Welke voorversterker bij LM3886?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Welke voorversterker bij LM3886?

Bericht door Ah!buis »

ronnydepony schreef:
Als je een paar dagen tijd hebt wil ik hier wel een printje voor ontwerpen, desnoods met een voeding erop.

Ik stuur je de gerber files door en bij jlcpcb kost je het maximum 5 euro zonder verzendkosten voor 10 printen

En als het op één zijde past zijn er wel een paar forumleden die hier eventueel een testprintje willen opzetten :idea: :wink:
Niet vergeten 't is maar een voorstel, er zouden bijv wat Ctjes over de twee, voor versterking te veranderen, weerstanden voor de stabiliteit en om HF-rommel buiten de deur te houden.
Gaatjesprint is makkelijk aan te passen, een print is meer voor iets definitiefs.
Anne
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Welke voorversterker bij LM3886?

Bericht door erik1977 »

Zou er ook een toonregeling ingeklust kunnen worden? Lijkt me indeaal om een keer voor een geintegreerde versterker te gebruiken.
Gebruikersavatar
Ynze
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 17:56

Re: Welke voorversterker bij LM3886?

Bericht door Ynze »

ronnydepony schreef:
Als je een paar dagen tijd hebt wil ik hier wel een printje voor ontwerpen, desnoods met een voeding erop.

Ik stuur je de gerber files door en bij jlcpcb kost je het maximum 5 euro zonder verzendkosten voor 10 printen

...
Ow heel graag :D :goedzo:
Leuk projectje, ben heel benieuwd!
Gebruikersavatar
Ynze
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 17:56

Re: Welke voorversterker bij LM3886?

Bericht door Ynze »

Pjotr schreef:

Nee, een voorversterker gaat je hier niet helpen. Wel wat Ray aangeeft: Een nette trafovoeding met liefst een aparte trafo + gelijkrichter voor ieder kanaal. Verder een nette metalen kast en een nette layout. Maar of dat dan beter of net zo goed gaat klinken als een Camp Amp of een Dynaco blijft de vraag.
Ik heb nog een ringkern-trafo met gelijkrichter liggen van een vorige Gainclone (die is nu vervangen door m'n Dynaco). Ik ga eens een voeding-shootout houden tussen geschakelde voedingen versus ringkern. Ben benieuwd!

De versie op de foto is, voor de duidelijkheid, een test-opstelling. Uiteindelijk komt 'ie netjes in een kastje met fatsoenlijke koelelementen en zo kort mogelijke bedrading. Kadootje voor m'n dochter :)
Gebruikersavatar
Ynze
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 17:56

Re: Welke voorversterker bij LM3886?

Bericht door Ynze »

Ynze schreef:
ronnydepony schreef:
Als je een paar dagen tijd hebt wil ik hier wel een printje voor ontwerpen, desnoods met een voeding erop.

Ik stuur je de gerber files door en bij jlcpcb kost je het maximum 5 euro zonder verzendkosten voor 10 printen

...
Ow heel graag :D :goedzo:
Leuk projectje, ben heel benieuwd!
Bij nader inzien: Het lukt gemakkelijk op gaatjesplaat, zie ik nu. Dus haast je vooral niet voor mij, ik red me er wel mee in de voorjaarsvakantie :D
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Welke voorversterker bij LM3886?

Bericht door Ah!buis »

erik1977 schreef:
Zou er ook een toonregeling ingeklust kunnen worden? Lijkt me indeaal om een keer voor een geintegreerde versterker te gebruiken.
Gewoon een trapje ertussen, de dubbele opa vervangen door een quad.(Met dank aan Velleman :D )
Anne

P.S. als je enkel volume en toonregeling nodig hebt, neem dan de K8084 van Velleman.
Voeding op de print (op de trafo na) en een uitgebreide handleiding.
Bijlagen
V-B-T-B.png
Gebruikersavatar
Ynze
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 26 dec 2016, 17:56

Re: Welke voorversterker bij LM3886?

Bericht door Ynze »

Ik heb de schakeling inmiddels gebouwd! Ik ben er blij mee! Meer info in deze nieuwe draad: viewtopic.php?f=7&t=27333
IMG_4079-klein.jpg
Plaats reactie