De boxen zijn een zelfbouwversie van de Focal Daline 6.1, zoiets werd destijds door Speaker & Co geleverd. Daar is alle documentatie echter na sluiting van de winkel de container in gegaan zo bleek bij navraag. Er zit een seriefilter in wat in deze vorm duidelijk niet door een firma is geleverd: Op deze foto ontbreekt rechtsonder 1 onderdeel, dat is een joekel van een pio (denk ik?) die van militaire afkomst lijkt: Mocht er iemand info hebben over deze speakers dan houd ik me daar graag voor aanbevolen! Er is wel wat op het net te vinden maar erg duidelijk is dat niet.
Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
Vandaag bij de zoon van Cool een set speakers opgehaald waar deze tweeters in zitten
De randjes liggen er vrijwel af, maar dat is op te lossen.
De boxen zijn een zelfbouwversie van de Focal Daline 6.1, zoiets werd destijds door Speaker & Co geleverd. Daar is alle documentatie echter na sluiting van de winkel de container in gegaan zo bleek bij navraag. Er zit een seriefilter in wat in deze vorm duidelijk niet door een firma is geleverd: Op deze foto ontbreekt rechtsonder 1 onderdeel, dat is een joekel van een pio (denk ik?) die van militaire afkomst lijkt: Mocht er iemand info hebben over deze speakers dan houd ik me daar graag voor aanbevolen! Er is wel wat op het net te vinden maar erg duidelijk is dat niet.
De boxen zijn een zelfbouwversie van de Focal Daline 6.1, zoiets werd destijds door Speaker & Co geleverd. Daar is alle documentatie echter na sluiting van de winkel de container in gegaan zo bleek bij navraag. Er zit een seriefilter in wat in deze vorm duidelijk niet door een firma is geleverd: Op deze foto ontbreekt rechtsonder 1 onderdeel, dat is een joekel van een pio (denk ik?) die van militaire afkomst lijkt: Mocht er iemand info hebben over deze speakers dan houd ik me daar graag voor aanbevolen! Er is wel wat op het net te vinden maar erg duidelijk is dat niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
Ik had destijds voor de aanschaf ook gezocht op daline 6.1. En denk ik hetzelfde gevonden als jij Harry. Wordt even zoeken wat ik heb...
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
Ik heb o.a. gevonden dat er in een later stadium een betere filtering is geleverd en mogelijk ook andere woofers. Echter zonder verdere details over dat filter.
Uiteraard snap ik dat jij dit soort info niet meer direct paraat hebt
. Maar mocht je eens tijd overhebben dat zou ik het erg aardig vinden als je nog eens in je eigen gegevens wilt kijken. In ieder geval geen enkele haast hoor!
Uiteraard snap ik dat jij dit soort info niet meer direct paraat hebt
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
je zou Titus van S&Co Haarlem eens kunnen mailen, mss heeft hij nog wat liggen aan docu?
ja, russische cap. heb ik ook een doosje van liggen, prima dingenVintageHarry schreef: ↑zo 28 dec 2025, 21:55een joekel van een pio (denk ik?) die van militaire afkomst lijkt:
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
Ik heb vandaag al met Titus gemaild. Hij vertelde dat hij wegens ruimtegebrek in huis alle documentatie van voormalig zelfbouwspul enz. in de container heeft gegooid nadat de winkel werd gesloten 
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter
Het wordt tijd om dit topic af te sluiten. Inmiddels zijn de units uit de boxen van de zoon van Cool gehaald. De vier woofers gaan op de plank, en de tweeters gaan via Audiolab t.z.t. een nieuw randje krijgen. De kasten zijn gratis opgehaald door iemand die wel eens wat met een TL opzet wilde experimenteren. Zo is dus (bijna) alles hergebruikt
.
De Russische caps liggen hier nog wel, ik denk niet dat ik daar iets mee ga doen aangezien MKP’s toch mijn voorkeur hebben. Mocht er iemand belangstelling voor hebben dan stuur maar een pb.
De Russische caps liggen hier nog wel, ik denk niet dat ik daar iets mee ga doen aangezien MKP’s toch mijn voorkeur hebben. Mocht er iemand belangstelling voor hebben dan stuur maar een pb.
