Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door rikpost »

Henkjan schreef: za 07 jun 2025, 18:12
check

ondanks alle beperkingen die al voorbij kwamen, waren die oude Philips 12" breedbanders in een plank een van de meest muzikale speakers die ik gehad heb
Ik snap wat je bedoeld hoor , dat is ook wat ik zeg maar aan de andere kant is er altijd een kleurtje .
Net al die galapos speakers .
Ik zeg dat misschien niet goed !
Anyway , ik wordt er door aangetrokken en tegelijkertijd hebben ze iets waar ik niet mee kan leven .
Dat hebben hoorns voor mij en breedbanders .
Het blijft iets persoonlijks kwestie van smaak
Daarom is het voor TS belangrijk om eerst eens te gaan luisteren
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door Kappa7 »

rikpost schreef: za 07 jun 2025, 23:27
tegelijkertijd hebben ze iets waar ik niet mee kan leven .
Het blijft iets persoonlijks kwestie van smaak
Daarom is het voor TS belangrijk om eerst eens te gaan luisteren
Voor wat betreft de breedbanders ben ik daar wel mee eens, het is een rafeltje in het hoog wat als je dat een keer gehoord hebt direct herkent en ook voor mij een no go is.
Hoor je dat niet dan kunnen de voordelen van een breedbander voor jou groter zijn en is het een ooi systeem.
Dus ja eerst luisteren voor je hier aan wil beginnen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door pappaleo »

De eufemistische uitspraak "een rafeltje in het hoog" bezorgt mij toch weer een glimlachmomentje. :)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door Kappa7 »

Tis meer pure vervorming in een gebied waar mijn oor gevoelig voor is.
een ander heeft dat niet dan doe je daar je voordeel mee.
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door TabCam »

rdeleeuw schreef: wo 04 jun 2025, 11:25
Dank @rikpost: Luisteren is denk ik key. Mocht iemand - iemand kennen die openstaat hiervoor, dan ben ik #allears.

Wat voor soort muziek zou je zeggen gaat goed op een set F8/W15? En welke helemaal niet?

Tenslotte, waardoor denk je dat het wel ingewikkeld wordt? Opzetjes zoals dit lijken mij ('famous last words' misschien) mee te vallen: https://www.facebook.com/groups/1335404 ... 1137732770
Luisteren wordt moeilijk, ik ben van de Lii Audio breedbanders weggegaan naar een driewegsysteem. Ik kreeg het hoog nooit goed met de Crystal10 van Lii Audio. Ik merkte dat drukke producties ook niet lekker gingen. Een serieel filter is in eerste instantie eenvoudig tot je losse correcties uit wilt voeren, dan beïnvloed de verandering in de ene tak, de andere tak ook.

Ik ben ooit begonnen met aan passief serieel filter, daarna actief, nog met de Lii Audio breedbander en en actief driewegsysteem. Qua muziek was het eerst vooral jazz en niet al te drukke producties en EDM/Deep House maar nu gewoon alles.
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door salautom »

TabCam schreef: di 15 jul 2025, 22:37
Luisteren wordt moeilijk, ik ben van de Lii Audio breedbanders weggegaan naar een driewegsysteem
ben je wel bij OB gebleven?
en wat om alleen een (dual?) W15 voor het laag, en een mid en tweet voor de rest?
ik ben nl ook een beetje bang met de (lii) breedbanders (s10?) voor het wat dichtslibben van complexere muziek
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door hardbats »

Voor dicht slippen hoef je niet bang te zijn met de Lii-Song breedbanders. Maar een afval boven de 12.7khz hebben ze allemaal.
Voor OB laag is de W15 nog steeds de beste woofer die ik gehoord heb.
Gebruikersavatar
salautom
Berichten: 382
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:12
Locatie: Ergens in het zonnige Spanje

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door salautom »

hardbats schreef: di 25 nov 2025, 19:15
Maar een afval boven de 12.7khz hebben ze allemaal.
bij bv de zilver 10, dan nog een extra tweeter? amt-achtig ding?
en maakt het nog veel uit om per speaker 2 stuks w15 te hebben? of wordt dat overkill
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door hardbats »

Ik heb de Silver-10 gebruikt met een planar tweeter er boven maar een amt werkt ook.
Ik denk dat 2 stuks W15 snel te veel wordt tenzij je een hele grote ruimte moet vullen. Maar in grote luisterruimtes op bijv luisterdagen kwam mijn OB met 1 W15 nooit te kort in het laag.
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Lii-audio Open Baffle: Niet technische aanpak technisch project?

Bericht door TabCam »

salautom schreef: di 25 nov 2025, 17:35
TabCam schreef: di 15 jul 2025, 22:37
Luisteren wordt moeilijk, ik ben van de Lii Audio breedbanders weggegaan naar een driewegsysteem
ben je wel bij OB gebleven?
en wat om alleen een (dual?) W15 voor het laag, en een mid en tweet voor de rest?
ik ben nl ook een beetje bang met de (lii) breedbanders (s10?) voor het wat dichtslibben van complexere muziek
Ben wel bij OB gebleven. Ik heb voor units met minimale vervorming gekozen (Bliesma en Purifi) en ben erg blij met de verbetering t.o.v. de Lii Audio. Dichstslibben had ik ook niet 3cht maar het klinkt nu wel veel beter met alle soorten muziek.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”