Ja klopt. Ik wist niet dat het nu nog te koop was. Misschien is dat ook (deels) voor andere doeleinden. Zo worden snelle netwerk verbindingen tegenwoordig vaak optisch uitgevoerd. Denk aan uplink poorten van switches in bedrijfsnetwerken, en de KPN glasvezel ligt inmiddels op veel plaatsen tot in huis. Ook lange afstand internet & telefoon verbindingen zijn tegenwoordig allemaal optisch. Misschien maakt Toshiba ook modules voor deze toepassingen.
De modules die ik wel eens had voor toslink waren TOTX173 en TORX173, als ik het mij goed herinner. Nog niet gevonden in mijn man cave. Is de bouwvorm en pinbezetting daarvan geschikt voor jouw print? Zoja, dan zoek ik morgen nog eens.
[vervallen] Philips 74HCU04N en een Sharp GP1F32T
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: [vervallen] Philips 74HCU04N en een Sharp GP1F32T
Bedankt voor je idee, maar doe verder maar geen moeite meer! Ik ben helaas ruimschoots onvoldoende thuis in deze materie om de pinbezetting te kunnen beoordelen
. Bovendien is dat nog maar een van de onderdelen, er moet eveneens nog een bufferchip in en naar ik inmiddels heb begrepen moet er mogelijk ook een ander ic worden vervangen. Zodra het hobbybudget het toelaat ga ik wel op zoek naar een Marantz CD5000 waar de toslink uitgang standaard in zit, dat is veel makkelijker.
Re: [vervallen] Philips 74HCU04N en een Sharp GP1F32T
Prima, dat snap ik. Ik vind het wel een leuk idee. Goed gezien dat de printen identiek zijn tussen verschillende versies en dat eigenschappen van een duurder exemplaar relatief eenvoudig toe te voegen zijn door er enkele onderdelen bij te zoeken. Misschien brengt het andere mensen ook nog op ideëen.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: [vervallen] Philips 74HCU04N en een Sharp GP1F32T
Het leek mij ook een leuk idee, maar al snel bleek het lastiger dan verwacht. Dit klusje zou ik daarom moeten uitbesteden, en ik ken ook wel iemand die zich uitgebreid met CD-spelers bezighoudt. Het zou dan aan werkuren etc. echter duurder worden dan wanneer ik op Marktplaats een ander model aanschaf. Maar zoals je zegt, wie weet brengt het andere mensen (die er meer verstand van hebben dan ik) nog op ideeën 
