You Tube afspelen Via Volumio

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Ja inderdaad Zweitse
Naam en pad en IPadres en dan zou het moeten werken
Maar mijn ervaringen zijn anders eerste keer heeft iemand een SD kaartje gemaakt
Wat ik om zeep geholpen heb met update
En toen deed niks het meer
Dus ben voorzichtig geworden
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Marp »

Nergens voor nodig. Als Win32 Disk Imager op je pc staat, hoef je enkel een backup te maken van de SD-kaart. Vervolgens kan je testen en om zeep helpen wat je wilt, want in een zucht en een scheet is de oorspronkelijke situatie hersteld.
Win32DiskImager.jpg
In 2 klikken een image/backup van je SD-kaart op de PC bewaren:
  • SD-kaart in kaartslot van PC steken
  • Onder "Image File" invullen waar de image (het backupbestand) mag worden opgeslagen.
  • Klik 1: onder "Device" de SD-kaart selecteren.
  • Klik 2: op "Read" klikken en wachten tot hij klaar is.
In 2 klikken je SD-kaart herteld:
  • SD-kaart in kaartslot van PC steken
  • Onder "Image File" de opgeslagen image (het backupbestand) invullen of selecteren.
  • Klik 1: onder "Device" de SD-kaart selecteren.
  • Klik 2: op "Write" klikken en wachten tot hij klaar is.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Marp »

Bert61 schreef:
Ik ga een SD kaart kopen , geen idee waar dus bestel hem maar online Kiwi
Al besteld? Anders kan je ook bij Action of Albert Heyn een vlotte SD-kaart van Sandisk halen. Ook Aldi heeft deze geregeld liggen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door hannesie »

Kruidvat heeft ook snelle, maar vaak tegenwoordig meer als 16 GB, is zeker voldoende en class10.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Marp schreef:
Nergens voor nodig. Als Win32 Disk Imager op je pc staat, hoef je enkel een backup te maken van de SD-kaart.
Volgens mij heeft hij een MacBook, maar de instructies staan op de site van Volumio.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Marp »

In dat geval 3 klikken in Etcher i.p.v. Win32DiskImager. Waar het om gaat, is dat Bert ziet hoe eenvoudig het is om ten allen tijde zijn werkende systeem terug te halen. Die instructies namen tot dusver zijn vrees niet weg.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Hoi Marp Zweitse hannesie dank jullie voor hulp.
Ik heb een gewone windows computer met pentium4 procesor of zo iets en een SSD harde schijf van 120 GB en nog een gewone en een NAS
Maar ik verrek van de pijn in mn rug als ik er zit Dus gebruik ik die in noodzakelijke gevallen
En soms gaat dat stik goed , meestal doet een vriend van me zulke dingen maar die is op vakantie
Dat zelfde met auto rijden , en staan .
Dus ik bestel liever online dan dat ik ga lopen zoeken in de Aldi of Kruidvat
Action zit niet in oudenbosch,
Maar ik heb twee linkerhanden met software dingen , ik snap gewoonweg niet wat er staat, en klik ik maar op hoop van zegen.
Vandaag wordt de 16GB micro sd kaart bezorgd
Allemaal reuze bedankt
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

ik heb de kaart hier
en ik zit met de pc op https://www.raspberrypi.org/downloads/
daar vind ik Noobs daar kan je volgens de website eenvudig Raspbian installeren
echter moet ik dat proces doorlopen ? of beter Download Win32DiskImager from the Raspberry Pi Downloads Page or from http://sourceforge.net/projects/win32di ... t/download
ik zal dat laatste maar doen Dat lijkt het meest op wat julie mij aanbevelen
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door hannesie »

Windiskxxxx is goed, maar voor Volumio moet je wel deze hebben.

https://volumio.org/get-started/

Ben jij morgenmiddag thuis?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

windisk staat op mn pc
progamma opgestart en wil weten welke Hash ? kan kiezen MD5 sha1 sha256 Geen idee wat dit betekent
ik zie dat ook niet terug op de raspberry
dan probeer ik Noobs op de Raspberry download pagina
ja zeker Hans wil je komen helpen :)
alleen even boodschappen doen ca 14;45 zijn we weer thuis Hans
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

13:45 bedoel ik
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door hannesie »

Geef je adres maar FF via PB, zal zien hoe of wat ik kan doen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Is gedaan Hans
Tot morgen ik ga pitte
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Hans vanmiddag op bezoek gehad
Hij weet er heeeel veel van
Nieuwkaartje beschreven met Volumio erop
Werkte direct :shock:
Maar helaas we liepen vast in het mounten van de NAS Synology215j
Die Nas is dudelijk een lastige klant welke alles precies goed wil hebben bij wijze van spreken een korrel suiker teveel in de koffie en hij wil het niet het was intussen bijna 17:00 uur Etenstijd en ik was ook op
Ds stand van zaken :-s
Volumio laatste versie werkt met muziek vanaf een usb stik verder ( nog) niet
YouTube blijft dus nog een wens
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door 3kes »

Ook maar even geinstalleerd, sjee dat werkt goed zeg! Ik heb ook een betaalde Volumio i.v.m. de Tidal plugin. Werkt vlekkeloos verder.
Gebruik een Audiophonics 9023 V4 TVCO dac trouwens.

Deze aangeschaft om te kijken of het een vervanger voor Roon kan zijn. De extra informatie die Roon verschaft aan albums e.d. lees ik nooit dus dat is geen toegevoegde waarde.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door hannesie »

volu.JPG
Ik heb nu wel duidelijk het lek boven water denk ik.

Bij mij laat hij direct de gedeelde PC 's/mappen zien.
conf.JPG
Ook de notatie is dan goed en duidelijk anders als de oude versie die je had.
Je moet dus je vrind eens vragen om de mappen met de muziek openbaar te maken voor de andere computers in je netwerk.

Daar zit je probleem. :mrgreen:
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door 3kes »

Het volume schiet omhoog aan het begin van een track. Dat is vervelend!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door hannesie »

Dat is juist 1 van de dingen die dan bij Roon juist goed is geregeld.
Het volume kun je zo instellen dat het dan beter bij opeenvolgende nummers geen irritaties geeft in geluidsniveau/volume. :kwijl:


Misschien kun je hier wat doen bij Volumio.
nivo.JPG
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door 3kes »

hannesie schreef:
Dat is juist 1 van de dingen die dan bij Roon juist goed is geregeld.
Het volume kun je zo instellen dat het dan beter bij opeenvolgende nummers geen irritaties geeft in geluidsniveau/volume. :kwijl:


Misschien kun je hier wat doen bij Volumio.
nivo.JPG
Daarom ook een mooie langdurige vergelijkingstest ;) De optie werkt idd, thanks!
Of Youtube ondertussen ook in Roon werkt weet ik niet.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

hannesie schreef:
volu.JPG
Ik heb nu wel duidelijk het lek boven water denk ik.

Bij mij laat hij direct de gedeelde PC 's/mappen zien.

conf.JPG
Ook de notatie is dan goed en duidelijk anders als de oude versie die je had.
Je moet dus je vrind eens vragen om de mappen met de muziek openbaar te maken voor de andere computers in je netwerk.

Daar zit je probleem. :mrgreen:
Dankje wel Hans
Ik ben gisteravond tot 21:45 er mee bezig geweest zonder resultaat
Zo net voor tien uur gisteravond starte ik weer op
En druk op play Komt er knalhard volume 100% Joe bonamassa de boxen uit gedenderd
Schrok me het heen en weer
Dat vind ik ook een tekortkoming van volumio dat het standaard met 100% volume begint
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door hannesie »

We kunnen nog steeds Squeezebox server er op zetten, wel iets makkelijker, en kost ook geen geld, alleen moeite /tijd enz. :) :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

hannesie schreef:
We kunnen nog steeds Squeezebox server er op zetten, wel iets makkelijker, en kost ook geen geld, alleen moeite /tijd enz. :) :lol:
Ja die plugin had je er voor mij opgezet
Maar met al het getob van mij gisteravond terug gegaan naar fabrieks onstellingen
En dus is alles weg :-s
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door hannesie »

Dat staat er in 2 tellen weer op.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door Zweitse »

Bert61 schreef:
Zo net voor tien uur gisteravond starte ik weer op
En druk op play Komt er knalhard volume 100% Joe bonamassa de boxen uit gedenderd
Schrok me het heen en weer
Dat vind ik ook een tekortkoming van volumio dat het standaard met 100% volume begint
Dat kun je toch gewoon zelf instellen in Volumio.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: You Tube afspelen Via Volumio

Bericht door OpaBert »

Zweitse schreef:
Bert61 schreef:
Zo net voor tien uur gisteravond starte ik weer op
En druk op play Komt er knalhard volume 100% Joe bonamassa de boxen uit gedenderd
Schrok me het heen en weer
Dat vind ik ook een tekortkoming van volumio dat het standaard met 100% volume begint
Dat kun je toch gewoon zelf instellen in Volumio.
Ja maar waarom moet je de regelaar dicht zetten als je hem gewoon installeerd ? ik werd er door verrast :shock:
Lijkt me beter om de volumeregelaar juist op 0 te zetten
Dat doe je normaliter toch ook , :think:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”