Gewetensvraagje...

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

Kan ik op zondagochtend om 10:00 uur gaan frezen en dergelijken?

Ja
16
64%
Nee
4
16%
Komkommer! (Deze optie is later toegevoegd)
3
12%
Natuurlijk wel, de baby van de buren krijst ook de halve nacht
0
Geen stemmen
Natuurlijk niet, de baby van de buren moet ook slapen
0
Geen stemmen
Welk merk en type frees?
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door pappaleo »

dre schreef:
Heb je dat uit de Donald Duck? :mrgreen:
Je zou het bijna denken......
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Shadow »

Ik woon in dé Gereformeerde wijk van Vlissingen, al 11 jaar, heb me nooit wat aangetrokken van dingen speciaal op zaterdag doen die je anders zondags moet doen, in het begin werden we een beetje scheef aangekeken, maar als je niet iedere zondag met je kettingzaag staat te zwaaien is het ok. Wij zijn de laatste tijd op zaterdag om het huis bezig en op zondag niet thuis, dus dan lost het zichzelf op. Heb een goeie verstandhouding met de buren en we weten elkaar te vinden als er hulp nodig is, het grote voordeel is dat het 's avond's op straat rustig is want de kinderen liggen gewoon op een normale tijd op bed, plus je hebt weinig tot geen huurwoningen in het sociale segment wat weer (bij ons hier dan) voor veel pareltjes uit de maatschappij zorgt die je niet om je huis heen wilt hebben hangen. 2 wijken verderop is zo'n buurt, van 2008 tot 2012 durfde de politie daar niet naar binnen, als ik daar laat over straat ging stonden ze op de stoep met zakjes pillen en wiet naar me te zwaaien - 'kopen? goed spul!' affijn dan vorm je je een mening daar over.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door OpaBert »

Ja je moet gewoon rekening houden met elkaars wensen, de Zondags rust is in de bible belt een zwaar goed.
Maar het is niet een plicht . En als je een klusje hebt wat niet kan wachten , bijvoorbeeld lekkage, moet ook hun daar begrip voor hebben
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Pjotr »

zondagse babyfrees.GIF
Dat levert meer vragen dan antwoorden op. Moet er sowieso niet een komkommer bij? De 5e optie kun je misschien beter aan de baby vragen wat die liever heeft. Maar waarom dan die frees bij voorkeur op zondag? :think: :relax:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door John P »

Trouwens, normale mensen liggen op Zondag om 10 uur met een kater in bed. Tenminste dat deed ik toen ik nog normaal was.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

Pjotr schreef:
Dat levert meer vragen dan antwoorden op. Moet er sowieso niet een komkommer bij? De 5e optie kun je misschien beter aan de baby vragen wat die liever heeft. Maar waarom dan die frees bij voorkeur op zondag? :think: :relax:
Shoot... Ik WIST dat ik iets vergeten was... De komkommer...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36748
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Pjotr »

John P schreef:
Trouwens, normale mensen liggen op Zondag om 10 uur met een kater in bed. Tenminste dat deed ik toen ik nog normaal was.
Of ze gaan ter kerke. Ten minste dat deden zij destijds toen ik nog jong was. Het was toen eigenlijk nooit een probleem om 10 uur 's-ochtends op zondag.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

Oh... Als ik een optie in de poll toevoeg verdwijnen de eerdere resultaten... Sorry...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door ds23man »

anonamemouse schreef:
Oh... Als ik een optie in de poll toevoeg verdwijnen de eerdere resultaten... Sorry...
Dat is de kromme komkommer van dit forum. :lol:
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door motoindo »

Hangt ook een beetje van je klanten kring af. Denk Hauptwerk Enzo.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door ray5150 »

Dat is toch een orgel ?
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door motoindo »

ray5150 schreef:
Dat is toch een orgel ?
Yup, virtueel kerkorgel.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door Aaad »

Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door MechanicalAnimal »

Bert61 schreef:
Ja je moet gewoon rekening houden met elkaars wensen, de Zondags rust is in de bible belt een zwaar goed.
Maar het is niet een plicht . En als je een klusje hebt wat niet kan wachten , bijvoorbeeld lekkage, moet ook hun daar begrip voor hebben

Een uitzondering daarvoor staat al in het betreffende wetsartikel:

"Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is."
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

MechanicalAnimal schreef:
"Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is."
Ik vond mijn noodzaak ontzettend strikt!
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door MechanicalAnimal »

anonamemouse schreef:
MechanicalAnimal schreef:
"Het is verboden op Zondag zonder strikte noodzaak gerucht te verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is."
Ik vond mijn noodzaak ontzettend strikt!
Dat mag jij prima vinden :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door pappaleo »

Dus, welk merk en type frees is het geworden? :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

Een Bosch pof 1200 ae
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door grimoire »

moet kunnen toch, zo lang het een enkel keertje is lijkt me dat geen enkel probleem

Ik ken ook een collega die net over de grens in duitsland woont en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
Tsja dat gaat wel ver vind ik. Daar zou ik dan toch lak aan hebben, dan zijn de buren maar iets minder blij
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door richard »

grimoire schreef:
... en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
Tsja dat gaat wel ver vind ik. Daar zou ik dan toch lak aan hebben, dan zijn de buren maar iets minder blij
Nou; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman ongevraagd mijn gras komt maaien, zondag niet maar doordeweeks ook niet.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door VintageHarry »

En, hoe hoe is het frezen verlopen vanochtend?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door ds23man »

richard schreef:
grimoire schreef:
... en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
Tsja dat gaat wel ver vind ik. Daar zou ik dan toch lak aan hebben, dan zijn de buren maar iets minder blij
Nou; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman ongevraagd mijn gras komt maaien, zondag niet maar doordeweeks ook niet.
Deed mijn buurman dat maar.... :mrgreen:
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door grimoire »

ds23man schreef:
richard schreef:
grimoire schreef:
... en die mag op zondag het gras niet eens maaien van de buren...
Tsja dat gaat wel ver vind ik. Daar zou ik dan toch lak aan hebben, dan zijn de buren maar iets minder blij
Nou; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman ongevraagd mijn gras komt maaien, zondag niet maar doordeweeks ook niet.
Deed mijn buurman dat maar.... :mrgreen:
haha inderdaad, of dan teminste zijn eigen tuin eens een beetje onderhouden :lol:
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

VintageHarry schreef:
En, hoe hoe is het frezen verlopen vanochtend?
Dat was inmiddels vorige week, en op dat moment geen problemen.
De buren hebben wraak genomen door afgelopen zaterdag een tuinfeestje te houden. Met een aantal Engelse vrienden. En heel veel bier en zo. Tot 3:45 in de ochtend. Toen heeft iemand blijkbaar de politie gebeld en moesten ze ermee stoppen.
Dit zijn dezelfde buren als die van krijsbaby.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Gewetensvraagje...

Bericht door anonamemouse »

grimoire schreef:
ds23man schreef:
richard schreef:
Nou; ik zou het ook niet leuk vinden als mijn buurman ongevraagd mijn gras komt maaien, zondag niet maar doordeweeks ook niet.
Deed mijn buurman dat maar.... :mrgreen:
haha inderdaad, of dan teminste zijn eigen tuin eens een beetje onderhouden :lol:
Mijn linkerburen wonen hier nu bijna twee jaar en hebben hun achtertuin nog nooit aangeraakt. Het onkruid staat intussen net zo hoog als mijn schutting.
Plaats reactie