Zelfbouw GM70 SE
Moderator: Beheerdersteam
Re: Zelfbouw GM70 SE
Nou eigenlijk nog geen problemen daarmee gehad, die ik bij Audiophonics besteld heb idem. Reichelt vraagt er ongeveer hetzelfde voor...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Zelfbouw GM70 SE
De ALPS RK27 serie (blue velvet) is één van de meest gekopieerde potmeters van ALPS, als sinds midden 2000 worden deze aangeboden, sommige kopiëen zijn overtuigender dan andere, maar het is een wildgroei van (Chinese) aanbieders, want kennelijk is het een populair artikel?
Re: Zelfbouw GM70 SE
Alvast een begin gemaakt met het plaatsen van de componenten van de Classic One.
Smoorspoelen komen aan de onderkant.
Smoorspoelen komen aan de onderkant.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Zelfbouw GM70 SE
Ik heb wat voor je klaar liggen Walter en daar een pb over gestuurd, heb je die gezien
(rechtsbovenaan 'Priveberichten')
Re: Zelfbouw GM70 SE
Ontwerp voor de Classic One is klaar. Nu nog alle kastdelen laten maken en dan kan het feest beginnen.
Overigens heb ik besloten om de volume regelaar van Guido te gaan gebruiken.
Overigens heb ik besloten om de volume regelaar van Guido te gaan gebruiken.
Re: Zelfbouw GM70 SE
Iemand ervaring met connectoren en sockets van EIZZ?
Normaal vermijd ik Chinese componenten als de pest, maar deze zien er toch wel goed uit.
http://www.jjyaudio.com/productview.asp?sid=7570
Audiophonics verkoopt ze ook:
https://www.audiophonics.fr/en/rca-sock ... -9894.html
Normaal vermijd ik Chinese componenten als de pest, maar deze zien er toch wel goed uit.
http://www.jjyaudio.com/productview.asp?sid=7570
Audiophonics verkoopt ze ook:
https://www.audiophonics.fr/en/rca-sock ... -9894.html
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Zelfbouw GM70 SE
Even een volume-nabrander! Een Muses van https://www.academyaudio.com/. Voor mij de grootste verbetering die ik op volumeregelaarding gebied heb mogen ervaren.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Zelfbouw GM70 SE
Ik heb de vergulde versie gebruikt in mijn Pass "Whammy" hoofdtelefoonversterker, is prima spul.WalterVN schreef: ↑ma 09 okt 2023, 11:00Iemand ervaring met connectoren en sockets van EIZZ?
Normaal vermijd ik Chinese componenten als de pest, maar deze zien er toch wel goed uit.
http://www.jjyaudio.com/productview.asp?sid=7570
Audiophonics verkoopt ze ook:
https://www.audiophonics.fr/en/rca-sock ... -9894.html
Re: Zelfbouw GM70 SE
NOVAR buisvoeten heb ik inderdaad nog niet. En die zijn moeilijk te vinden merk ik?
Zijn er anders (betere) alternatieven voor de 6DW4B?
Re: Zelfbouw GM70 SE
Trafokappen zijn er in verschilende afmetingen, maar allemaal net niet wat ik wil. De enige kap die wat afmetingen betreft goed was vond ik qua bouw niet goed genoeg.
Vandaag ben ik gaan experimenteren met een zelfgemaakte kap uit de 3D printer. De binnenkant ga ik bekleden met koperfolie voor de afscherming. In de hoeken heb ik schroefdraad getapt voor montage met M3 boutjes.
De kap ga ik spuiten in aluminium kleur. Eerst glad schuren op een vlakke ondergrond. Laagje primer en dan een dun laagje spuitplamuur. Weer schuren en dan in kleur spuiten. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Vandaag ben ik gaan experimenteren met een zelfgemaakte kap uit de 3D printer. De binnenkant ga ik bekleden met koperfolie voor de afscherming. In de hoeken heb ik schroefdraad getapt voor montage met M3 boutjes.
De kap ga ik spuiten in aluminium kleur. Eerst glad schuren op een vlakke ondergrond. Laagje primer en dan een dun laagje spuitplamuur. Weer schuren en dan in kleur spuiten. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Re: Zelfbouw GM70 SE
Thanks, dan denk ik dat ik een setje ga bestellen.tigradekat schreef: ↑ma 09 okt 2023, 16:20Ik heb de vergulde versie gebruikt in mijn Pass "Whammy" hoofdtelefoonversterker, is prima spul.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Zelfbouw GM70 SE
Leuk idee om die kappen te printen, waarom ook niet. Benieuwd naar het eindresultaat.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Zelfbouw GM70 SE
Waar print je dit soort toepassingen eigenlijk mee? Is daar vlamvertragend filament met een hoog smeltpunt voor nodig, of voldoen de meeste soorten wel?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Zelfbouw GM70 SE
Soms willen met name voedingstrafo’s nog wel eens warm worden idd. Trouwens, hoe print je een horizontaal vlak eigenlijk?
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Zelfbouw GM70 SE
Als filament gebruik ik nu nog PLA en dat is niet hittebestendig (glastransitietemperatuur van 50 tot 80 graden), maar deze kap is nog maar een prototype om te kijken hoe het eindresultaat er uit gaat zien. Voor de definitieve kappen ga ik ABS gebruiken en dat is meer hittebestendig (glastransitietemperatuur van 105 graden). Ik ga ervan uit dat de voedingstrafo niet meer dan 50 graden zal worden, hooguit 60 (trafo's van AE)
Re: Zelfbouw GM70 SE
Inderdaad op z'n kop.
Re: Zelfbouw GM70 SE
Ik heb de ervaring dat AE trafo,s bloed heet kunnen worden.
Misschien is een rooster in de top nog niet zo verkeerd.
Met wat chassis gaten onderin.
Wel mooi geprint
Misschien is een rooster in de top nog niet zo verkeerd.
Met wat chassis gaten onderin.
Wel mooi geprint
Re: Zelfbouw GM70 SE
Ik heb het inderdaad gelezen. Enig idee welke temperatuur? Ik heb nog nooit een trafo meegemaakt die ik niet meer aan kon raken.
Ik kan Nylon filament gebruiken. Daar is de smelttemperatuur nog hoger van dan ABS (dacht 170 graden).
