In dat geval kan ie zich beter eerst op de woef focussenBarry2001 schreef:Wat dat betreft is de jongmens toch niet zo verschillend overalpappaleo schreef:Dat moesten, gezien zijn voornaamste bezigheden, een paar bureauspeakers worden voor naast de pc.
BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Moderator: Beheerdersteam
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja, Leo, dat waren we in ons enthousiasme even vergeten... Sorry.pappaleo schreef:Maar waarom zou ik andere drivers gaan kopen als ik drivers heb liggen?
Doel van het project is iets leuks maken van drivers die in bezit zijn, niet koste wat kost het beste maken en na allerlei trial-and-error eindigen met nog meer drivers op de plank.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Heb je al een idee over de 2.1 amp of sub?
Ik had een eenvoudige oplossing in de link gestuurd
Je kunt er ook een sure dsp bordje aan hangen, kun je met de multiband compressor aan de slag en die sub weglaten.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
wat een schatje ! leuk naampje ook
Passief membraampje achterin zoals tangband doet ? redelijk verbazend hoeveel druk dat maakte voor het formaat ....wouter schreef:Heb je al een idee over de 2.1 amp of sub?
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Als je hem fatsoenlijk laag kunt tunen wel ja. Of dat met de FR89 wil ??? Maar zoals ik aangaf: Misschien de sub eerst? 
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Met eq kan je wel winst behalen, tenminste tot wat je drivers aan kunnen kan het laag wel geboost worden waardoot je meer laag uit een kleinere kast kan halen.wouter schreef:Ik niet hoor
![]()
Heb je al een idee over de 2.1 amp of sub?
Ik had een eenvoudige oplossing in de link gestuurd
Je kunt er ook een sure dsp bordje aan hangen, kun je met de multiband compressor aan de slag en die sub weglaten.
Als je multiband compressie als eq gebruikt door bepaalde frequentierange te boosten, ok, maar compressie over muziek gooien zou ik absoluut afraden. Dat doen ze bijvoorbeeld bij de radio (slam fm... Vind je dat lekker luisteren, dan vooral doen
Om niet verdet af te dwalen:
Leuk projectje met zulke schattige drivertjes! Een mooi klein subje er bij kan dan wonderen doen (6,5 of 5.25 inch peerless sls?)
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Denk niet dat die kwetsbare speakertjes gaan boosten onder F_box een goed plan is. Menigeen heeft zo al zijn conussen verkreukeld en die kreukels gaan er niet meer uit... 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Inmiddels staat het tweede plankje in de lijmklem (een plankje per forumpagina).
Tja het (thuis)werk gaat gewoon door. Net als bij Wilson.
Tja het (thuis)werk gaat gewoon door. Net als bij Wilson.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Wat denk je dat de compressor doetPjotr schreef:Denk niet dat die kwetsbare speakertjes gaan boosten onder F_box een goed plan is. Menigeen heeft zo al zijn conussen verkreukeld en die kreukels gaan er niet meer uit...
Heb er een baskabinetje mee gebouwd met 2x Dayton ND91, die hebben ca 18mm xmech piek-piek. Dus buiten 4,7mm xmax heb je zat over. Die Founteks hebben ook een verzonken spreekspoel en forse xmax. De uitslag gaat daarbuiten geleidelijk op de rem. Icm met multibandcompressie kun je meer dan een JBL extreme... en dat is voor dichtbij afluisteren zat denk ik.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Tussen de piramides door nog een paar plankjes gelijmd van de BB's. Het is wel priegelwerk
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Doe je stanleymes dicht joh, straks pak je er een keer in
Lekker bezig wel
Lekker bezig wel
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Die had ik net gebruikt. Als ik het multiplex met de decoupeerzaag dwars op de naad moet zagen, dan snijd ik de zaaglijn even voor om splintering en rafels te voorkomen.Shadow schreef:Doe je stanleymes dicht joh, straks pak je er een keer in![]()
Lekker bezig wel
De tafel is nu overigens weer netjes opgeruimd.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Goeie tip!pappaleo schreef:Als ik het multiplex met de decoupeerzaag dwars op de naad moet zagen, dan snijd ik de zaaglijn even voor om splintering en rafels te voorkomen.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
2 stuks met loodbitumen bekleed aan de binnenzijde:
Straks de andere zijkantjes er op.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Proost !
Is de foto nou iets vertekend, of hellen de kastjes lichtjes achterover ?
Is de foto nou iets vertekend, of hellen de kastjes lichtjes achterover ?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja, ze hellen licht achterover. Het front heeft een hoek van ongeveer 5°. De achterkant is wel recht, dus boven zijn ze iets minder diep dan onderin.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Okee, op een gemiddeld bureau is dat inderdaad wel handig, ja.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Niet ook de baffle naar binnen draaien hè, Leo. Voor je het weet heb je anders dezelfde problemen als ik met mijn pc-monitors.....pappaleo schreef:Ja, ze hellen licht achterover. Het front heeft een hoek van ongeveer 5°. De achterkant is wel recht, dus boven zijn ze iets minder diep dan onderin.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
A) ik verzin geen onmogelijke modellen.Hans Nootdorp schreef:Niet ook de baffle naar binnen draaien hè, Leo. Voor je het weet heb je anders dezelfde problemen als ik met mijn pc-monitors.....pappaleo schreef:Ja, ze hellen licht achterover. Het front heeft een hoek van ongeveer 5°. De achterkant is wel recht, dus boven zijn ze iets minder diep dan onderin.![]()
B) ik heb een bandschuurmachine.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Laatste zijwandje afgefreesd:
Gedempt met een restje twaron dat ik nog tegen kwam.
Ik begin altijd met impedantiemetingen en de eerste verrassing diende zich al weer aan:
Een strakke lijn van 16 ohm
Die dingen waren toch 8 ohm?
De andere erbij gepakt en die meet inderdaad 8 ohm. Gedver, heb ik weer.
Op de doosjes staat gewoon 8 ohm.
Enfin, nu maar even bekijken was die FR89ex in dat kleine kastje doet Microfoon erbij gezet: Helemaal niet slecht.
Nog even wat verzinnen op die AMT-8. Jaren geleden gekocht.
Edit: Ik heb nog even het topic van de inimini doorgezocht, maar daar heb ik er maar van één de impedantieplot gemeten. Bij die andere geloofde ik het wel, want het was toch een streep langs een liniaal. Ze hebben daar uiteindelijk de eindstreep niet gehaald.
Ik begin altijd met impedantiemetingen en de eerste verrassing diende zich al weer aan:
Een strakke lijn van 16 ohm
Die dingen waren toch 8 ohm?
De andere erbij gepakt en die meet inderdaad 8 ohm. Gedver, heb ik weer.
Op de doosjes staat gewoon 8 ohm.
Enfin, nu maar even bekijken was die FR89ex in dat kleine kastje doet Microfoon erbij gezet: Helemaal niet slecht.
Nog even wat verzinnen op die AMT-8. Jaren geleden gekocht.
Edit: Ik heb nog even het topic van de inimini doorgezocht, maar daar heb ik er maar van één de impedantieplot gemeten. Bij die andere geloofde ik het wel, want het was toch een streep langs een liniaal. Ze hebben daar uiteindelijk de eindstreep niet gehaald.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Kan het zo zijn dat er op de AMT (wel een héél klein dingetje) twee baantjes parallel geëtst zijn waarvan er één onderbroken is?
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe die dingen opgebouwd zijn. De meeste docu gaat over de luchtverplaatsing en veel minder over hoe dat tot stand komt; de fysieke aandrijving.
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe die dingen opgebouwd zijn. De meeste docu gaat over de luchtverplaatsing en veel minder over hoe dat tot stand komt; de fysieke aandrijving.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Da's wel merkwaardig
Geen DC en/of LF er op gehad? Ik heb ook wel eens een tweeter naar de eeuwige jachtvelden geholpen omdat ik te lui was om een seriecondensator er tussen te zetten met meten.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Dat is me eigenlijk nog nooit gebeurd. Maar het rare is dat ie strak 16 ohm exact meet en de andere 8 ohm.
Laatst gewijzigd door pappaleo op do 21 mei 2020, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BéBé, een kleintje voor op het BureauBlad
Ja, je zou zeggen een onderbroken draadje dan... Ik had laatst ook een ongelukje met een tweeter wat er wel op lijkt. Ik had 2,8mm fastons gebruikt voor het aansluiten. Met loshalen trok ik het hele lipje uit het plastic: Fragiele draadje van de spreekspoel in tweeën. Leermomentje: Neem nooit fastons met zo'n vergrendel deukje er in of soldeer het gewoon voorzichtig. Kon het losse draadeindje gelukkig nog wel met veel kunst en vliegwerk weer vast solderen.
