Staan volgens mij ook halve liter flessen ..tussen HIK..audiomanics schreef:Ik vind het wel knap dat rechte lijnen nog niet de vorm van de flesjes volgen...
Photoshop... i like it!!
Kees
Lijkt verder een leuk speakertje te worden Edo
Moderator: Beheerdersteam
Ik begrijp je uitgangspunt. De kleine peerless is inderdaad te klein om lekker laag te filteren, zelfs als je er twee hebt (MTM bijvoorbeeld). Een ronding is op zich natuurlijk geen probleem, je verdiept de woofer dan gewoon, en maakt een mooi rond frontje ervoorEdo schreef:Voodooless: Tsja, woofer aan de zijkant had gekunt, alleen aangezien de kast een ronding krijgt wordt dit erg lastig wegwerken. Ander punt is dat als ik een woofer aan de zijkant zou plaatsen, ik niet te hoog wil crossen, wat weer een wat groter midwoofertje geeft wat de kast ook weer groter maakt. En de inhoud in liters was nu juist iets wat ik wou beperken. Maar goed, tijd zal het leren. Deze constructie ben ik nog niet veel tegengekomen, dus aangezien bouwen toch een hobby is....is het zeker zo leuk om te proberen.
b_force schreef:15L lijkt me alleen een beetje veel ?
En volgens mij komt de HDS 134 niet veel lager dan 65-70Hz -3dB ?
(damn ik krijg ook vet veel zin in een HJtje nu.)
(funky toetsenbord trouwens)
Zal wel weer verschil zijn tussen winisd en lspcad (ik had fftjes geen zin om hem apart in lspcad te voerenEdo schreef:b_force schreef:15L lijkt me alleen een beetje veel ?
En volgens mij komt de HDS 134 niet veel lager dan 65-70Hz -3dB ?
(damn ik krijg ook vet veel zin in een HJtje nu.)
(funky toetsenbord trouwens)
Valt mee die 15 liter. Gooi twee woofertjes maar eens in de simulatie.
Ik kom uit op 13.6 liter met F3 op 62Hz.
Toetsenbord is speciaal voor Avid (video-editing programma)...zie http://www.avid.nl/nl/products/media-co ... /index.asp
Denk het ook. Ik heb wel vaker verschillen gehad door beide te gebruiken.b_force schreef:Zal wel weer verschil zijn tussen winisd en lspcad (ik had fftjes geen zin om hem apart in lspcad te voeren)
Per unit, maar ik zal vanavond eens de proef op de som nemen met WinISD.recommended 8,2 L volume bass reflex cabinet
Omdat je erg veel ruimte over hebt in deze kast, zou ik ook de mid erg veel ruimte geven (Q desnoods lager dan 0,5) en elektrisch beschermen voor te veel laag. Dan kun je met een lekker lichte demping toe, alleen wat BAF matjes.Edo schreef:Da's zeker waar. Maar ik zal er eens over denken.
Thanks.
Ik zat trouwens nog even te brainstormen over het mid-deel. recht-toe-recht-aan gesloten of een andere constructie. Het mooiste zou zijn de constructie die Jeroen gemaakt heeft vrees ik, alleen dat wordt inwendig in deze kast wat lastig.
Iemand nog suggesties?????