Adire Extremis 6.8 subwoofertje

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

dan zou ik voor de mivoc gaan. Heb goede ervaringen met dit lowbudget versterkertje. Veel geluid voor weinig geld. Houd de speaker ook op bijna zijn top vermogen nog degelijk en fatsoenlijk onder controle. Dat kan ik hellaas van de XXL poweramp niet zeggen.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

mm ok, zal eens goed gaan kijken.
Kan ik de hele reutemeteut in een keer bestellen (bij strassacker ofzo :P )

Of als iemand nog een 2ehand mivocje heeft liggen ? :roll: 8)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Zo'n XXL heb ik om de zeep geholpen met een 4ohm autowoofer eraan, vervolgens een paar films op overdreven hoog volume :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

mm dan de keuze DT50 of AM80 ?
volgens mij verschillen die niet zoveel ?
Let niet op filter freq, want die ga ik sowieso modificeren (en ik lees net dat de subsonic ook makkelijk aan te passen is)

kwaliteit verschil tussen die 2 ?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ik denk toch dat die Mivoc wel leuk is, paar modificaties (oa aan et subsonic filter).

Ik denk dat die het beter uithoud dan een XXL poweround...
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Tussen de dt50 en de mivoc zit weinig verschil. Kijk zelf ff naar de s/n ratio misschien dat dat nog iets uitmaakt tussen die 2. Denk wel dat de mivoc makkelijker te veranderen is in bijvoorbeeld zn subsonic.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

dan ga ik denk ik idd voor de Mivoc waarvan het schema op ineternet te vinden is.
Subsonic wordt hoe dan ook eengepast en het filter ook.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

mm ik ga weer twijfelen of ik voor een gesloten box ga.
Gesloten is opzich netter, mooier verloop, minder groupdelay en ik kan net fftjes wat lager gaan.

Met BR kan ik iets harder gaan, en aangezien ik voor een Mivoc AM80 wil gaan hebben we niet zoveel tot onze beschikking. (wel voldoende voor bij de pc lijkt mij)

Op hoeveel dB moet ik trouwens kijken voor goed luisteren niveau, 85dB ?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zo, vandaag kwam er een heel leuk pakketje binnen, met de mivoc :)
Snelle jongens van Plus elektronik (en goedkoop ook :) )

binnenkort hout bestellen en dan kunnen we eindelijk aan de slag :)
Het wordt toch een gesloten subje, kan hard genoeg en is een stuk strakker :).

Dus 11L gesloten.
Ik moet alleen nog fftjes de mivoc onder het mes leggen om de subsonic op 22Hz te krijgen (= 1 weerstandje vervangen).

Of ik ik het filter 4e orde LR maak weet ik nog niet, het sluit nmlk niet al te best aan op mijn Tisch TML
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Project heeft heeeeeeeel lang stil gelegen.

Vandaag maar eens gaan tekenen en de Extreme mini sub is geboren. :P

Het ontwerp is ietsjes veranderd.
17Liter gesloten en zo gemaakt dat hij onder mijn pc past. (hopelijk gaat dat lukken en heeft de pc er geen last van).
In het midden zit een schot waar gaten in komen (van bv 60mm), dit dient voor wat extra stevigheid.

Gelijk maar een mooie tekening van gemaakt.
Uiteraard kan er ook een andere driver in als men dat wil.

De mivoc is al een tijd geleden gemod en heeft nu geen boost meer. De sub-sonic ligt ongeveer op 22Hz.

De kleur wordt ene beetje hetzelfde als de pc kast. (Centurion 5)
Bijlagen
Extreme mini sub 2.jpg
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

misschien een idee voor de pc.

Het is wel de Omnes Audio driver. Kost wat uurtjes werk, maar dan heb je ook wat leuks... O:)

Was een advies van Henk Jan en bevalt me goed.

Zit wel er over na te denken om nog een keer een subje te maken, maar eerst mijn andere project.....

Chris

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ze zijn idd erg leuk :)

Maar de oplettende lezer heeft wellicht opgemerkt dat er hier en daar wat B3Sjes in bezit zijn.

Als je die samen met een leuk tweetertje neemt heb je denk ik een paar leuke dingen voor bij de pc ::D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”