Ik vind ook dat dat niet mag! Maar ja ...weer een uitdaging erbij!!
Het filter is een standaard 1ste orde bij 200 en -+ 1700 Hz.....kwam inderdaad spanning te kort zo als jij dat zegt....hierdoor was het geen spannende speaker meer!
Hoe bedoel je welke tap? gebruik je? Ik gebruik de 4 ohms tap als dat is wat je bedoelt. De wofer en de tweater zijn 4 ohm en de midjes 8 ohm dus samen ook 4. (moet in de camper (die gaat komen
Heb nu de sub er inderdaad maar afgehaald en luister nu met 1 MINI TL en 1 'd appolito. Hoe gek kun je het maken...
@ b_force ...Geen 2 ohm....heb die 4.7 ohm wel gekorrigeerd zodat het totaal ongeveer 4 ohm blijft
en inderdaad anders toch maar aktief gaan....Dit vind ik alleen zo zonde van mijn buizenversterkers die nu bewijzen dat ze voor dit soort krachtwerk echt te kort komen
Maar wel een optie
Tweede optie is natuurlijk meteen afstappen van dat TB wofertje en misschien toch een Tl subje maken alla MINI TL . Wofertjes heb ik nog liggen en zoals het nu klinkt met 1 'd appolito en 1 mini TL komen de niveaus heel aardig overeen. Heb ook nog een 10 inch peerless liggen...misschien is dat wat alhoewel dat weer zo groot wordt
Hier de meeting van de 'd appolito met een eerste orde filtertje met C=20 uF en L is 0.39mH (gek genoeg in tegen fase misschien vanwegen de resonantie fr. van de tweater??die begint op te spelen (fs=800hz))...Denk dat ik vanwege de 'hoge' Fs misschien wel 2de orde ga filteren daar ik bang ben dat ik hem misschien wel stuk speel...
De tweater en middjes zijn wel keurig in balans daar ik nu geen spannings compensatie toepas.

Groet Simon









