prototype Geïntegreerde Buizenversterker ß 2.1
Moderator: Beheerdersteam
Ik ben ook blij met de schakelaar, hij lag vanmorgen op de mat, ik heb 'em gelijk aangesloten, en werkt prima.doppedoos schreef:
@Paul
Ik ben in ieder geval blij met de schakelaar! en de prijs is 'beter' dan DACT!
Groet, Simon
Ik heb 'em nu met slechts 1 bron aangesloten, de massa gaat gewoon buiten de schakelaar om. Hoe sluit jij de massa aan met meerdere bronnen? Ik vroeg me af of hier nog een "optimale" manier voor is namelijk.
grt Paul
@Paul
heb zelf de inputpluggen en de schakelaar in een 'appart' segment gemonteerd; dus input plugjes en schakelaar naast elkaar en een metalen(blikken) afscherming om het geheel gemaakt aan de massa van het geheel. De randaarde van de plugjes is niet! verbonden met het 'chassis' en gaat dus appart (direct) naar de volume regelaar (dus inderdaad buiten de schakelaar om!)en dan meteen naar de voorversterker buis. Hiervoor gekozen omdat als je de randaarde van de plugjes aan het chassis verbind je kans op 'aardlussen' krijgt en dus brom...
Zie hier de kostbare ervaring van daddy
. En brom is iets wat maar al te graag gebeurt bij buizenversterkers! Dit is een beproefde methode en is absoluut fluisterstil! Zelfs daddy stond versteld van hoe stil de versterker als snel gebouwde prototype nu al is!
Groet, Simon
heb zelf de inputpluggen en de schakelaar in een 'appart' segment gemonteerd; dus input plugjes en schakelaar naast elkaar en een metalen(blikken) afscherming om het geheel gemaakt aan de massa van het geheel. De randaarde van de plugjes is niet! verbonden met het 'chassis' en gaat dus appart (direct) naar de volume regelaar (dus inderdaad buiten de schakelaar om!)en dan meteen naar de voorversterker buis. Hiervoor gekozen omdat als je de randaarde van de plugjes aan het chassis verbind je kans op 'aardlussen' krijgt en dus brom...
Zie hier de kostbare ervaring van daddy
Groet, Simon
weinig....zo niet....niets veranderd! prototype speelt te goed
en is net even iets te mooi afgewerkt voor een prototype waardoor hij niet eens misstaat tussen de rest.....Je raadt het al: blijft dus lekker spelen. Misschien dat ik hem nog eens over bouw nu ik een andere voorversterker heb gemaakt met koolstof bedrading intern die ik nog op een paar andere eindtrappen kan aansluiten?! echter de 'nieuwe ' eindtrafo's met de kt88 buizen klinkt dusdanig superieur dat het luistergenot nu nog de overhand heeft boven het uiterlijk....
De trafo kappen komen inderdaad bij AE vandaan.
Groet, Simon
De trafo kappen komen inderdaad bij AE vandaan.
Groet, Simon
- audiomanics
- Contacteer:
Gisteren op ZBA2008 mogen beluisteren. WOW
Ook met zo´n low-budget ingangsselectie is het erg lekker om ernaar te luisteren.
O, Simon, het komt wel een keer goed met die JvE regeling. Anders moeten we het eens een keer combineren met uhm....... weet niet, maar het komt wel goed. Als ik hem klaar heb, komt er vast wel een gelegenheid om hem eens te testen.
Groeten,
Mischa
Ook met zo´n low-budget ingangsselectie is het erg lekker om ernaar te luisteren.
O, Simon, het komt wel een keer goed met die JvE regeling. Anders moeten we het eens een keer combineren met uhm....... weet niet, maar het komt wel goed. Als ik hem klaar heb, komt er vast wel een gelegenheid om hem eens te testen.
Groeten,
Mischa