Mark Levinson versterker defect

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door erik1977 »

3 weken is misschien genoeg om deze te fiksen maar als het niet lukt, heb je dan een alternatief?
Een muziekje onderweg is wel lekker natuurlijk.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

Het enige wat ik zo snel als “oplossing” heb nu is m’n Anker bluetooth speaker die ik voor op het dashboard leg.
Zo heb ik gisteren ook op en neer naar het werk gereden.

Mocht het een definitieve oplossing moeten zijn, dan moet ik ergens toch een gerepareerde of nog werkende versterker zien te kopen.

Ombouwen naar een standaard oplossing is een hels karwei en in de meeste gevallen ga je er dan in functionaliteit op achteruit.
Wil je het echt mooi oplossen: €€€€....
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door Bertje »

Ombouwen naar aftermarket spul is wel te doen en klinkt vaak veel beter, maar als je het laat doen kost dat nogal wat uren natuurlijk, dus euro's. OEM installaties zijn dermate geintregreerd dat je wel wat toeren moet uithalen om het met alle functionaliteit te laten werken. Maar het is wel mogelijk, veel canbus adapters specifiek per automerk etc. zijn er inmiddels wel.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

Bertje schreef:
Ombouwen naar aftermarket spul is wel te doen en klinkt vaak veel beter, maar als je het laat doen kost dat nogal wat uren natuurlijk, dus euro's. OEM installaties zijn dermate geintregreerd dat je wel wat toeren moet uithalen om het met alle functionaliteit te laten werken. Maar het is wel mogelijk, veel canbus adapters specifiek per automerk etc. zijn er inmiddels wel.
Ja, ik weet dat het mogelijk is, want ik heb er nu ook een Grom
vline 2 in.
Die werkt perfect! Touchscreen, stuurbediening, Carplay/Android auto, wifi, etc. Echt top. Helaas was ik daar ook best wat centjes voor kwijt.

Wil je dan echt met alles over naar aftermarket, dan kan je er nog een paar scheppen tegenaan gooien. Dat werd me te
gek. Dus heb ik voor een Vline 2 gekozen.
Vooralsnog echt een top oplossing (voor mij dan) \:D/
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door Barry2001 »

Heb je die BMW niet meer. Die van 10 jaar geleden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door Barry2001 »

Heb je die BMW niet meer. Die van 10 jaar geleden :mrgreen:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

Barry2001 schreef:
Heb je die BMW niet meer. Die van 10 jaar geleden :mrgreen:
Even denken, dat was de 735i?
Nee, die was allang weg.

Daarna heb ik nog 5,5 jaar in een 730d gereden. Beste wagen OOIT.

Als ik nog eens goeie tegen het lijf loop, dan kan het maar zo zijn dat ik hem koop.
Voor erbij. Heb nog steeds spijt dat 'ie weg moest... :(
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

Vette sound nou jonguh!
0BDA9A25-7072-4AB4-B419-FEDFA231BCDE.jpeg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door ray5150 »

Retourtje naar Lunteren gedaan vandaag ?
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

Opgestuurd en is gisteren bij Bertje aangekomen.
Vol verwachting klopt mijn hart :)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door Barry2001 »

MichaelB schreef:
Barry2001 schreef:
Heb je die BMW niet meer. Die van 10 jaar geleden :mrgreen:
Even denken, dat was de 735i?
Nee, die was allang weg.

Daarna heb ik nog 5,5 jaar in een 730d gereden. Beste wagen OOIT.

Als ik nog eens goeie tegen het lijf loop, dan kan het maar zo zijn dat ik hem koop.
Voor erbij. Heb nog steeds spijt dat 'ie weg moest... :(
Was 7 serie, welke, weet het niet meer. Was se 1e luisterdag oost Nederland, toen nog in Almelo.
Brute voiture in elk geval :D
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

Helaas, na het vervangen van wat onderdelen die echt defect waren klapt de zekering er nog steeds uit.
Ik was daarvoor even op en neer naar Lunteren.

Het vervelende is dat er 0,0 technische info te vinden is over deze versterker :(

Ik heb daarom wat biedingen uitstaan op ebay, want er moet wel audio zijn...
Dit model is vervangen door een iets nieuwer model dat 1 op 1 compatibel is, dus daar heb ik nu m'n pijlen op gericht.

De versterker ligt nog bij Bertje, want wie weet kom ik nog wel achter wat schema's zodat deze alsnog gerepareerd kan worden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door ray5150 »

Zijn die versterker-units niet via de Lexus dealer leverbaar ?
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

ray5150 schreef:
Zijn die versterker-units niet via de Lexus dealer leverbaar ?
Uiteraard wel, voor het luttele bedrag van 1230 euro ex. BTW.
Dus ik zoek nog even verder :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door ds23man »

MichaelB schreef:
ray5150 schreef:
Zijn die versterker-units niet via de Lexus dealer leverbaar ?
Uiteraard wel, voor het luttele bedrag van 1230 euro ex. BTW.
Dus ik zoek nog even verder :lol:
Koopje toch?

https://www.google.nl/search?q=mark+lev ... 67&bih=621
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door Bertje »

Dat ML stickertje is wel duur inderdaad, versterker is gewoon een Harman (en tegenwoordig Samsung) dus waarom dat zoveel mag kosten.... Maar we gaan er nog even mee door, maar als het trafootje stuk is houdt het echt op.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door ray5150 »

Bij mijn weten heeft de heer Levinson al jaren niks meer met het betreffende merk te maken ?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door ds23man »

En volgens mij wordt al dat Harman spul bij Becker in Duitsland gemaakt.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door Shadow »

ds23man schreef:
En volgens mij wordt al dat Harman spul bij Becker in Duitsland gemaakt.
Zou dat inmiddels ook niet uit China komen?
Okki
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 21:40

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door Okki »

Dit draadje gevolgd hebbende, ben ik wel benieuwd hoe het met de versterker is afgelopen. Patient definitief overleden?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door ds23man »

Of de auto....
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door Bertje »

Nee is nog niet opgelost, maar heb heb 'm nog wel hier. Mosfets en driver ic zijn vervangen, maar die klapten er na 2 seconden weer uit. Omdat de originele mosfets vrijwel niet meer te koop zijn had ik een paar vervangende types gebruikt, maar kennelijk zijnde net niet gelijk genoeg. Dit luistert nogal nauw weet ik uit ervaring. Dus toch maar een paar originele laten komen, maar dat duurde paar weken.
Vervolg is dat ik ze weer ga vervangen en de dan eerst onbelast (zonder gelijkrichting) ga testen.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

Oeps, sorry dat ik niet meer gereageerd heb...
We zijn op vakantie en ik ben dan, nog meer dan anders, nogal slecht in het bijhouden van m’n mail en forumposts :(

Super dat het nog niet stilstaat!

Ik heb wel, voor de vakantie, nog wat rondgemaild naar diverse ebay-aanbieders, maar heb nog geen vertrouwen gehad om “ff” €250 uit te geven (voor iets wat ook weer 15 jaar oud en ongetest is, zonder garantie).
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

Zekerheidshalve heb ik via ebay een 2e hands versterker gekocht.
Het was de enige waar ik enigszins vertrouwen in heb (duidelijke foto's, snelle reactie op vragen ed.).
Helaas komt 'ie wel uit de VS en was best prijzig.
Het is de opvolger van mijn huidige versterker. Volgens Lexus is het een 1 op 1 vervanging.

Nu hopen dat 'ie ook echt werkt [-o<
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Mark Levinson versterker defect

Bericht door MichaelB »

De versterker is vandaag binnengekomen en vanavond heb ik hem ingebouwd.
Zekering erin, contact om en....... MUZIEK! :yeah:

Alles werkt weer!

Het zou heel mooi zijn als mijn eigen versterker ook nog gemaakt kan worden, dan kan ik die als reserve op de plank houden (of verkopen om het een beetje goed te maken). Maar voor nu heb ik eindelijk weer normaal geluid in de auto \:D/
Plaats reactie