Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
die hifi rose is toch gewoon een android met usb dac en versterker? of ben ik te snel nu?
en @ds23man: Vermarkten van service ja. De invoed van aandeelhouders steeg terwijl service afnam? Dat is ongeveer dezelfde grafiek in dezelfde periode als dat bnp steeg terwijl welzijn afnam. En het einde van het verhaal van trickle down economics. Maar ik dwaal af nu.
en @ds23man: Vermarkten van service ja. De invoed van aandeelhouders steeg terwijl service afnam? Dat is ongeveer dezelfde grafiek in dezelfde periode als dat bnp steeg terwijl welzijn afnam. En het einde van het verhaal van trickle down economics. Maar ik dwaal af nu.
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
De HIFI Rose is er in verschillende smaken inmiddels, alleen de streamer als functie is dan de laatste.
https://eng.hifirose.com/RS130
https://eng.hifirose.com/RS130
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Tja, mikt duidelijk op de haaiend consument en niet op de gewone met al die fantasie prietpraat bla bla. Specially processed aluminium... toe maar!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Ben eigenlijk al blij dat iets 5 jaar werkt....
Een kleine opsomming over 23 jaar:
In 2000 over van analoge lijn naar ISDN-2 zodat we konden internetten ( isa kaart in de PC). Zaten wel gelijk vast aan Quatrovox telefooncentrale. Paar jaar later over op ADSL, de KPN modem had geen router dus kon zelf 1 aanschaffen. Weer een paar jaar later kwam ADSL+. Weer een nieuwe modem/router kopen. Inmiddels wel een flitsende snelheid van 5 MB op gunstige momenten, krijg je als je 6km van de wijkcentrale zit. Toen kwam VDSL, HOERA! Maar niet voor ons, is gebundelde 2 lijnen maar hier komt alleen 1 lijn binnen.... Een aantal jaren geleden vond de KPN het nodig om ISDN-2 op te heffen maar bood niet meer de mogelijkheid om twee diensten op 1 lijn aan te bieden, dus in ons geval een analoge lijn of ADSL met VOIP. Maar wacht even, we hebben een alarmcentrale die via een analoge kiezer in verbinding staat met de meldkamer. Dus ADSL eruit, modem en telefooncentrale ( 2 eigenlijk, had er 1 nieuw in doos als reserve liggen) op de schroothoop en een overbodige UPS voor de telefooncentrale. En 60 euro per maand abbo flat rate. Nog steeds geen glasvezel door dit debacle:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1030412/ ... -niets-van
Dus nu internet via een 4G router a 30 euro per maand.
Dan het TV verhaal. Geen kabel hier in het buitengebied. Dus begonnen met een analoge sat ontvanger voor de commerciële zenders en een hark op het dak. Analoog werd digitaal, weer een stukje schroot. Je kon ook gelijk je LNB vervangen en de schotel opnieuw uitrichten. Een ontvanger op 2/3 TV's is onhandig, dus nieuwe ontvanger die met 2 tuners 2 kanalen kon ontvangen op 1 smartcard. De satboer vond het toen nodig om de codering te veranderen. Dus 3 Dreamboxen erin die via ethernet 1 kaart konden delen. Ondertussen begonnen ze de NED zenders te verdelen over 2 Astra's, dus weer een andere LNB. Gelijk een multisat schotel geplaatst met speciale verdeler. Ondertussen kwamen de HD kanalen en werden de SD streams uitgeschakeld en dus weer 3 ontvangers op de schroothoop. Ondertussen hadden ze ook de refresh rate van de kaarten aangepast zodat je voor elke ontvanger een aparte kaart moest hebben ( extra abbo). Ondertussen diverse overleden LNB's ( ALPS!) en verdeler. En dan hebben we het nog niet eens over het regelmatige wisselen van de transponders en frequenties waardoor je steeds je zenderlijst handmatig weer moet indelen. En dat voor elke ontvanger. Inmiddels heeft dit grapje denk ik 5000 euro gekost en de abbo kosten liggen inmiddels op 50 euro per maand voor 2 TV's.
Dan denk je hoera, glasvezel. Toen de uitrol hier in het buitengebied begon was Kabelnoord de provider. Perfect, TV via DVB-C na de modem en geen gezeur met beperkingen qua aantallen en kaarten. Al mijn TV's kunnen overweg met DVB-C. Kabelnoord heeft op een gegeven moment de stekker eruit getrokken omdat Rodin er een puinhoop van maakte. Alle andere glasvezel providers werken met IPTV, heel leuk maar de enige TV die dat zou kunnen ( de grote Pannie in de slaapkamer) wordt niet ondersteund omdat dat ding met FireFox TV OS werkt. Moet je nagaan een toestel uit 2018. Dus dat worden weer allemaal extra kastjes ( en AB's) met de nodige (abbo) kosten.
Dus per maand lekt er hier 140 euro per maand weg ex de mobiele abbo's. En dan hebben we nog niet eens Netflix achtige dingen.
Eigenlijk ben ik er wel klaar mee.....
Een kleine opsomming over 23 jaar:
In 2000 over van analoge lijn naar ISDN-2 zodat we konden internetten ( isa kaart in de PC). Zaten wel gelijk vast aan Quatrovox telefooncentrale. Paar jaar later over op ADSL, de KPN modem had geen router dus kon zelf 1 aanschaffen. Weer een paar jaar later kwam ADSL+. Weer een nieuwe modem/router kopen. Inmiddels wel een flitsende snelheid van 5 MB op gunstige momenten, krijg je als je 6km van de wijkcentrale zit. Toen kwam VDSL, HOERA! Maar niet voor ons, is gebundelde 2 lijnen maar hier komt alleen 1 lijn binnen.... Een aantal jaren geleden vond de KPN het nodig om ISDN-2 op te heffen maar bood niet meer de mogelijkheid om twee diensten op 1 lijn aan te bieden, dus in ons geval een analoge lijn of ADSL met VOIP. Maar wacht even, we hebben een alarmcentrale die via een analoge kiezer in verbinding staat met de meldkamer. Dus ADSL eruit, modem en telefooncentrale ( 2 eigenlijk, had er 1 nieuw in doos als reserve liggen) op de schroothoop en een overbodige UPS voor de telefooncentrale. En 60 euro per maand abbo flat rate. Nog steeds geen glasvezel door dit debacle:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1030412/ ... -niets-van
Dus nu internet via een 4G router a 30 euro per maand.
Dan het TV verhaal. Geen kabel hier in het buitengebied. Dus begonnen met een analoge sat ontvanger voor de commerciële zenders en een hark op het dak. Analoog werd digitaal, weer een stukje schroot. Je kon ook gelijk je LNB vervangen en de schotel opnieuw uitrichten. Een ontvanger op 2/3 TV's is onhandig, dus nieuwe ontvanger die met 2 tuners 2 kanalen kon ontvangen op 1 smartcard. De satboer vond het toen nodig om de codering te veranderen. Dus 3 Dreamboxen erin die via ethernet 1 kaart konden delen. Ondertussen begonnen ze de NED zenders te verdelen over 2 Astra's, dus weer een andere LNB. Gelijk een multisat schotel geplaatst met speciale verdeler. Ondertussen kwamen de HD kanalen en werden de SD streams uitgeschakeld en dus weer 3 ontvangers op de schroothoop. Ondertussen hadden ze ook de refresh rate van de kaarten aangepast zodat je voor elke ontvanger een aparte kaart moest hebben ( extra abbo). Ondertussen diverse overleden LNB's ( ALPS!) en verdeler. En dan hebben we het nog niet eens over het regelmatige wisselen van de transponders en frequenties waardoor je steeds je zenderlijst handmatig weer moet indelen. En dat voor elke ontvanger. Inmiddels heeft dit grapje denk ik 5000 euro gekost en de abbo kosten liggen inmiddels op 50 euro per maand voor 2 TV's.
Dan denk je hoera, glasvezel. Toen de uitrol hier in het buitengebied begon was Kabelnoord de provider. Perfect, TV via DVB-C na de modem en geen gezeur met beperkingen qua aantallen en kaarten. Al mijn TV's kunnen overweg met DVB-C. Kabelnoord heeft op een gegeven moment de stekker eruit getrokken omdat Rodin er een puinhoop van maakte. Alle andere glasvezel providers werken met IPTV, heel leuk maar de enige TV die dat zou kunnen ( de grote Pannie in de slaapkamer) wordt niet ondersteund omdat dat ding met FireFox TV OS werkt. Moet je nagaan een toestel uit 2018. Dus dat worden weer allemaal extra kastjes ( en AB's) met de nodige (abbo) kosten.
Dus per maand lekt er hier 140 euro per maand weg ex de mobiele abbo's. En dan hebben we nog niet eens Netflix achtige dingen.
Eigenlijk ben ik er wel klaar mee.....
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Geen verleden, geen heden, geen toekomst... 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
5 km vanaf een plaats met stadsrechten? Heb hier op 3km afstand een kleine AH en op 5 km de grootste AH van de provincie Groningen.
Dus wat is afgelegen?
Dus wat is afgelegen?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Alles wat je nu noemt is te relativeren. 
Maar troost je, ik heb ook gewoon nog ADSL. Deze week legt de KPN overigens wel glasvezel hier in de straat.
Maar troost je, ik heb ook gewoon nog ADSL. Deze week legt de KPN overigens wel glasvezel hier in de straat.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
ADSL is gewoon een drama als je wat verder van de wijkcentrale af zit:
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Het zal inmiddels ook al wel een tijdje VDSL2 zijn. Zeker waar Leo woont.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Ja, bij telefoonkabels die na de jaren 80 zijn aangelegd. Toch wel verbazingwekkend dat ik met een kabel uit 1952 op 6 km nog 3-5MB haalde.
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
... en bij elke stap nieuwe streaming apparatuur!
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Had het ook over de situatie bij Leo. Hier ligt al een jaar of 6 VDSL. Haalt standaard 100Mb down en 20Mb up en met bonding het dubbele. Meer hebben we helemaal niet nodig. Ook niet voor 2 TV kijken.

Daarmee stream je toch met gemak internet radio? En leuter je hier heel wat af...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Ja, alleen was upload slechts 300kp/s. Plaatje posten op dit forum was een bakkie koffie halen, dat is nou net de A in ADSL....
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Mijn huidige verbinding via 4G:
Maar let op: max 5 Gig per 24 uur. (up/down). Ga ik daar overheen mag ik GRATIS 1 Gig bijkopen op de site van Tele 2 via een verbinding van 320kbs... De volgende 1 Gig's mag dan via dezelfde brakke verbinding "bijkopen".
Maar let op: max 5 Gig per 24 uur. (up/down). Ga ik daar overheen mag ik GRATIS 1 Gig bijkopen op de site van Tele 2 via een verbinding van 320kbs... De volgende 1 Gig's mag dan via dezelfde brakke verbinding "bijkopen".
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Eén van de redenen dat ik weer terug ben naar CD’s …
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
https://www.providers.nl/nieuws/welke-i ... -streamen/
Ik ben dus een verwend ventje. 
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Dan heb sinds kort dan een nieuwe Chromecast TV die 4K doet en dat merk je wel met de F1TV als er gestreamd wordt.
Voor de TV/telefoon/Internet heb ik dan een € 72 maandelijks en vrij bellen en 2x TV kastjes van Amino.
Alleen als er buiten de afspraken is gebeld zie ik de rekening een paar dubbeltjes stijgen.
Ik kan alleen niet zoveel PV panelen neerleggen als jij doet.
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Eindelijk heb ik eens iets dat beter, sneller en goedkoper is dan dat van Gerhard.
En dat over een simpel coax kabeltje van 40 jaar oud.
En dat over een simpel coax kabeltje van 40 jaar oud.
Re: Hoe toekomstbestendig is streaming apparatuur?
Kan ook al gewoon draadloos hoor.
Heb je geen kabeltje meer voor nodig.
Heb je geen kabeltje meer voor nodig.
