Wat vinden we van 't forum?
Moderator: Beheerdersteam
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
In eerste instantie was het ook het idee om een site over luidsprekers te maken. Op de site staan tot nu toe ook alleen onderwerpen die daar mee te maken hebben. Hier op het forum zijn er wat onderwerpen bijgekomen, digitaal, analoog, versterkers etc etc. Misschien dat ik het logo daarom nog wel een keer verander naar iets meer algemeens. Maar ik heb nog geen idee hoe of wat.
-
turbomarco
- Berichten: 24
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
- Locatie: Arnhem
Dat was voor mij lang geleden dat ik hier even kwam kijken.Anonymous schreef:Hoi,
Leuk weer een nieuw forum,ik hoop dat het lekker vol gaat lopen![]()
greetz Marco
Het ziet er inmiddels heeeel goed uit!!
greetz Marco
(alleen waardeloos dat na de omzetting alle nieuwe posts en pm berichten gewoon weg zijn.....
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Dat zou geweldig zijn, want na regelmatige slechte bereikbaarheid lijkt heet aantal posts drastisch (en steeds langduriger) terug te lopen. Doodzonde als een forum als dit uit de gratie raakt, enkel vanwege een beroerde provider!Edo schreef:Wordt aan gewerkt....
Wat die Zylon/ uwhost.net betreft: vanaf de periode dat ik nog iedereen uit moest leggen wat internet is tot op heden, heb ik al heel wat ellende gezien, maar deze provider slaat werkelijk alles! De servers zijn voortdurend overbezet, en de MySQL-server lijkt totaal niet ingesteld op continu gebruik. Ter indicatie: “HTTP Request Time” zit zogoed als nooit onder de 320Msec. en “Page Request Time” zelden onder de 160Msec. Wel zag ik afgelopen 4 maanden regelmatig 5 tot 10-voudige waarden. Als je dan nagaat dat "HTTP request time" enkel de tijdsduur is voordat de server nog maar reageert, en dat er daarna nog diverse malen communicatie is per pagina, begrijp je dat daar niet mee te werken valt. Deze provider propt waarschijnlijk véél te veel virtual hosts (websites als deze) op één enkele server.
Trouwens wel lef dat uwhost.net 99% uptime garantie biedt, maar zoals je merkt, zegt dat totaal niets. Zijn gateways blijven inderdaad meestal wel bereikbaar terwijl de servers erachter plat liggen. Het zou me niets verbazen als deze provider zich voorheen op internet manifesteerde als dé IT-specialist voor Zuid-west Nederland (of welk deel dan ook)... de énige waar je volgens hem op kunt bouwen.... vanuit zijn flatje, uiteraard.
Ik hoop van harte dat jullie inmiddels een betrouwbare provider op het oog hebben. Zoniet, dan kan ik er nog wel twee aanbevelen, waarvan een zéér betaalbaar is
Maakt niet uit waar, jongens... als deze website er maar niet onder lijdt.
Mario
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
We hebben inderdaad een aantal bedrijven op het oog, maar vertel eens welke jij op je lijstje had staan. (dit mag/kan je ook mailen als je wilt)Ik hoop van harte dat jullie inmiddels een betrouwbare provider op het oog hebben. Zoniet, dan kan ik er nog wel twee aanbevelen, waarvan een zéér betaalbaar is
Alle input is welkom.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Een geheim is het niet, dus van mij mag het gerust openbaar, maar heeft mail je voorkeur?Edo schreef:We hebben inderdaad een aantal bedrijven op het oog, maar vertel eens welke jij op je lijstje had staan. (dit mag/kan je ook mailen als je wilt)Ik hoop van harte dat jullie inmiddels een betrouwbare provider op het oog hebben. Zoniet, dan kan ik er nog wel twee aanbevelen, waarvan een zéér betaalbaar is
Alle input is welkom.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Okido, komtie...
Hoge betrouwbaarheid en snelle servers: ICMC
Deze provider is werkelijk uiterst betrouwbaar, maar inmiddels niet meer de goedkoopste, aangezien ze niet mee doen aan de prijzenslag. Vroeger waren ze enkel op het bedrijfsleven gericht, wat te merken is in het mindere aanbod van luxe tools. PhpMyAdmin is bijvoorbeeld sinds kort standaard aanwezig, maar in het verleden diende je dat zelf op je website te plaatsen. Ook portals, webshops, kalenders, enz. zal je zelf moeten installeren (nouja... uploaden). Alle mogelijkheden voor scripts, beveiligingen, MySql, mailadressen, subdomeinen, enz. zijn echter aanwezig. Daarnaast staan ze behoorlijk flexibel t.o.v. hun klanten. Op gebied van bedrijfszekerheid, veiligheid en snelheid vind je voor deze prijs echter niet snel een betere, en zo gezien zijn de prijzen nog steeds zeer redelijk.
Zeer betaalbaar en uitgebreid: Flexwebhosting
Tja, dit is er wel een met concurrerende prijzen, en met een zeer luxe administratie-interface, standaard voorzien van alle tools die je je maar kan bedenken. Voor betrouwbaarheid op lange termijn durf ik mijn handen niet in het vuur te steken, maar het bedrijf waar ik voor werkte, brengt zijn klanten sinds vorig jaar hier onder. Tot nu toe zijn de websites nog niet uit de lucht geweest, en altijd even vlot bereikbaar. De veilige, maar trage Portal “PHP-Nuke” werkt er ook vrij vlot, wat wijst op ruim voldoende processorcapaciteit voor elke virtual host.
Prijstechnisch gezien is laatstgenoemde erg interessant. Tot nu toe ook betrouwbaar, maar we hebben het over ervaringen van afgelopen jaar, dus schiet me niet af als ze van de ene op de andere dag onbetrouwbaar worden
Ik hoop dat jullie wat aan deze ervaringen hebben.
Mario
Hoge betrouwbaarheid en snelle servers: ICMC
Deze provider is werkelijk uiterst betrouwbaar, maar inmiddels niet meer de goedkoopste, aangezien ze niet mee doen aan de prijzenslag. Vroeger waren ze enkel op het bedrijfsleven gericht, wat te merken is in het mindere aanbod van luxe tools. PhpMyAdmin is bijvoorbeeld sinds kort standaard aanwezig, maar in het verleden diende je dat zelf op je website te plaatsen. Ook portals, webshops, kalenders, enz. zal je zelf moeten installeren (nouja... uploaden). Alle mogelijkheden voor scripts, beveiligingen, MySql, mailadressen, subdomeinen, enz. zijn echter aanwezig. Daarnaast staan ze behoorlijk flexibel t.o.v. hun klanten. Op gebied van bedrijfszekerheid, veiligheid en snelheid vind je voor deze prijs echter niet snel een betere, en zo gezien zijn de prijzen nog steeds zeer redelijk.
Zeer betaalbaar en uitgebreid: Flexwebhosting
Tja, dit is er wel een met concurrerende prijzen, en met een zeer luxe administratie-interface, standaard voorzien van alle tools die je je maar kan bedenken. Voor betrouwbaarheid op lange termijn durf ik mijn handen niet in het vuur te steken, maar het bedrijf waar ik voor werkte, brengt zijn klanten sinds vorig jaar hier onder. Tot nu toe zijn de websites nog niet uit de lucht geweest, en altijd even vlot bereikbaar. De veilige, maar trage Portal “PHP-Nuke” werkt er ook vrij vlot, wat wijst op ruim voldoende processorcapaciteit voor elke virtual host.
Prijstechnisch gezien is laatstgenoemde erg interessant. Tot nu toe ook betrouwbaar, maar we hebben het over ervaringen van afgelopen jaar, dus schiet me niet af als ze van de ene op de andere dag onbetrouwbaar worden
Ik hoop dat jullie wat aan deze ervaringen hebben.
Mario
Laatst gewijzigd door Marp op ma 14 mar 2005, 4:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Ohja, in de link van ICMC staat “reseller”. Stel jezelf daar niets bij voor, want ik heb geen belangen in het bedrijf, en bovendien wél belang bij een goede Audio-website. Mocht je echter besluiten zekerheid boven kosten te stellen, dan krijg ik er een kleine vergoeding voor (nee... rijk word ik er niet van). Deze wil ik evt. best schenken als bijdrage aan deze website, maar liever gebruik ik het dan als kleine vergoeding voor onkosten welke ik zelf op 20 aug. heb gemaakt voor iets wat achteraf een bijdrage in andere vorm zou kunnen worden.
Bekende datum heh?
OK, ik zal een tipje van de sluier oplichten. Op de dag dat het beruchte forum zonder aankondiging werd beëindigd, besloot ik dat ze ons dat geen 3e keer zouden flikken! Ik ben als een gek in de weer gegaan met programmeren. Het heeft me 3x mijn volledige nachtrust gekost, maar een week later hadden mijn scripts ál onze content veilig gesteld. Jawél... de gehéle inhoud, incl. profielen (paswoorden kon ik helaas niet achterhalen)
En jawél... het is ONZE content! Behalve dat het ónze conversaties zijn, stond in de disclaimer dat noch de website, noch moderatoren verantwoordelijk zijn voor de inhoud van geplaatste informatie, en dat de verantwoordelijkheid ligt bij het forumlid dat het bericht plaatst. Daarmee wordt nadrukkelijk afstand gedaan van elke aanspraak op eigendomsrechten.
Ondertussen had ik al lang een domeinnaan voor “ons nieuwe onderkomen” aangevraagd, in de hoop het forum eind augustus weer online te hebben. Voor het gemak zou ik de ons bekende indeling zo’n beetje ongewijzigd laten, maar er zou een apart forum voor zelfbouw komen. Tevens had ik een extra domeinnaam vastgelegd voor aanvullende doeleinden, maar daar wijd ik nog niet over uit. Vanwege een probleempje met het uitreksel van de KvK duurde het een maand voor mijn domeinen online waren, en helaas... het hoefde niet meer, want in beide forums was al voorzien. Ik dacht er nog wel aan om toch maar door te zetten, maar het overlijden van mijn moeder, bijbehorende ellende in de familie, alsmede een verhuizing ontnamen me elk restje van overgebleven moed. Tja, en na dat 3e forum had ik al helemaal geen zin meer...
De domeinnamen heb ik nog steeds, en ik denk dat ze zeker als aanvulling op “zelfbouwaudio” kunnen gaan fungeren. Wat bij mij wel voorop staat: het moeten ONZE websites moet worden. Dus websites waarbij alle leden inspraak hebben, en beslist geen websites waar enkele personen voorzittertje gaan spelen. Hoe en wanneer weet ik niet, maar dit wordt beslist nog vervolgd.
Mario
Ps: bovenstaande verklaart deels mijn lange afwezigheid, dus volgend pleziertje heb ik nog met niemand gedeeld... geloof het of niet, maar hififreak.nl bestond al, hififreaks.nl niet... uiteindelijk leek het teveel op elkaar en ik vond het veel te freaky klinken. De uiteindelijk domeinnaam welke ik in augustus aanvroeg, was: hififorum.nl !
Had ik die ene maar daadwerkelijk geregistreerd, en de andere maar niet in september geannuleerd!!
Mario
OK, ik zal een tipje van de sluier oplichten. Op de dag dat het beruchte forum zonder aankondiging werd beëindigd, besloot ik dat ze ons dat geen 3e keer zouden flikken! Ik ben als een gek in de weer gegaan met programmeren. Het heeft me 3x mijn volledige nachtrust gekost, maar een week later hadden mijn scripts ál onze content veilig gesteld. Jawél... de gehéle inhoud, incl. profielen (paswoorden kon ik helaas niet achterhalen)
Ondertussen had ik al lang een domeinnaan voor “ons nieuwe onderkomen” aangevraagd, in de hoop het forum eind augustus weer online te hebben. Voor het gemak zou ik de ons bekende indeling zo’n beetje ongewijzigd laten, maar er zou een apart forum voor zelfbouw komen. Tevens had ik een extra domeinnaam vastgelegd voor aanvullende doeleinden, maar daar wijd ik nog niet over uit. Vanwege een probleempje met het uitreksel van de KvK duurde het een maand voor mijn domeinen online waren, en helaas... het hoefde niet meer, want in beide forums was al voorzien. Ik dacht er nog wel aan om toch maar door te zetten, maar het overlijden van mijn moeder, bijbehorende ellende in de familie, alsmede een verhuizing ontnamen me elk restje van overgebleven moed. Tja, en na dat 3e forum had ik al helemaal geen zin meer...
De domeinnamen heb ik nog steeds, en ik denk dat ze zeker als aanvulling op “zelfbouwaudio” kunnen gaan fungeren. Wat bij mij wel voorop staat: het moeten ONZE websites moet worden. Dus websites waarbij alle leden inspraak hebben, en beslist geen websites waar enkele personen voorzittertje gaan spelen. Hoe en wanneer weet ik niet, maar dit wordt beslist nog vervolgd.
Mario
Ps: bovenstaande verklaart deels mijn lange afwezigheid, dus volgend pleziertje heb ik nog met niemand gedeeld... geloof het of niet, maar hififreak.nl bestond al, hififreaks.nl niet... uiteindelijk leek het teveel op elkaar en ik vond het veel te freaky klinken. De uiteindelijk domeinnaam welke ik in augustus aanvroeg, was: hififorum.nl !
Had ik die ene maar daadwerkelijk geregistreerd, en de andere maar niet in september geannuleerd!!
Mario
voor zover ik kan zien draait dit forum op http://theplanet.com/ , met een server in Dallas.
Ik heb zelf goede ervaringen met deheeg.nl, niet te duur, betrouwbaar, en servers in NL
t.
Ik heb zelf goede ervaringen met deheeg.nl, niet te duur, betrouwbaar, en servers in NL
t.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
En ze draaien FreeBSDteacher schreef:voor zover ik kan zien draait dit forum op http://theplanet.com/ , met een server in Dallas.
Ik heb zelf goede ervaringen met deheeg.nl, niet te duur, betrouwbaar, en servers in NL
t.
Maar nu je het zegt... inderdaad Dallas. Zo ver had ik nog niet eens gekeken, maar dit zal zelfs in de toekomst nooit goed gaan werken.
Een server in Nederland (bij voorkeur in Amsterdam) is wel zo belangrijk (al helemaal als er een extra server voor MySQL aan hangt), en vooral opletten dat de provider rechtstreeks op AMSIX zit aangesloten, dus niet zo'n geen tussenpersoon is die goedkoop lijnen huurt, en hier zijn eigen netwerk nog tussen heeft zitten.
Mario

