audiomanics schreef:Staat in de agenda... wat verder natuurlijk niets zegt over mijn aanwezigheid al dan niet..
Kees
13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Is wel toepasselijk zo kort na het verscheiden van Siegfried Linkwitz.architect schreef:ik zou misschien mijn orions mee kunnen nemen
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Ik kan natuurlijk ook niet verstek laten gaan.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
En toen besloot Hogeschool Leiden een open dag te organiseren op 13 oktober, en dat terwijl ik 2 kinderen in 5havo heb zitten 
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Frugalhorn MK3 gaat ook mee, met 'passende' versterking
Rudy
Rudy
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
excuus, ik zie er toch vanaf om de orions mee te nemen; audio van het weekend net netjes in kastje ingebouw; valt tegen hoeveel gesleep en hoeveel werk dat wordt.
zijn er niet meer forumgenoten met nieuwere projecten?
ik wordt ook nog niet enthousiast van het programma
zijn er niet meer forumgenoten met nieuwere projecten?
ik wordt ook nog niet enthousiast van het programma
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Ik wil me bij dezen aanmelden voor de luisterdag. En waarschijnlijk neem ik ook nog wat 'locals' mee, uit Beetsterzwaag.
En, ik denk dat ik iets heb voor het programma. Ik wilde iets meenemen, om te laten horen c.q. beluisteren. Dat heb ik eerder gedaan in Alphen en in Hengelo. Breda is me niet gelukt, maar ik wilde het rondje nog verder afmaken. En bij de eerdere sessies heb ik enthousiaste verhalen over Beetsterzwaag gehoord, dus een extra reden om te komen…
Het betreft een zelf ontworpen en zelf gebouwde actieve current-drive audio-installatie, bestaand uit
* 2-weg luidsprekers, zonder filters
* 4 kanaals current-drive versterker (met een hoge uitgangsimpedantie)
* DSP plus DAC
Nog een kanttekening v.w.b. de opstelling: De verschillende componenten vormen een geheel, componenten zijn niet uitwisselbaar of in te wisselen door andere componenten. Er kunnen wel verschillende bronnen aangesloten worden, zowel analoog als digitaal.
Ik neem een eigen bron mee…
Ook kan ik wat achtergrond geven bij het systeem, mocht daar ruimte en belangstelling voor zijn. Ik zal dan ingaan op luidsprekerimpedantie, de effecten daarvan, wat een versterker met een hoogohmige uitgang daarmee doet, nog wat andere ontwerpkeuzen en de de rol van DSP binnen het systeem.
En dan nog een vraagje. Is er tijd (kwartier of zo) en rust (stilte) om de boel in te meten?
En, ik denk dat ik iets heb voor het programma. Ik wilde iets meenemen, om te laten horen c.q. beluisteren. Dat heb ik eerder gedaan in Alphen en in Hengelo. Breda is me niet gelukt, maar ik wilde het rondje nog verder afmaken. En bij de eerdere sessies heb ik enthousiaste verhalen over Beetsterzwaag gehoord, dus een extra reden om te komen…
Het betreft een zelf ontworpen en zelf gebouwde actieve current-drive audio-installatie, bestaand uit
* 2-weg luidsprekers, zonder filters
* 4 kanaals current-drive versterker (met een hoge uitgangsimpedantie)
* DSP plus DAC
Nog een kanttekening v.w.b. de opstelling: De verschillende componenten vormen een geheel, componenten zijn niet uitwisselbaar of in te wisselen door andere componenten. Er kunnen wel verschillende bronnen aangesloten worden, zowel analoog als digitaal.
Ik neem een eigen bron mee…
Ook kan ik wat achtergrond geven bij het systeem, mocht daar ruimte en belangstelling voor zijn. Ik zal dan ingaan op luidsprekerimpedantie, de effecten daarvan, wat een versterker met een hoogohmige uitgang daarmee doet, nog wat andere ontwerpkeuzen en de de rol van DSP binnen het systeem.
En dan nog een vraagje. Is er tijd (kwartier of zo) en rust (stilte) om de boel in te meten?
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Hans heeft een vrouw die ook wat in de agenda heeft gezet om 17:00 uur, dat trek ik niet om dan en luisteren en een gezellig running diner in Dordrecht.
Dus bij deze, mijn vrouw wint dit keer weer.
Dus bij deze, mijn vrouw wint dit keer weer.
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Jerry schreef:Ik wil me bij dezen aanmelden voor de luisterdag. En waarschijnlijk neem ik ook nog wat 'locals' mee, uit Beetsterzwaag.
En, ik denk dat ik iets heb voor het programma. Ik wilde iets meenemen, om te laten horen c.q. beluisteren. Dat heb ik eerder gedaan in Alphen en in Hengelo. Breda is me niet gelukt, maar ik wilde het rondje nog verder afmaken. En bij de eerdere sessies heb ik enthousiaste verhalen over Beetsterzwaag gehoord, dus een extra reden om te komen…
Het betreft een zelf ontworpen en zelf gebouwde actieve current-drive audio-installatie, bestaand uit
* 2-weg luidsprekers, zonder filters
* 4 kanaals current-drive versterker (met een hoge uitgangsimpedantie)
* DSP plus DAC
Nog een kanttekening v.w.b. de opstelling: De verschillende componenten vormen een geheel, componenten zijn niet uitwisselbaar of in te wisselen door andere componenten. Er kunnen wel verschillende bronnen aangesloten worden, zowel analoog als digitaal.
Ik neem een eigen bron mee…
Ook kan ik wat achtergrond geven bij het systeem, mocht daar ruimte en belangstelling voor zijn. Ik zal dan ingaan op luidsprekerimpedantie, de effecten daarvan, wat een versterker met een hoogohmige uitgang daarmee doet, nog wat andere ontwerpkeuzen en de de rol van DSP binnen het systeem.
En dan nog een vraagje. Is er tijd (kwartier of zo) en rust (stilte) om de boel in te meten?
klinkt interessant !
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Erbij gezet, het meten zal vast wel lukkenJerry schreef:Ik wil me bij dezen aanmelden voor de luisterdag. En waarschijnlijk neem ik ook nog wat 'locals' mee, uit Beetsterzwaag.
En, ik denk dat ik iets heb voor het programma. Ik wilde iets meenemen, om te laten horen c.q. beluisteren. Dat heb ik eerder gedaan in Alphen en in Hengelo. Breda is me niet gelukt, maar ik wilde het rondje nog verder afmaken. En bij de eerdere sessies heb ik enthousiaste verhalen over Beetsterzwaag gehoord, dus een extra reden om te komen…
Het betreft een zelf ontworpen en zelf gebouwde actieve current-drive audio-installatie, bestaand uit
* 2-weg luidsprekers, zonder filters
* 4 kanaals current-drive versterker (met een hoge uitgangsimpedantie)
* DSP plus DAC
Nog een kanttekening v.w.b. de opstelling: De verschillende componenten vormen een geheel, componenten zijn niet uitwisselbaar of in te wisselen door andere componenten. Er kunnen wel verschillende bronnen aangesloten worden, zowel analoog als digitaal.
Ik neem een eigen bron mee…
Ook kan ik wat achtergrond geven bij het systeem, mocht daar ruimte en belangstelling voor zijn. Ik zal dan ingaan op luidsprekerimpedantie, de effecten daarvan, wat een versterker met een hoogohmige uitgang daarmee doet, nog wat andere ontwerpkeuzen en de de rol van DSP binnen het systeem.
En dan nog een vraagje. Is er tijd (kwartier of zo) en rust (stilte) om de boel in te meten?
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Het is nog geen 13e, dus.......wat nog niet is kan nog komen.architect schreef:excuus, ik zie er toch vanaf om de orions mee te nemen; audio van het weekend net netjes in kastje ingebouw; valt tegen hoeveel gesleep en hoeveel werk dat wordt.
zijn er niet meer forumgenoten met nieuwere projecten?
ik wordt ook nog niet enthousiast van het programma
Gerjan heeft vast ook nog wel wat, en mijn SB3W set is dan hopelijk ook terug.
Rudy
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
sb3w is met sbacoutics? daar ben ik ook wel benieuwd naar; met die satori erin?
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
sb3w is met de nrx serie. De Ara is met Satori erin
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
neem je de ara dan ook mee?
ja, ik zie het staan. ben benieuwd
ik zou wel eenvoudig een setje monitoren mee kunnen nemen met CSS FR125S en Eton ER4 indien gewenst maar deze had ik vorig jaar ook al mee.
viewtopic.php?f=3&t=25119&p=1855346&hil ... s#p1855197
ja, ik zie het staan. ben benieuwd
ik zou wel eenvoudig een setje monitoren mee kunnen nemen met CSS FR125S en Eton ER4 indien gewenst maar deze had ik vorig jaar ook al mee.
viewtopic.php?f=3&t=25119&p=1855346&hil ... s#p1855197
- Rudy_h
- Ook commercieel actief
- Berichten: 73
- Lid geworden op: wo 03 mar 2010, 0:51
- Locatie: Groningen
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Gewoon meenemen....architect schreef:neem je de ara dan ook mee?
ja, ik zie het staan. ben benieuwd
ik zou wel eenvoudig een setje monitoren mee kunnen nemen met CSS FR125S en Eton ER4 indien gewenst maar deze had ik vorig jaar ook al mee.
viewtopic.php?f=3&t=25119&p=1855346&hil ... s#p1855197
Rudy
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=24575
Nu met foto's !!!!
En wellicht krijg ik deze nog "af" voor de 13e....
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=26841
En deze..
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
Andere maat Martin heeft n.a.v. afgelopen jaar.......
http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
....zelf ook een setje Karlson speakers gebouwd. Die neem ik ook mee, Martin zelf kan dit jaar niet vanwege een studentenuitwisseling.
Laatst gewijzigd door HoMeR op di 02 okt 2018, 9:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Ik kom ook.
En neem mee
GU-50 buizen mono blokken
6N16EV buizen voorversterker
AD1865 winterstreamer
Als het me nog lukt om de tweede af te bouwen dan worden het de GU-50 mono blokken met Bias automaat.
Als iemand anders er zijn speakers aan wil zetten
, kan de boel beluisterd worden. 
En neem mee
GU-50 buizen mono blokken
6N16EV buizen voorversterker
AD1865 winterstreamer
Als het me nog lukt om de tweede af te bouwen dan worden het de GU-50 mono blokken met Bias automaat.
Als iemand anders er zijn speakers aan wil zetten
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Oftewel 4 bananendozen ( 0,2 kuub)democles schreef:Ik kom ook.
En neem mee![]()
GU-50 buizen mono blokken
6N16EV buizen voorversterker
AD1865 winterstreamer
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: 13e ZBA luisterdag v/h Noorden - Zaterdag 13 Oktober 2018
Ik neem een setje 'proof of concept' testkasten met daarin filterloos 26cm Seas icm 30mm Wavecor met lens.
Idee is een Vintage sound (70ties) met brede baffle en aperiodisch laag afstemming.
En wellicht nog een Cambridge Audio streamer en NAS.
Het gaat hier om een test kast
Grt,
Gerjan
Idee is een Vintage sound (70ties) met brede baffle en aperiodisch laag afstemming.
En wellicht nog een Cambridge Audio streamer en NAS.
Het gaat hier om een test kast
Grt,
Gerjan
