Cambridge CXN V1 upgraden
Moderator: Beheerdersteam
Re: Cambridge CXN V1 upgraden
Goed dat je dat aangeeft! Welke temperatuur en soldeertin gaf daar een goed resultaat?
Met matige kwaliteit printen het beste zo laag mogelijk in temperatuur blijven, dus lood houdende soldeer gebruiken. Gewone 60/40. Die doet het prima op ongeveer 320C. De loodvrije die er nu op zal zitten heeft meer nodig, 340-380 aanhankelijk van de samenstelling. Als je voor het uitsolderen eerst wat 60/40 toevoegt heb je aanzienlijk minder temperatuur nodig. Gebruik een dikke punt om genoeg warmte in te kunnen brengen.
Lijm gewoon zo goed mogelijk weg krabben en dan met ipa.
Lijm gewoon zo goed mogelijk weg krabben en dan met ipa.
Ik leefde in de veronderstelling dat je loodvrij en lood soldeer niet mag combineren.
Alle materiaal is besteld en meteen nog wat andere benodigdheden zoals een ESD mat en printplaat houder. Zo gauw de regen het land in komt heb ik weer wat om handen.
Inmiddels zijn de meeste spullen binnen. De ESD mat ligt klaar en de printhouder is getest met een oefen object. Deze bevalt uitstekend, zeker voor deze lage prijs. Om nog wat met print solderen te oefenen heb ik een Velleman electronische dobbelsteen meebesteld, en dat ging prima. Gewoon met ouderwetse loodsoldeer en de bout op 325 ging dat prima.
De voorbereiding voor aanpakken van de voeding De overige componenten voor de voeding op het hoofdbord en de koppel condensatoren voor in het analoge deel. Later vandaag komt als het goed is de LCR meter en nog wat klein spul binnen en dan hoop ik later dit weekend aan de gang te kunnen.
De voorbereiding voor aanpakken van de voeding De overige componenten voor de voeding op het hoofdbord en de koppel condensatoren voor in het analoge deel. Later vandaag komt als het goed is de LCR meter en nog wat klein spul binnen en dan hoop ik later dit weekend aan de gang te kunnen.
Je pakt het wel allemaal grondig en doordacht aan, zo te zien.
Gaat het deksel nog wel dicht met die hoge toren van een elco in de SMPS ?
Gaat het deksel nog wel dicht met die hoge toren van een elco in de SMPS ?
Klopt, dat is een beetje de aard van het beestje. Inmiddels staat hij al weer te spelen in aangepast vorm.
Wat ik heb gedaan is het volgende;
-Alle elco’s in de schakelende voeding vervangen voor hoogwaardige Nichicon, Panasonic en Vishay exemplaren.
-Lijmresten elco’s SMPS verwijderd
-Voedingselco’s op de hoofdprint vervangen voor Nichicon Audio Grade elco’s.
-Koppelcondensatoren uitgangen vervangen voor Nichicon Muse ES en Vishay 1840 MKP
-Koppelcondensatoren DAC vervangen voor Cornell Dubilier bps en Nichicon Muse ES
-Kast gedempt met bitumen.
SMPS Analoge uitgangen Overzicht
Overzicht
Work in Progress Wat het klankmatig doet kom ik later op terug, maar hij staat in ieder geval weer te spelen.
Wat ik heb gedaan is het volgende;
-Alle elco’s in de schakelende voeding vervangen voor hoogwaardige Nichicon, Panasonic en Vishay exemplaren.
-Lijmresten elco’s SMPS verwijderd
-Voedingselco’s op de hoofdprint vervangen voor Nichicon Audio Grade elco’s.
-Koppelcondensatoren uitgangen vervangen voor Nichicon Muse ES en Vishay 1840 MKP
-Koppelcondensatoren DAC vervangen voor Cornell Dubilier bps en Nichicon Muse ES
-Kast gedempt met bitumen.
SMPS Analoge uitgangen Overzicht
Overzicht
Work in Progress Wat het klankmatig doet kom ik later op terug, maar hij staat in ieder geval weer te spelen.