Adire Extremis 6.8 subwoofertje
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
mm ik ga weer twijfelen of ik voor een gesloten box ga.
Gesloten is opzich netter, mooier verloop, minder groupdelay en ik kan net fftjes wat lager gaan.
Met BR kan ik iets harder gaan, en aangezien ik voor een Mivoc AM80 wil gaan hebben we niet zoveel tot onze beschikking. (wel voldoende voor bij de pc lijkt mij)
Op hoeveel dB moet ik trouwens kijken voor goed luisteren niveau, 85dB ?
Gesloten is opzich netter, mooier verloop, minder groupdelay en ik kan net fftjes wat lager gaan.
Met BR kan ik iets harder gaan, en aangezien ik voor een Mivoc AM80 wil gaan hebben we niet zoveel tot onze beschikking. (wel voldoende voor bij de pc lijkt mij)
Op hoeveel dB moet ik trouwens kijken voor goed luisteren niveau, 85dB ?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Zo, vandaag kwam er een heel leuk pakketje binnen, met de mivoc 
Snelle jongens van Plus elektronik (en goedkoop ook
)
binnenkort hout bestellen en dan kunnen we eindelijk aan de slag
Het wordt toch een gesloten subje, kan hard genoeg en is een stuk strakker
.
Dus 11L gesloten.
Ik moet alleen nog fftjes de mivoc onder het mes leggen om de subsonic op 22Hz te krijgen (= 1 weerstandje vervangen).
Of ik ik het filter 4e orde LR maak weet ik nog niet, het sluit nmlk niet al te best aan op mijn Tisch TML
Snelle jongens van Plus elektronik (en goedkoop ook
binnenkort hout bestellen en dan kunnen we eindelijk aan de slag
Het wordt toch een gesloten subje, kan hard genoeg en is een stuk strakker
Dus 11L gesloten.
Ik moet alleen nog fftjes de mivoc onder het mes leggen om de subsonic op 22Hz te krijgen (= 1 weerstandje vervangen).
Of ik ik het filter 4e orde LR maak weet ik nog niet, het sluit nmlk niet al te best aan op mijn Tisch TML
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Project heeft heeeeeeeel lang stil gelegen.
Vandaag maar eens gaan tekenen en de Extreme mini sub is geboren.
Het ontwerp is ietsjes veranderd.
17Liter gesloten en zo gemaakt dat hij onder mijn pc past. (hopelijk gaat dat lukken en heeft de pc er geen last van).
In het midden zit een schot waar gaten in komen (van bv 60mm), dit dient voor wat extra stevigheid.
Gelijk maar een mooie tekening van gemaakt.
Uiteraard kan er ook een andere driver in als men dat wil.
De mivoc is al een tijd geleden gemod en heeft nu geen boost meer. De sub-sonic ligt ongeveer op 22Hz.
De kleur wordt ene beetje hetzelfde als de pc kast. (Centurion 5)
Vandaag maar eens gaan tekenen en de Extreme mini sub is geboren.
Het ontwerp is ietsjes veranderd.
17Liter gesloten en zo gemaakt dat hij onder mijn pc past. (hopelijk gaat dat lukken en heeft de pc er geen last van).
In het midden zit een schot waar gaten in komen (van bv 60mm), dit dient voor wat extra stevigheid.
Gelijk maar een mooie tekening van gemaakt.
Uiteraard kan er ook een andere driver in als men dat wil.
De mivoc is al een tijd geleden gemod en heeft nu geen boost meer. De sub-sonic ligt ongeveer op 22Hz.
De kleur wordt ene beetje hetzelfde als de pc kast. (Centurion 5)
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe


