Brommende Unitran 40P10

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Brommende Unitran 40P10

Bericht door richard »

Het is wel een dingetje, niet echt iets voor de gemiddelde dhz'er. Je zou daarvoor een autoclaaf moeten hebben die de temperatuur kan halen en het vacuüm kan trekken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Brommende Unitran 40P10

Bericht door Pjotr »

Ah juist, op die manier. Mijn vader werkte in de jaren '60 bij de fabriek in den Haag waar de Erres spullen gemaakt werden. Niet alleen radio's en TV's maar ook elektrische dekentjes e.d. Hij heeft mij als klein jongetje toen eens een excursie door de fabriek gegeven. De radio en TV trafo's en ook de laagspanningstrafo's voor de dekentjes stonden daar toen gewoon een week in een ketel met gesmolten teer. Niks vacuüm.
Plaats reactie