Cabasse tweeter vervangen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Cabasse tweeter vervangen
Één eilandje lijkt kapot te zijn, maken die twee componenten die daar bij elkaar komen nog wel contact? De weerstand ziet eruit als een ~4 watt MOX-weerstand. Als ze te heet worden branden de gekleurde ringen eraf, al zou je daar dan nog wel resten van moeten zien.
Re: Cabasse tweeter vervangen
Chocomel schreef:Één eilandje lijkt kapot te zijn, maken die twee componenten die daar bij elkaar komen nog wel contact? De weerstand ziet eruit als een ~4 watt MOX-weerstand. Als ze te heet worden branden de gekleurde ringen eraf, al zou je daar dan nog wel resten van moeten zien.
Biarritz schreef:Dit is niet het filter wat erin zit maar is wel identiek, afgezien van de roest.
Re: Cabasse tweeter vervangen
De filters die ik gebruik zijn groen, zonder ringen, maar die zijn in zeer goede staat.
Ik heb de polen van de tweeter omgewisseld en dat is een heel verschil. De piek bij 3KHz is weg.
Zojuist het album Toy van Yello geluisterd zonder last te hebben van irritant geluid.
De speakers blijven een aan de heldere kant, maar misschien een kwestie van wennen.
De tweeters ook maar even laten inspelen met die nieuwe membramen.
Ik heb de polen van de tweeter omgewisseld en dat is een heel verschil. De piek bij 3KHz is weg.
Zojuist het album Toy van Yello geluisterd zonder last te hebben van irritant geluid.
De speakers blijven een aan de heldere kant, maar misschien een kwestie van wennen.
De tweeters ook maar even laten inspelen met die nieuwe membramen.
