You Tube afspelen Via Volumio
Moderator: Beheerdersteam
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Ja inderdaad Zweitse
Naam en pad en IPadres en dan zou het moeten werken
Maar mijn ervaringen zijn anders eerste keer heeft iemand een SD kaartje gemaakt
Wat ik om zeep geholpen heb met update
En toen deed niks het meer
Dus ben voorzichtig geworden
Naam en pad en IPadres en dan zou het moeten werken
Maar mijn ervaringen zijn anders eerste keer heeft iemand een SD kaartje gemaakt
Wat ik om zeep geholpen heb met update
En toen deed niks het meer
Dus ben voorzichtig geworden
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Nergens voor nodig. Als Win32 Disk Imager op je pc staat, hoef je enkel een backup te maken van de SD-kaart. Vervolgens kan je testen en om zeep helpen wat je wilt, want in een zucht en een scheet is de oorspronkelijke situatie hersteld.
In 2 klikken een image/backup van je SD-kaart op de PC bewaren:
In 2 klikken een image/backup van je SD-kaart op de PC bewaren:
- SD-kaart in kaartslot van PC steken
- Onder "Image File" invullen waar de image (het backupbestand) mag worden opgeslagen.
- Klik 1: onder "Device" de SD-kaart selecteren.
- Klik 2: op "Read" klikken en wachten tot hij klaar is.
- SD-kaart in kaartslot van PC steken
- Onder "Image File" de opgeslagen image (het backupbestand) invullen of selecteren.
- Klik 1: onder "Device" de SD-kaart selecteren.
- Klik 2: op "Write" klikken en wachten tot hij klaar is.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Al besteld? Anders kan je ook bij Action of Albert Heyn een vlotte SD-kaart van Sandisk halen. Ook Aldi heeft deze geregeld liggen.Bert61 schreef:Ik ga een SD kaart kopen , geen idee waar dus bestel hem maar online Kiwi
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Kruidvat heeft ook snelle, maar vaak tegenwoordig meer als 16 GB, is zeker voldoende en class10.
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Volgens mij heeft hij een MacBook, maar de instructies staan op de site van Volumio.Marp schreef:Nergens voor nodig. Als Win32 Disk Imager op je pc staat, hoef je enkel een backup te maken van de SD-kaart.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: You Tube afspelen Via Volumio
In dat geval 3 klikken in Etcher i.p.v. Win32DiskImager. Waar het om gaat, is dat Bert ziet hoe eenvoudig het is om ten allen tijde zijn werkende systeem terug te halen. Die instructies namen tot dusver zijn vrees niet weg.
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Hoi Marp Zweitse hannesie dank jullie voor hulp.
Ik heb een gewone windows computer met pentium4 procesor of zo iets en een SSD harde schijf van 120 GB en nog een gewone en een NAS
Maar ik verrek van de pijn in mn rug als ik er zit Dus gebruik ik die in noodzakelijke gevallen
En soms gaat dat stik goed , meestal doet een vriend van me zulke dingen maar die is op vakantie
Dat zelfde met auto rijden , en staan .
Dus ik bestel liever online dan dat ik ga lopen zoeken in de Aldi of Kruidvat
Action zit niet in oudenbosch,
Maar ik heb twee linkerhanden met software dingen , ik snap gewoonweg niet wat er staat, en klik ik maar op hoop van zegen.
Vandaag wordt de 16GB micro sd kaart bezorgd
Allemaal reuze bedankt
Ik heb een gewone windows computer met pentium4 procesor of zo iets en een SSD harde schijf van 120 GB en nog een gewone en een NAS
Maar ik verrek van de pijn in mn rug als ik er zit Dus gebruik ik die in noodzakelijke gevallen
En soms gaat dat stik goed , meestal doet een vriend van me zulke dingen maar die is op vakantie
Dat zelfde met auto rijden , en staan .
Dus ik bestel liever online dan dat ik ga lopen zoeken in de Aldi of Kruidvat
Action zit niet in oudenbosch,
Maar ik heb twee linkerhanden met software dingen , ik snap gewoonweg niet wat er staat, en klik ik maar op hoop van zegen.
Vandaag wordt de 16GB micro sd kaart bezorgd
Allemaal reuze bedankt
Re: You Tube afspelen Via Volumio
ik heb de kaart hier
en ik zit met de pc op https://www.raspberrypi.org/downloads/
daar vind ik Noobs daar kan je volgens de website eenvudig Raspbian installeren
echter moet ik dat proces doorlopen ? of beter Download Win32DiskImager from the Raspberry Pi Downloads Page or from http://sourceforge.net/projects/win32di ... t/download
ik zal dat laatste maar doen Dat lijkt het meest op wat julie mij aanbevelen
en ik zit met de pc op https://www.raspberrypi.org/downloads/
daar vind ik Noobs daar kan je volgens de website eenvudig Raspbian installeren
echter moet ik dat proces doorlopen ? of beter Download Win32DiskImager from the Raspberry Pi Downloads Page or from http://sourceforge.net/projects/win32di ... t/download
ik zal dat laatste maar doen Dat lijkt het meest op wat julie mij aanbevelen
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Windiskxxxx is goed, maar voor Volumio moet je wel deze hebben.
https://volumio.org/get-started/
Ben jij morgenmiddag thuis?
https://volumio.org/get-started/
Ben jij morgenmiddag thuis?
Re: You Tube afspelen Via Volumio
windisk staat op mn pc
progamma opgestart en wil weten welke Hash ? kan kiezen MD5 sha1 sha256 Geen idee wat dit betekent
ik zie dat ook niet terug op de raspberry
dan probeer ik Noobs op de Raspberry download pagina
ja zeker Hans wil je komen helpen
alleen even boodschappen doen ca 14;45 zijn we weer thuis Hans
progamma opgestart en wil weten welke Hash ? kan kiezen MD5 sha1 sha256 Geen idee wat dit betekent
ik zie dat ook niet terug op de raspberry
dan probeer ik Noobs op de Raspberry download pagina
ja zeker Hans wil je komen helpen
alleen even boodschappen doen ca 14;45 zijn we weer thuis Hans
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Geef je adres maar FF via PB, zal zien hoe of wat ik kan doen.
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Hans vanmiddag op bezoek gehad
Hij weet er heeeel veel van
Nieuwkaartje beschreven met Volumio erop
Werkte direct
Maar helaas we liepen vast in het mounten van de NAS Synology215j
Die Nas is dudelijk een lastige klant welke alles precies goed wil hebben bij wijze van spreken een korrel suiker teveel in de koffie en hij wil het niet het was intussen bijna 17:00 uur Etenstijd en ik was ook op
Ds stand van zaken
Volumio laatste versie werkt met muziek vanaf een usb stik verder ( nog) niet
YouTube blijft dus nog een wens
Hij weet er heeeel veel van
Nieuwkaartje beschreven met Volumio erop
Werkte direct
Maar helaas we liepen vast in het mounten van de NAS Synology215j
Die Nas is dudelijk een lastige klant welke alles precies goed wil hebben bij wijze van spreken een korrel suiker teveel in de koffie en hij wil het niet het was intussen bijna 17:00 uur Etenstijd en ik was ook op
Ds stand van zaken
Volumio laatste versie werkt met muziek vanaf een usb stik verder ( nog) niet
YouTube blijft dus nog een wens
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Ook maar even geinstalleerd, sjee dat werkt goed zeg! Ik heb ook een betaalde Volumio i.v.m. de Tidal plugin. Werkt vlekkeloos verder.
Gebruik een Audiophonics 9023 V4 TVCO dac trouwens.
Deze aangeschaft om te kijken of het een vervanger voor Roon kan zijn. De extra informatie die Roon verschaft aan albums e.d. lees ik nooit dus dat is geen toegevoegde waarde.
Gebruik een Audiophonics 9023 V4 TVCO dac trouwens.
Deze aangeschaft om te kijken of het een vervanger voor Roon kan zijn. De extra informatie die Roon verschaft aan albums e.d. lees ik nooit dus dat is geen toegevoegde waarde.
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Ik heb nu wel duidelijk het lek boven water denk ik.
Bij mij laat hij direct de gedeelde PC 's/mappen zien.
Ook de notatie is dan goed en duidelijk anders als de oude versie die je had.
Je moet dus je vrind eens vragen om de mappen met de muziek openbaar te maken voor de andere computers in je netwerk.
Daar zit je probleem.
Bij mij laat hij direct de gedeelde PC 's/mappen zien.
Ook de notatie is dan goed en duidelijk anders als de oude versie die je had.
Je moet dus je vrind eens vragen om de mappen met de muziek openbaar te maken voor de andere computers in je netwerk.
Daar zit je probleem.
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Het volume schiet omhoog aan het begin van een track. Dat is vervelend!
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Dat is juist 1 van de dingen die dan bij Roon juist goed is geregeld.
Het volume kun je zo instellen dat het dan beter bij opeenvolgende nummers geen irritaties geeft in geluidsniveau/volume.
Misschien kun je hier wat doen bij Volumio.
Het volume kun je zo instellen dat het dan beter bij opeenvolgende nummers geen irritaties geeft in geluidsniveau/volume.
Misschien kun je hier wat doen bij Volumio.
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Daarom ook een mooie langdurige vergelijkingstesthannesie schreef:Dat is juist 1 van de dingen die dan bij Roon juist goed is geregeld.
Het volume kun je zo instellen dat het dan beter bij opeenvolgende nummers geen irritaties geeft in geluidsniveau/volume.
Misschien kun je hier wat doen bij Volumio.
nivo.JPG
Of Youtube ondertussen ook in Roon werkt weet ik niet.
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Dankje wel Hanshannesie schreef:volu.JPG
Ik heb nu wel duidelijk het lek boven water denk ik.
Bij mij laat hij direct de gedeelde PC 's/mappen zien.
conf.JPG
Ook de notatie is dan goed en duidelijk anders als de oude versie die je had.
Je moet dus je vrind eens vragen om de mappen met de muziek openbaar te maken voor de andere computers in je netwerk.
Daar zit je probleem.
Ik ben gisteravond tot 21:45 er mee bezig geweest zonder resultaat
Zo net voor tien uur gisteravond starte ik weer op
En druk op play Komt er knalhard volume 100% Joe bonamassa de boxen uit gedenderd
Schrok me het heen en weer
Dat vind ik ook een tekortkoming van volumio dat het standaard met 100% volume begint
Re: You Tube afspelen Via Volumio
We kunnen nog steeds Squeezebox server er op zetten, wel iets makkelijker, en kost ook geen geld, alleen moeite /tijd enz.

Re: You Tube afspelen Via Volumio
Ja die plugin had je er voor mij opgezethannesie schreef:We kunnen nog steeds Squeezebox server er op zetten, wel iets makkelijker, en kost ook geen geld, alleen moeite /tijd enz.![]()
Maar met al het getob van mij gisteravond terug gegaan naar fabrieks onstellingen
En dus is alles weg
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Dat kun je toch gewoon zelf instellen in Volumio.Bert61 schreef:Zo net voor tien uur gisteravond starte ik weer op
En druk op play Komt er knalhard volume 100% Joe bonamassa de boxen uit gedenderd
Schrok me het heen en weer
Dat vind ik ook een tekortkoming van volumio dat het standaard met 100% volume begint
Re: You Tube afspelen Via Volumio
Ja maar waarom moet je de regelaar dicht zetten als je hem gewoon installeerd ? ik werd er door verrastZweitse schreef:Dat kun je toch gewoon zelf instellen in Volumio.Bert61 schreef:Zo net voor tien uur gisteravond starte ik weer op
En druk op play Komt er knalhard volume 100% Joe bonamassa de boxen uit gedenderd
Schrok me het heen en weer
Dat vind ik ook een tekortkoming van volumio dat het standaard met 100% volume begint
Lijkt me beter om de volumeregelaar juist op 0 te zetten
Dat doe je normaliter toch ook ,
