Wat vinden we van 't forum?

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Headshell

Bericht door Headshell »

De koppen van de afdelingen wijzen op zelfbouw op allerlei gebied, maar het logo van het forum doet vermoeden dat er alleen sprake is van speakerbouwers. Vind ik als fervent draaitafel- en armen- bouwer erg jammer.
Jan.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

In eerste instantie was het ook het idee om een site over luidsprekers te maken. Op de site staan tot nu toe ook alleen onderwerpen die daar mee te maken hebben. Hier op het forum zijn er wat onderwerpen bijgekomen, digitaal, analoog, versterkers etc etc. Misschien dat ik het logo daarom nog wel een keer verander naar iets meer algemeens. Maar ik heb nog geen idee hoe of wat.
robert
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 9:27
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door robert »

Een abstracte figuur erin plaatsen?
Of de equalizer duidelijker zichtbaar zonder speaker?
Misschien een oor ipv een speaker?
Alle onderdelen krijg je toch nooit in het logo plus: audio <--> horen ;)

Anderszijds: zelfbouwaudio suggereert audio-onderdelen en daar is er dus een van afgebeeld.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Leuk forum!

Ik kwam mooit op hifi .nl , maar luidsprekers bouwen is al een aantal jaren de hobby!

Ik hoop nog veel plezier van dit forum te hebben. Ik ben al druk aan het posten.

Groeten Roland
turbomarco
Berichten: 24
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 9:54
Locatie: Arnhem

Bericht door turbomarco »

Anonymous schreef:
Hoi,
Leuk weer een nieuw forum,ik hoop dat het lekker vol gaat lopen 8)

greetz Marco
Dat was voor mij lang geleden dat ik hier even kwam kijken.
Het ziet er inmiddels heeeel goed uit!!

greetz Marco


(alleen waardeloos dat na de omzetting alle nieuwe posts en pm berichten gewoon weg zijn..... :? :x ? 17-1-05)
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Het ziet er inderdaad goed uit, maar ik vind wel dat het forum te vaak plat ligt. Is daar iets aan te doen zonder dat de kosten exploderen?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

DIY_Freak schreef:
....maar ik vind wel dat het forum te vaak plat ligt. Is daar iets aan te doen zonder dat de kosten exploderen?
we zijn er mee bezig, de prestatie van de host is duidelijk onder de maat
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Wederom was de performance gisteren niet fraai. Of lag het aan mijn provider? Wie host deze site eigenlijk? Geen reclame op deze manier... :oops:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik had gisteren ook problemen...
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ik heb al vanaf zaterdag problemen. Ook vandaag dinsdag 8-3.
Is wel een beetje hopeloos. Vooral als je net een post denkt te versturen.
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Wie doet nu de hosting van zelfbouwaudio? Ik zit te denken aan een eigen site (statisch, geen forum ofzo), en zo weet ik in ieder geval waar ik niet moet zijn voor de hosting.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Tja ik krijg ook vaker deze mededeling: Warning: mysql_connect(): Too many connections in /home/lelievel/public_html/forum/db/mysql4.php on line 48 dan dat ik op het forum kan. Vooral in het weekend 's-avonds is het forum vrijwel niet bereikbaar.

Slechte zaak jongens

:cry:
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

En dat is erg jammer want ik vind dit een erg leuk forum.

Jeroen
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

jeroen_d schreef:
En dat is erg jammer want ik vind dit een erg leuk forum.

Jeroen
Inderdaad! Kan er weer verhuisd worden?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wordt aan gewerkt.... :idea:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Edo schreef:
Wordt aan gewerkt.... :idea:
Dat zou geweldig zijn, want na regelmatige slechte bereikbaarheid lijkt heet aantal posts drastisch (en steeds langduriger) terug te lopen. Doodzonde als een forum als dit uit de gratie raakt, enkel vanwege een beroerde provider!

Wat die Zylon/ uwhost.net betreft: vanaf de periode dat ik nog iedereen uit moest leggen wat internet is tot op heden, heb ik al heel wat ellende gezien, maar deze provider slaat werkelijk alles! De servers zijn voortdurend overbezet, en de MySQL-server lijkt totaal niet ingesteld op continu gebruik. Ter indicatie: “HTTP Request Time” zit zogoed als nooit onder de 320Msec. en “Page Request Time” zelden onder de 160Msec. Wel zag ik afgelopen 4 maanden regelmatig 5 tot 10-voudige waarden. Als je dan nagaat dat "HTTP request time" enkel de tijdsduur is voordat de server nog maar reageert, en dat er daarna nog diverse malen communicatie is per pagina, begrijp je dat daar niet mee te werken valt. Deze provider propt waarschijnlijk véél te veel virtual hosts (websites als deze) op één enkele server.

Trouwens wel lef dat uwhost.net 99% uptime garantie biedt, maar zoals je merkt, zegt dat totaal niets. Zijn gateways blijven inderdaad meestal wel bereikbaar terwijl de servers erachter plat liggen. Het zou me niets verbazen als deze provider zich voorheen op internet manifesteerde als dé IT-specialist voor Zuid-west Nederland (of welk deel dan ook)... de énige waar je volgens hem op kunt bouwen.... vanuit zijn flatje, uiteraard.

Ik hoop van harte dat jullie inmiddels een betrouwbare provider op het oog hebben. Zoniet, dan kan ik er nog wel twee aanbevelen, waarvan een zéér betaalbaar is ;). De andere heeft al haast 6 jaar zijn hoge mate van betrouwbaarheid bewezen. Veel bedrijven (voormalige klanten) zijn hier dan ook uitermate tevreden over, en tja... dat een bank en een aantal 0900-websites van TV er hun zaakjes laten hosten, zegt geloof ik ook wel wat.

Maakt niet uit waar, jongens... als deze website er maar niet onder lijdt.

Mario
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik hoop van harte dat jullie inmiddels een betrouwbare provider op het oog hebben. Zoniet, dan kan ik er nog wel twee aanbevelen, waarvan een zéér betaalbaar is
We hebben inderdaad een aantal bedrijven op het oog, maar vertel eens welke jij op je lijstje had staan. (dit mag/kan je ook mailen als je wilt)
Alle input is welkom.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Edo schreef:
Ik hoop van harte dat jullie inmiddels een betrouwbare provider op het oog hebben. Zoniet, dan kan ik er nog wel twee aanbevelen, waarvan een zéér betaalbaar is
We hebben inderdaad een aantal bedrijven op het oog, maar vertel eens welke jij op je lijstje had staan. (dit mag/kan je ook mailen als je wilt)
Alle input is welkom.
Een geheim is het niet, dus van mij mag het gerust openbaar, maar heeft mail je voorkeur?
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Marp schreef:
Een geheim is het niet, dus van mij mag het gerust openbaar, maar heeft mail je voorkeur?
Graag online: ik zoek ook nog een goedkoop en goed plekje voor een homepage naast de gratis pagina bij de provider.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Okido, komtie...

Hoge betrouwbaarheid en snelle servers: ICMC
Deze provider is werkelijk uiterst betrouwbaar, maar inmiddels niet meer de goedkoopste, aangezien ze niet mee doen aan de prijzenslag. Vroeger waren ze enkel op het bedrijfsleven gericht, wat te merken is in het mindere aanbod van luxe tools. PhpMyAdmin is bijvoorbeeld sinds kort standaard aanwezig, maar in het verleden diende je dat zelf op je website te plaatsen. Ook portals, webshops, kalenders, enz. zal je zelf moeten installeren (nouja... uploaden). Alle mogelijkheden voor scripts, beveiligingen, MySql, mailadressen, subdomeinen, enz. zijn echter aanwezig. Daarnaast staan ze behoorlijk flexibel t.o.v. hun klanten. Op gebied van bedrijfszekerheid, veiligheid en snelheid vind je voor deze prijs echter niet snel een betere, en zo gezien zijn de prijzen nog steeds zeer redelijk.

Zeer betaalbaar en uitgebreid: Flexwebhosting
Tja, dit is er wel een met concurrerende prijzen, en met een zeer luxe administratie-interface, standaard voorzien van alle tools die je je maar kan bedenken. Voor betrouwbaarheid op lange termijn durf ik mijn handen niet in het vuur te steken, maar het bedrijf waar ik voor werkte, brengt zijn klanten sinds vorig jaar hier onder. Tot nu toe zijn de websites nog niet uit de lucht geweest, en altijd even vlot bereikbaar. De veilige, maar trage Portal “PHP-Nuke” werkt er ook vrij vlot, wat wijst op ruim voldoende processorcapaciteit voor elke virtual host.

Prijstechnisch gezien is laatstgenoemde erg interessant. Tot nu toe ook betrouwbaar, maar we hebben het over ervaringen van afgelopen jaar, dus schiet me niet af als ze van de ene op de andere dag onbetrouwbaar worden :D

Ik hoop dat jullie wat aan deze ervaringen hebben.

Mario
Laatst gewijzigd door Marp op ma 14 mar 2005, 4:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Ohja, in de link van ICMC staat “reseller”. Stel jezelf daar niets bij voor, want ik heb geen belangen in het bedrijf, en bovendien wél belang bij een goede Audio-website. Mocht je echter besluiten zekerheid boven kosten te stellen, dan krijg ik er een kleine vergoeding voor (nee... rijk word ik er niet van). Deze wil ik evt. best schenken als bijdrage aan deze website, maar liever gebruik ik het dan als kleine vergoeding voor onkosten welke ik zelf op 20 aug. heb gemaakt voor iets wat achteraf een bijdrage in andere vorm zou kunnen worden.

:?: :idea: :!: Bekende datum heh? :mrgreen:

OK, ik zal een tipje van de sluier oplichten. Op de dag dat het beruchte forum zonder aankondiging werd beëindigd, besloot ik dat ze ons dat geen 3e keer zouden flikken! Ik ben als een gek in de weer gegaan met programmeren. Het heeft me 3x mijn volledige nachtrust gekost, maar een week later hadden mijn scripts ál onze content veilig gesteld. Jawél... de gehéle inhoud, incl. profielen (paswoorden kon ik helaas niet achterhalen) :-# En jawél... het is ONZE content! Behalve dat het ónze conversaties zijn, stond in de disclaimer dat noch de website, noch moderatoren verantwoordelijk zijn voor de inhoud van geplaatste informatie, en dat de verantwoordelijkheid ligt bij het forumlid dat het bericht plaatst. Daarmee wordt nadrukkelijk afstand gedaan van elke aanspraak op eigendomsrechten.

Ondertussen had ik al lang een domeinnaan voor “ons nieuwe onderkomen” aangevraagd, in de hoop het forum eind augustus weer online te hebben. Voor het gemak zou ik de ons bekende indeling zo’n beetje ongewijzigd laten, maar er zou een apart forum voor zelfbouw komen. Tevens had ik een extra domeinnaam vastgelegd voor aanvullende doeleinden, maar daar wijd ik nog niet over uit. Vanwege een probleempje met het uitreksel van de KvK duurde het een maand voor mijn domeinen online waren, en helaas... het hoefde niet meer, want in beide forums was al voorzien. Ik dacht er nog wel aan om toch maar door te zetten, maar het overlijden van mijn moeder, bijbehorende ellende in de familie, alsmede een verhuizing ontnamen me elk restje van overgebleven moed. Tja, en na dat 3e forum had ik al helemaal geen zin meer...

De domeinnamen heb ik nog steeds, en ik denk dat ze zeker als aanvulling op “zelfbouwaudio” kunnen gaan fungeren. Wat bij mij wel voorop staat: het moeten ONZE websites moet worden. Dus websites waarbij alle leden inspraak hebben, en beslist geen websites waar enkele personen voorzittertje gaan spelen. Hoe en wanneer weet ik niet, maar dit wordt beslist nog vervolgd. ;)

Mario

Ps: bovenstaande verklaart deels mijn lange afwezigheid, dus volgend pleziertje heb ik nog met niemand gedeeld... geloof het of niet, maar hififreak.nl bestond al, hififreaks.nl niet... uiteindelijk leek het teveel op elkaar en ik vond het veel te freaky klinken. De uiteindelijk domeinnaam welke ik in augustus aanvroeg, was: hififorum.nl ! :lol:
Had ik die ene maar daadwerkelijk geregistreerd, en de andere maar niet in september geannuleerd!! ](*,) :cry: #-o :mrgreen: :twisted:


Mario
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Mogguh,

niets mis met een Freaky naam, toch? :twisted:

Groet,
Hans.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

DIY_Freak schreef:
Mogguh,

niets mis met een Freaky naam, toch? :twisted:

Groet,
Hans.
Ga jij eens gauw slapen! :P
(beterschap)
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

voor zover ik kan zien draait dit forum op http://theplanet.com/ , met een server in Dallas.

Ik heb zelf goede ervaringen met deheeg.nl, niet te duur, betrouwbaar, en servers in NL :)

t.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

teacher schreef:
voor zover ik kan zien draait dit forum op http://theplanet.com/ , met een server in Dallas.

Ik heb zelf goede ervaringen met deheeg.nl, niet te duur, betrouwbaar, en servers in NL :)

t.
En ze draaien FreeBSD :D (niets mis mee hoor).

Maar nu je het zegt... inderdaad Dallas. Zo ver had ik nog niet eens gekeken, maar dit zal zelfs in de toekomst nooit goed gaan werken.

Een server in Nederland (bij voorkeur in Amsterdam) is wel zo belangrijk (al helemaal als er een extra server voor MySQL aan hangt), en vooral opletten dat de provider rechtstreeks op AMSIX zit aangesloten, dus niet zo'n geen tussenpersoon is die goedkoop lijnen huurt, en hier zijn eigen netwerk nog tussen heeft zitten.

Mario
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”