Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Verouderde en afgehandelde advertenties van afgelopen jaar.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Bericht door VintageHarry »

Vandaag bij de zoon van Cool een set speakers opgehaald waar deze tweeters in zitten :)
IMG_3558.jpeg
De randjes liggen er vrijwel af, maar dat is op te lossen.

De boxen zijn een zelfbouwversie van de Focal Daline 6.1, zoiets werd destijds door Speaker & Co geleverd. Daar is alle documentatie echter na sluiting van de winkel de container in gegaan zo bleek bij navraag.
IMG_3557.jpeg
Er zit een seriefilter in wat in deze vorm duidelijk niet door een firma is geleverd:
IMG_3555.jpeg
Op deze foto ontbreekt rechtsonder 1 onderdeel, dat is een joekel van een pio (denk ik?) die van militaire afkomst lijkt:
IMG_3556.jpeg
Mocht er iemand info hebben over deze speakers dan houd ik me daar graag voor aanbevolen! Er is wel wat op het net te vinden maar erg duidelijk is dat niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Bericht door cool »

Ik had destijds voor de aanschaf ook gezocht op daline 6.1. En denk ik hetzelfde gevonden als jij Harry. Wordt even zoeken wat ik heb...
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Bericht door VintageHarry »

Ik heb o.a. gevonden dat er in een later stadium een betere filtering is geleverd en mogelijk ook andere woofers. Echter zonder verdere details over dat filter.
Uiteraard snap ik dat jij dit soort info niet meer direct paraat hebt ;). Maar mocht je eens tijd overhebben dat zou ik het erg aardig vinden als je nog eens in je eigen gegevens wilt kijken. In ieder geval geen enkele haast hoor!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Bericht door Henkjan »

je zou Titus van S&Co Haarlem eens kunnen mailen, mss heeft hij nog wat liggen aan docu?
VintageHarry schreef: zo 28 dec 2025, 21:55
een joekel van een pio (denk ik?) die van militaire afkomst lijkt:
ja, russische cap. heb ik ook een doosje van liggen, prima dingen
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Bericht door VintageHarry »

Ik heb vandaag al met Titus gemaild. Hij vertelde dat hij wegens ruimtegebrek in huis alle documentatie van voormalig zelfbouwspul enz. in de container heeft gegooid nadat de winkel werd gesloten :(
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Bericht door Henkjan »

](*,)
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Gevraagd: Focal T90 Ti tweeter

Bericht door VintageHarry »

Het wordt tijd om dit topic af te sluiten. Inmiddels zijn de units uit de boxen van de zoon van Cool gehaald. De vier woofers gaan op de plank, en de tweeters gaan via Audiolab t.z.t. een nieuw randje krijgen. De kasten zijn gratis opgehaald door iemand die wel eens wat met een TL opzet wilde experimenteren. Zo is dus (bijna) alles hergebruikt :).

De Russische caps liggen hier nog wel, ik denk niet dat ik daar iets mee ga doen aangezien MKP’s toch mijn voorkeur hebben. Mocht er iemand belangstelling voor hebben dan stuur maar een pb.
Gesloten