Kun je niet zien wat voor sjips er in zitten? Heel vaak is het "in between" analoog. Je komt nog wel eens een ST TDAxxxx klasse-D in dit spul tegen. Dat is gewoon analoog in. In dat geval valt er wel wat te modden. Vraag blijft dan wel of je sap genoeg er mee hebt voor een MFB mod.motoindo schreef:Ja, tis echt jammer dat er geen analoge input op de eindtrap zit anders was modificatie een fluitje van een cent geweest. Zowiezo al verrassend hoe goed deze tegels van nog geen 100 euro klinken.
ZBA DHZ MFB ?
Moderator: Beheerdersteam
Re: ZBA DHZ MFB ?
Check het eerder gelinkte youtube filmpje, ze laten daar alle gebruikte chippies de revue passeren. Tis voor het geld echt een leuk development bordje.Pjotr schreef:Kun je niet zien wat voor sjips er in zitten?
Ik moet eerst zijn subwoofer ophalen zaterdagmotoindo schreef:Die ligt hier al een tijdje te wachten op HenkJanShadow schreef:Chris is al bezig met een SDX12 om te bouwen naar MFB![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
het is gewoon een grote dominoShadow schreef:Ik moet eerst zijn subwoofer ophalen zaterdagmotoindo schreef:Die ligt hier al een tijdje te wachten op HenkJanShadow schreef:Chris is al bezig met een SDX12 om te bouwen naar MFB![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En dan maar hopen dat er een mus voorbij komt...Henkjan schreef:het is gewoon een grote dominoShadow schreef:Ik moet eerst zijn subwoofer ophalen zaterdagmotoindo schreef:
Die ligt hier al een tijdje te wachten op HenkJan![]()
![]()
Omdat ik gek wordt van het geluid in mijn auto en een testje met twee little/one's op de achterbank toch wel erg goed beviel heb ik een klein printje van 70x50mm ontworpen met daarop een compleet 2 weg systeem met 2de orde sallen key filters, TL074 opamps en een TPA3116 klasse D versterker allen gevoed uit een enkelvoudige 24V voeding die middels een kleine boost convertor uit de lokale 12V wordt betrokken. Tis allemaal nog in het tekentafel stadium maar wel een leuke basis voor de ZDM 
Een andere auto kan ook altijd nog, als het zo een rammelbak is, dat je de muziek niet meer hoort..

- SSassen
- Contacteer:
@motoindo,
D’r zijn legio TDA klasse-D ICs die gewoon op 12V werken en er dan een serieuze bak vermogen uit persen, daar kunnen die TPA IC’s nog een puntje aan zuigen.
D’r zijn legio TDA klasse-D ICs die gewoon op 12V werken en er dan een serieuze bak vermogen uit persen, daar kunnen die TPA IC’s nog een puntje aan zuigen.
Auto is nix mis mee, tis een 1:18 Aygo maar wat daar standaard aan audio inzit werkt vanaf pakweg 120hz tot wat zal het zijn,4 a 5 khz en klinkt bijna hetzelfde als mijn allereerste cassette recorder van 49 gulden van de Maxis.hannesie schreef:Een andere auto kan ook altijd nog
Klopt, zoals deze TDA8932, kwaliteit is redelijk ruk met cerco's in het signaalpad maar verder echt ongelooflijk dat ze het kunnen maken voor die prijs, ken jij nog meer single supply varianten ?SSassen schreef:D’r zijn legio TDA klasse-D ICs.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
en die is weer hier, hopelijk de komende weken tijd om een kastje in elkaar te batsen, en dan eens zien of die nieuwe buren echt zo aardig zijnmotoindo schreef:Die ligt hier al een tijdje te wachten op HenkJanShadow schreef:Chris is al bezig met een SDX12 om te bouwen naar MFB![]()
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Leuk zo'n car audio toepassing...ik volg even. Velodyne was ooit de enige die dit ook voor de auto gebouwd heeft.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Zo, zit in z'n kastje. Best klein zo'n 12" eigenlijk.Henkjan schreef:en die is weer hier, hopelijk de komende weken tijd om een kastje in elkaar te batsen, en dan eens zien of die nieuwe buren echt zo aardig zijnmotoindo schreef:Die ligt hier al een tijdje te wachten op HenkJanShadow schreef:Chris is al bezig met een SDX12 om te bouwen naar MFB![]()
![]()
Next is meten en dan de MFB inregelen. Als amp heb ik een minidsp pwrice250, 600W in brug, met presets zodat ik redelijk vlot moet kunnen schakelen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan heb je ook nog een fasedraaier nodig omdat die ICE modules ongebalanceerd in zijn. Verder moet je ook nog de BTL pin aan massa leggen.
Om EVE beter geschikt te maken voor gebruik met UCD modules heeft de nieuwste versie een balanced out aan boord die bij ongebalanceerd bedrijf ook als fasedraaier misbruikt kan wordends23man schreef:Dan heb je ook nog een fasedraaier nodig omdat die ICE modules ongebalanceerd in zijn. Verder moet je ook nog de BTL pin aan massa leggen.
Echt niet normaal wat voor kanon die 12" is - die gaat 600Watt wel fijn vinden denk ik zo.Shadow schreef:600W wel genoeg voor die woofer?
Heb sinds enkele dagen EVE tussen een Pascal S-PRO en een DSP hangen met daarachter twee 8" wavecor's waarvan er eentje voorzien is van een ClingOn en de andere meeloopt. Ongelooflijk wat dat aan droog sublaag fundament neerzet ~ erg jammer dat ik er niet meer over mag vertellen
Ik heb diezelfde woofer liggen Chris, wil hem ook door jou laten mfb-en, maar ik heb een 1500W versterker klaar liggen 
motoindo schreef:Om EVE beter geschikt te maken voor gebruik met UCD modules heeft de nieuwste versie een balanced out aan boord....
Er zit een tweede prototype van de ClingOn opnemer aan te komen die nog kleiner en lichter is en als main design goal het pick & placebaar maken van een en ander heeftShadow schreef:Ik heb diezelfde woofer liggen Chris, wil hem ook door jou laten mfb-en, maar ik heb een 1500W versterker klaar liggen
ray5150 schreef:Niersteenvergruizer ?
Dat, of zo'n trilzadel wat je wel eens voorbij ziet komen op de diverse warme sites