13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door hannesie »

audiomanics schreef:
Staat in de agenda... wat verder natuurlijk niets zegt over mijn aanwezigheid al dan niet..;-)
Kees
:lol: :lol: , ik dacht hetzelfde, maar dan ook, .....als ik ga kan ik gelijk een leuk klusje wel met Kees doornemen,..... als hij komt. :-$
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door richard »

architect schreef:
ik zou misschien mijn orions mee kunnen nemen
Is wel toepasselijk zo kort na het verscheiden van Siegfried Linkwitz.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door richard »

Ik kan natuurlijk ook niet verstek laten gaan.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door pappaleo »

En toen besloot Hogeschool Leiden een open dag te organiseren op 13 oktober, en dat terwijl ik 2 kinderen in 5havo heb zitten :(
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door dre »

Dus geen Leiden.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door pappaleo »

Maar lijden.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door dre »

Zonde......
Gebruikersavatar
Rudy_h
Ook commercieel actief
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
Locatie: Groningen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Rudy_h »

Frugalhorn MK3 gaat ook mee, met 'passende' versterking

Rudy
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door architect »

excuus, ik zie er toch vanaf om de orions mee te nemen; audio van het weekend net netjes in kastje ingebouw; valt tegen hoeveel gesleep en hoeveel werk dat wordt.

zijn er niet meer forumgenoten met nieuwere projecten?
ik wordt ook nog niet enthousiast van het programma
Jerry
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 14:50
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Jerry »

Ik wil me bij dezen aanmelden voor de luisterdag. En waarschijnlijk neem ik ook nog wat 'locals' mee, uit Beetsterzwaag.

En, ik denk dat ik iets heb voor het programma. Ik wilde iets meenemen, om te laten horen c.q. beluisteren. Dat heb ik eerder gedaan in Alphen en in Hengelo. Breda is me niet gelukt, maar ik wilde het rondje nog verder afmaken. En bij de eerdere sessies heb ik enthousiaste verhalen over Beetsterzwaag gehoord, dus een extra reden om te komen…

Het betreft een zelf ontworpen en zelf gebouwde actieve current-drive audio-installatie, bestaand uit
* 2-weg luidsprekers, zonder filters
* 4 kanaals current-drive versterker (met een hoge uitgangsimpedantie)
* DSP plus DAC

Nog een kanttekening v.w.b. de opstelling: De verschillende componenten vormen een geheel, componenten zijn niet uitwisselbaar of in te wisselen door andere componenten. Er kunnen wel verschillende bronnen aangesloten worden, zowel analoog als digitaal.

Ik neem een eigen bron mee…

Ook kan ik wat achtergrond geven bij het systeem, mocht daar ruimte en belangstelling voor zijn. Ik zal dan ingaan op luidsprekerimpedantie, de effecten daarvan, wat een versterker met een hoogohmige uitgang daarmee doet, nog wat andere ontwerpkeuzen en de de rol van DSP binnen het systeem.

En dan nog een vraagje. Is er tijd (kwartier of zo) en rust (stilte) om de boel in te meten?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door hannesie »

BB.JPG
Hans heeft een vrouw die ook wat in de agenda heeft gezet om 17:00 uur, dat trek ik niet om dan en luisteren en een gezellig running diner in Dordrecht.
Dus bij deze, mijn vrouw wint dit keer weer. :)
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door architect »

Jerry schreef:
Ik wil me bij dezen aanmelden voor de luisterdag. En waarschijnlijk neem ik ook nog wat 'locals' mee, uit Beetsterzwaag.

En, ik denk dat ik iets heb voor het programma. Ik wilde iets meenemen, om te laten horen c.q. beluisteren. Dat heb ik eerder gedaan in Alphen en in Hengelo. Breda is me niet gelukt, maar ik wilde het rondje nog verder afmaken. En bij de eerdere sessies heb ik enthousiaste verhalen over Beetsterzwaag gehoord, dus een extra reden om te komen…

Het betreft een zelf ontworpen en zelf gebouwde actieve current-drive audio-installatie, bestaand uit
* 2-weg luidsprekers, zonder filters
* 4 kanaals current-drive versterker (met een hoge uitgangsimpedantie)
* DSP plus DAC

Nog een kanttekening v.w.b. de opstelling: De verschillende componenten vormen een geheel, componenten zijn niet uitwisselbaar of in te wisselen door andere componenten. Er kunnen wel verschillende bronnen aangesloten worden, zowel analoog als digitaal.

Ik neem een eigen bron mee…

Ook kan ik wat achtergrond geven bij het systeem, mocht daar ruimte en belangstelling voor zijn. Ik zal dan ingaan op luidsprekerimpedantie, de effecten daarvan, wat een versterker met een hoogohmige uitgang daarmee doet, nog wat andere ontwerpkeuzen en de de rol van DSP binnen het systeem.

En dan nog een vraagje. Is er tijd (kwartier of zo) en rust (stilte) om de boel in te meten?

klinkt interessant ! :D
Gebruikersavatar
Rudy_h
Ook commercieel actief
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
Locatie: Groningen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Rudy_h »

Jerry schreef:
Ik wil me bij dezen aanmelden voor de luisterdag. En waarschijnlijk neem ik ook nog wat 'locals' mee, uit Beetsterzwaag.

En, ik denk dat ik iets heb voor het programma. Ik wilde iets meenemen, om te laten horen c.q. beluisteren. Dat heb ik eerder gedaan in Alphen en in Hengelo. Breda is me niet gelukt, maar ik wilde het rondje nog verder afmaken. En bij de eerdere sessies heb ik enthousiaste verhalen over Beetsterzwaag gehoord, dus een extra reden om te komen…

Het betreft een zelf ontworpen en zelf gebouwde actieve current-drive audio-installatie, bestaand uit
* 2-weg luidsprekers, zonder filters
* 4 kanaals current-drive versterker (met een hoge uitgangsimpedantie)
* DSP plus DAC

Nog een kanttekening v.w.b. de opstelling: De verschillende componenten vormen een geheel, componenten zijn niet uitwisselbaar of in te wisselen door andere componenten. Er kunnen wel verschillende bronnen aangesloten worden, zowel analoog als digitaal.

Ik neem een eigen bron mee…

Ook kan ik wat achtergrond geven bij het systeem, mocht daar ruimte en belangstelling voor zijn. Ik zal dan ingaan op luidsprekerimpedantie, de effecten daarvan, wat een versterker met een hoogohmige uitgang daarmee doet, nog wat andere ontwerpkeuzen en de de rol van DSP binnen het systeem.

En dan nog een vraagje. Is er tijd (kwartier of zo) en rust (stilte) om de boel in te meten?
Erbij gezet, het meten zal vast wel lukken
Gebruikersavatar
Rudy_h
Ook commercieel actief
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
Locatie: Groningen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Rudy_h »

architect schreef:
excuus, ik zie er toch vanaf om de orions mee te nemen; audio van het weekend net netjes in kastje ingebouw; valt tegen hoeveel gesleep en hoeveel werk dat wordt.

zijn er niet meer forumgenoten met nieuwere projecten?
ik wordt ook nog niet enthousiast van het programma
Het is nog geen 13e, dus.......wat nog niet is kan nog komen.
Gerjan heeft vast ook nog wel wat, en mijn SB3W set is dan hopelijk ook terug.

Rudy
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door architect »

sb3w is met sbacoutics? daar ben ik ook wel benieuwd naar; met die satori erin?
Gebruikersavatar
Rudy_h
Ook commercieel actief
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
Locatie: Groningen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Rudy_h »

sb3w is met de nrx serie. De Ara is met Satori erin
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door architect »

neem je de ara dan ook mee?
ja, ik zie het staan. ben benieuwd

ik zou wel eenvoudig een setje monitoren mee kunnen nemen met CSS FR125S en Eton ER4 indien gewenst maar deze had ik vorig jaar ook al mee.
viewtopic.php?f=3&t=25119&p=1855346&hil ... s#p1855197
Gebruikersavatar
Rudy_h
Ook commercieel actief
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
Locatie: Groningen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Rudy_h »

architect schreef:
neem je de ara dan ook mee?
ja, ik zie het staan. ben benieuwd

ik zou wel eenvoudig een setje monitoren mee kunnen nemen met CSS FR125S en Eton ER4 indien gewenst maar deze had ik vorig jaar ook al mee.
viewtopic.php?f=3&t=25119&p=1855346&hil ... s#p1855197
Gewoon meenemen....

Rudy
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door HoMeR »

Mijn maatje Ynze heeft zijn speakers in de laatste versie af. Die gaan mee.... (Ynze zelf ook natuurlijk)
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=24575
Nu met foto's !!!!

En wellicht krijg ik deze nog "af" voor de 13e....
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=26841
En deze..
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view

Andere maat Martin heeft n.a.v. afgelopen jaar.......
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
....zelf ook een setje Karlson speakers gebouwd. Die neem ik ook mee, Martin zelf kan dit jaar niet vanwege een studentenuitwisseling.
Laatst gewijzigd door HoMeR op di 02 okt 2018, 9:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door democles »

Ik kom ook.

En neem mee :think:

GU-50 buizen mono blokken
6N16EV buizen voorversterker
AD1865 winterstreamer

Als het me nog lukt om de tweede af te bouwen dan worden het de GU-50 mono blokken met Bias automaat.

Als iemand anders er zijn speakers aan wil zetten :hide: , kan de boel beluisterd worden. :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door ds23man »

democles schreef:
Ik kom ook.

En neem mee :think:

GU-50 buizen mono blokken
6N16EV buizen voorversterker
AD1865 winterstreamer
Oftewel 4 bananendozen ( 0,2 kuub) :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door democles »

:lol:
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door Mtraxx »

Ik neem een setje 'proof of concept' testkasten met daarin filterloos 26cm Seas icm 30mm Wavecor met lens.
Idee is een Vintage sound (70ties) met brede baffle en aperiodisch laag afstemming.

En wellicht nog een Cambridge Audio streamer en NAS.
Bbox (Medium).jpg
Het gaat hier om een test kast :hide:
Grt,

Gerjan
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door dre »

Dat vinden wij ook leuk! :yeah:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018

Bericht door architect »

jullie?
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”