Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst.... Hier a.u.b. géén vragen en discussies over verkoopadressen van nieuw spul. Die horen thuis in de bouwforums, waar anderen er ook iets aan kunnen hebben.
H3D
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 01 jul 2007, 12:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Bericht door H3D »

@sassen: Al wel eens a b vergeleken dan?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Bericht door SSassen »

H3D schreef: zo 09 okt 2022, 12:17
@sassen: Al wel eens a b vergeleken dan?
Ik kan het beter omdraaien, wat denk je te gaan horen, en waarom.
H3D
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 01 jul 2007, 12:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Bericht door H3D »

Ik heb zelf nooit alleen de spoelen vervangen. Altijd icm condensatoren en weerstanden. Ook hier zal ik dan de condensator ook vervangen. Ik verwacht bij een lagere weerstand en demping door de wacht meer definitie in het laag. Maar welk element hier het meest aan bijdraagt is de vraag.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Bericht door Kappa7 »

Je gaat in elk geval een ander filter krijgen dan.
Ik kan me voorstellen dat je dat wel gaat horen.
Misschien dan ook nog even de frequentie response meten voor en na.
Lijkt me erg leerzaam voor je.
H3D
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 01 jul 2007, 12:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Bericht door H3D »

Op zich heb je gelijk maar qua crossover zou er toch niets mogen veranderen?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Bericht door pappaleo »

H3D schreef: zo 09 okt 2022, 17:47
Op zich heb je gelijk maar qua crossover zou er toch niets mogen veranderen?
Als de Rdc van de spoel niet gelijk blijft, dan verandert er natuurlijk wel wat.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Leuke luchtspoelen 1.2 mh

Bericht door SARK »

H3D schreef: zo 09 okt 2022, 17:47
Op zich heb je gelijk maar qua crossover zou er toch niets mogen veranderen?
viewtopic.php?t=25103
Gesloten

Terug naar “Ter overname gevraagd”