bijvoorbeeld de Thiel 1.6. Die wordt door veel mensen dan ook als kil ervaren. En met de Wilson Watt Puppy heb je liefhebbers en haters. Zal met de grillige karakteristiek te maken hebben. Luidspreker met 'karakter'. De echte toppers, wie vind Dynaudio bv niet goed klinken (nog nooit tegengekomen), hebben ook extreem lage vervorming over het hele frequentiebereik.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”