Vanmiddag al meteen antwoord van Hypex, en het issue is opgelost. Ik plak "ter leringh ende vermaeck" het antwoord van Hypex hier maar even neer, daar heeft iemand ooit vast nog wel wat aan:
"Beste Foppe,
Gebruik je wellicht een oudere versie HFD? Ik heb het net even getest en het lijkt met de laatste versies allemaal te werken. Bij 4.97 worden de wijzigingen schijnbaar inderdaad niet opgeslagen.
De instellingen worden hier opgeslagen: C:\Users\User name\AppData\Local\Hypex Electronics BV\HFD\Settings.xml.
Wellicht helpt het om het bestand te verwijderen zodat HFD het opnieuw moet aanmaken"
Ik draai wel de laatste versie van HFD, maar het antwoord van Hypex zette me wel op het goede spoor: Ik ontdekte namelijk een overblijfsel van een oudere versie in het "add & remove programs" lijstje van Windows. Deze kon ik aanklikken om te verwijderen, maar kreeg dan de melding dat dit programma niet vindbaar was. Ik heb dus deze oude versie van HFD eerst weer geinstalleerd. En wat denk je? De Behringer geluidskaart werd herkend en vastgelegd
Daarna heb ik daaroverheen HFD 5.0 geinstalleerd, en nu gaat het daarin ook goed.
Een pluim voor Hypex support dus!
Mooi dat het opgelost is, wederom een MS probleem die niet de troep opruimt van een vorige installatie.
En iedereen loopt hier te kankeren op Hypex, maar ondertussen is de ondersteuning ongeëvenaard.....
wederom een MS probleem die niet de troep opruimt van een vorige installatie.
Hoho, het opruimen van een vorige versie, na uitvoering van een upgrade, is de taak van het upgrade-programma van de betreffende software. Het is een aloud probleem dat veel programmeurs van Windows-applicaties die taak niet goed laten uitvoeren.
Bedankt Olaf, top! Ze kunnen bij MS kennelijk ook zelf geen genoeg van W7 krijgen Heeft het zin om alleen de laatste cumulatieve update te draaien of ook voorgaande?
De rollup-updates zijn cumulatief, dus je kunt volstaan met het installeren van de meest recente uitgave, deze bevat alle oplossingen van de daaraan voorgaande versies.
Daar heb ik overheen gekeken inderdaad.
Misschien was hij er evengoed mee geholpen. Maar bij jou draait alles in ieder geval weer naar wens. Dus dat is positief.
Daar heb ik nooit wat meegedaan. Was even snel een beta bekijken van Hypex. Frappante is dat het op zo goed als maagdelijke laptop was waar alleen Firefox en tandheelkundig praktijksoftware op stond. Verder was er nooit iets anders op geïnstalleerd, ook geen HFD. Volgens Reini (Hypex) kwam het door een Windows update.
Sommige software heeft gewoon de Visual C++ runtime nodig om te kunnen functioneren, als dit nog niet op de pc of laptop aanwezig is omdat deze nog 'maagdelijk' schoon is dan kun je zelf de Visual C++ runtime installeren (via de links die ik stuurde) waardoor deze Visual C++ runtime afhankelijke software alsnog zijn werk kan doen.
Windows updates halen geen bestanden weg. Dat zou een mooie bak wezen.
Windows updates zijn er om systeem bestanden te updaten, bugs te fixen en het systeem veilig te houden.
Met Windows updates worden geen bestanden verwijderd die helemaal niets met de updates te maken hebben.
Bedankt Olaf, top! Ze kunnen bij MS kennelijk ook zelf geen genoeg van W7 krijgen Heeft het zin om alleen de laatste cumulatieve update te draaien of ook voorgaande?
De rollup-updates zijn cumulatief, dus je kunt volstaan met het installeren van de meest recente uitgave, deze bevat alle oplossingen van de daaraan voorgaande versies.
Leuke site. Zag daar ook een installatie iso van W7 staan die volledig tot de laatste update is bijgewerkt...
Windows updates zijn er om systeem bestanden te updaten, bugs te fixen en het systeem veilig te houden.
Met Windows updates worden geen bestanden verwijderd die helemaal niets met de updates te maken hebben.
En waarom moet je hem dan handmatig installeren /herstellen? Als je er even op gaat zoeken zie je dat niet alleen Hypex tegen dit probleem is aangelopen.....
Je moet hem handmatig installeren / herstellen omdat het geen besturingssysteem component is en dus niet standaard aanwezig is in Windows.
Je hoeft het dus niet te installeren als je geen software gebruikt welke afhankelijk is van de Visual C++ runtime.
Leuke site. Zag daar ook een installatie iso van W7 staan die volledig tot de laatste update is bijgewerkt...
Het is inderdaad een leuke en nuttige site die mij ook goed up to date houdt qua Windows en andere software.
Jammer dat het in de Duitse taal is, maar je kunt niet alles hebben.
En waarom moet je hem dan handmatig installeren /herstellen? Als je er even op gaat zoeken zie je dat niet alleen Hypex tegen dit probleem is aangelopen.....
Volgens mij rapporteerde je dat het zowel om een update van HFD ging als een windows update. Waar het dan fout gaat is enigszins duister.
How bedoel je dat Marp? Heb je zelf je zoekresultaten doorgenomen? Je maakt niet vaak mee dat er zo algemeen vol lof over een service afdeling van een bedrijf word gepraat
Ik kan je vraag niet goed plaatsen, maar volgens mij lees je het tegenovergestelde van wat ik bedoelde.
Na ds23mans kreet over ongeëvenaarde ondersteuning zei je dat je alleen maar goede service hebt ervaren van Hypex. Dat dat ook wel eens gezegd mag worden. De zoekresultaten illustreren dat over de service nooit een onvertogen woord is gevallen. Dat je mening unaniem aansluit bij die van alle anderen door de tijd heen, als het om service gaat.