Je zou het bijna denken......dre schreef:Heb je dat uit de Donald Duck?
Gewetensvraagje...
Moderator: Beheerdersteam
- pappaleo
- Contacteer:
Re: Gewetensvraagje...
Ik woon in dé Gereformeerde wijk van Vlissingen, al 11 jaar, heb me nooit wat aangetrokken van dingen speciaal op zaterdag doen die je anders zondags moet doen, in het begin werden we een beetje scheef aangekeken, maar als je niet iedere zondag met je kettingzaag staat te zwaaien is het ok. Wij zijn de laatste tijd op zaterdag om het huis bezig en op zondag niet thuis, dus dan lost het zichzelf op. Heb een goeie verstandhouding met de buren en we weten elkaar te vinden als er hulp nodig is, het grote voordeel is dat het 's avond's op straat rustig is want de kinderen liggen gewoon op een normale tijd op bed, plus je hebt weinig tot geen huurwoningen in het sociale segment wat weer (bij ons hier dan) voor veel pareltjes uit de maatschappij zorgt die je niet om je huis heen wilt hebben hangen. 2 wijken verderop is zo'n buurt, van 2008 tot 2012 durfde de politie daar niet naar binnen, als ik daar laat over straat ging stonden ze op de stoep met zakjes pillen en wiet naar me te zwaaien - 'kopen? goed spul!' affijn dan vorm je je een mening daar over.
Ja je moet gewoon rekening houden met elkaars wensen, de Zondags rust is in de bible belt een zwaar goed.
Maar het is niet een plicht . En als je een klusje hebt wat niet kan wachten , bijvoorbeeld lekkage, moet ook hun daar begrip voor hebben
Maar het is niet een plicht . En als je een klusje hebt wat niet kan wachten , bijvoorbeeld lekkage, moet ook hun daar begrip voor hebben
Dat levert meer vragen dan antwoorden op. Moet er sowieso niet een komkommer bij? De 5e optie kun je misschien beter aan de baby vragen wat die liever heeft. Maar waarom dan die frees bij voorkeur op zondag?

Trouwens, normale mensen liggen op Zondag om 10 uur met een kater in bed. Tenminste dat deed ik toen ik nog normaal was.
- anonamemouse
Shoot... Ik WIST dat ik iets vergeten was... De komkommer...Pjotr schreef:Dat levert meer vragen dan antwoorden op. Moet er sowieso niet een komkommer bij? De 5e optie kun je misschien beter aan de baby vragen wat die liever heeft. Maar waarom dan die frees bij voorkeur op zondag?![]()
Of ze gaan ter kerke. Ten minste dat deden zij destijds toen ik nog jong was. Het was toen eigenlijk nooit een probleem om 10 uur 's-ochtends op zondag.John P schreef:Trouwens, normale mensen liggen op Zondag om 10 uur met een kater in bed. Tenminste dat deed ik toen ik nog normaal was.
- anonamemouse
Oh... Als ik een optie in de poll toevoeg verdwijnen de eerdere resultaten... Sorry...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat is de kromme komkommer van dit forum.anonamemouse schreef:Oh... Als ik een optie in de poll toevoeg verdwijnen de eerdere resultaten... Sorry...
- MechanicalAnimal
Bert61 schreef:Ja je moet gewoon rekening houden met elkaars wensen, de Zondags rust is in de bible belt een zwaar goed.
Een uitzondering daarvoor staat al in het betreffende wetsartikel:
"Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is."
- anonamemouse
Ik vond mijn noodzaak ontzettend strikt!MechanicalAnimal schreef:"Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is."
- MechanicalAnimal
Dat mag jij prima vindenanonamemouse schreef:Ik vond mijn noodzaak ontzettend strikt!MechanicalAnimal schreef:"Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is."
- anonamemouse
moet kunnen toch, zo lang het een enkel keertje is lijkt me dat geen enkel probleem
Ik ken ook een collega die net over de grens in duitsland woont en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
Tsja dat gaat wel ver vind ik. Daar zou ik dan toch lak aan hebben, dan zijn de buren maar iets minder blij
Ik ken ook een collega die net over de grens in duitsland woont en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
Tsja dat gaat wel ver vind ik. Daar zou ik dan toch lak aan hebben, dan zijn de buren maar iets minder blij
Nou; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman ongevraagd mijn gras komt maaien, zondag niet maar doordeweeks ook niet.grimoire schreef:... en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
- VintageHarry
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Deed mijn buurman dat maar....richard schreef:Nou; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman ongevraagd mijn gras komt maaien, zondag niet maar doordeweeks ook niet.grimoire schreef:... en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
haha inderdaad, of dan teminste zijn eigen tuin eens een beetje onderhoudends23man schreef:Deed mijn buurman dat maar....richard schreef:Nou; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman ongevraagd mijn gras komt maaien, zondag niet maar doordeweeks ook niet.grimoire schreef:... en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
- anonamemouse
Dat was inmiddels vorige week, en op dat moment geen problemen.VintageHarry schreef:En, hoe hoe is het frezen verlopen vanochtend?
De buren hebben wraak genomen door afgelopen zaterdag een tuinfeestje te houden. Met een aantal Engelse vrienden. En heel veel bier en zo. Tot 3:45 in de ochtend. Toen heeft iemand blijkbaar de politie gebeld en moesten ze ermee stoppen.
Dit zijn dezelfde buren als die van krijsbaby.
- anonamemouse
Mijn linkerburen wonen hier nu bijna twee jaar en hebben hun achtertuin nog nooit aangeraakt. Het onkruid staat intussen net zo hoog als mijn schutting.grimoire schreef:haha inderdaad, of dan teminste zijn eigen tuin eens een beetje onderhoudends23man schreef:Deed mijn buurman dat maar....richard schreef:Nou; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman ongevraagd mijn gras komt maaien, zondag niet maar doordeweeks ook niet.