Weet jij die dan? Dat schema is wel nogal wat anders dan een JLH.Ah!buis schreef:Vermoedlijk meer zoiets gezien de transistorbezetting.
Anne
Origineel of Namaak spul? DIY Klasse A Versterker Upgraden
Moderator: Beheerdersteam
Re: Origineel of Namaak spul? DIY Klasse A Versterker Upgraden
Foto begin draadje, twee dikke op koeling, een kleine en iets wat op een 78xx lijkt.Pjotr schreef:Weet jij die dan?Ah!buis schreef:Vermoedlijk meer zoiets gezien de transistorbezetting.
Anne
Anne
Ja en? Volgens mij lijken ze op TO220

Mag dat dan nietPjotr schreef:Ja en? Volgens mij lijken ze op TO220![]()
Anne
Je lijkt Donald Trumpfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff welAh!buis schreef:Mag dat dan nietPjotr schreef:Ja en? Volgens mij lijken ze op TO220![]()
![]()
Anne
3x TIP41C
Wel je fatsoen houden hèPjotr schreef:Je lijkt Donald Trumpfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff welAh!buis schreef:Mag dat dan nietPjotr schreef:Ja en? Volgens mij lijken ze op TO220![]()
![]()
Anne![]()
![]()
3x TIP41C
En TIP41, ik zag enkel zwarte blokjes, maar wat erg
Anne
Geeft niets Anne, ze zijn natuurlijk fake.
Co
Co
En die instelpotjes zijn ook geen echte Bourns. 
- sterremuur
- Contacteer:
Vertaling van de chinese tekst onder de foto: "gouden geluid".

Kan allemaal origineel zijn. Zat bedrijfjes die mooi spul maken en beginnen op eBay en zo.
Voor de kosten hoeven ze het niet te laten.
Voor de kosten hoeven ze het niet te laten.
- SSassen
- Contacteer:
Zeg Peter, we gaan wel aardig doen tegen Anne toch?
We gaan...? Ok is goed, jij mag beginnen.SSassen schreef:Zeg Peter, we gaan wel aardig doen tegen Anne toch?
- SSassen
- Contacteer:
Ik sprak even in meervoud, want het ene moment ben je de vriendelijkheid zelve en het andere moment gaat de sweep erover, dus ik dacht met een Jekyll en Hyde situatie van doen te hebben, dus vandaar de 'we' ...Pjotr schreef:We gaan...? Ok is goed, jij mag beginnen.SSassen schreef:Zeg Peter, we gaan wel aardig doen tegen Anne toch?
Oh, dus je waant je gelukkig niet Koning? Maar is het meer soort van forumpsycholoog... Begrijp dat je Anne te vriend moet houden om dat buizending af te maken. Maar nou niet overdrijven hè
Maar weer on-topic.
- SSassen
- Contacteer:
Zolang ik niet van die ongepaste opmerkingen ga maken aan zijn adres kunnen Anne en ik het prima vinden samen hoor. En ik ben geen zoete broodjes aan het bakken, zelfs als je Henkjan een veeg uit de pan had gegeven had ik een opmerking geplaatst, want het is allemaal niet bevorderlijk voor de sfeer in dit topic, toch?Pjotr schreef:Oh, dus je waant je gelukkig niet Koning? Maar is het meer soort van forumpsycholoog... Begrijp dat je Anne te vriend moet houden om dat buizending af te maken. Maar nou niet overdrijven hèMaar weer on-topic.
Hou eens op Sander. Anne kan prima voor zich zelf op komen.
- SSassen
- Contacteer:
Kopje thee Peter, speculaasje erbij? Laten we 't gezellig houdenPjotr schreef:Hou eens op Sander. Anne kan prima voor zich zelf op komen.
hehehe leuke off topic berichten mannenPjotr schreef:Hou eens op Sander. Anne kan prima voor zich zelf op komen.
Die vrouwen bij audiobeurzen hé... Nemen mannen die mee als een soort bagage, of genieten die vrouwen ook écht zelf van? Gaan ze "op in het muziek" en verdwalen ze "vol enthousiasme in de muziekzalen? Of vragen ze zich na een uur al "Wat doe ik hier?"
Hoe komt het eigenlijk, dat de audiophile wereld zo éénzijdig mannengeorienteerd is? (uitzonderingen daargelaten zoals Anne)
We hebben toch allemaal oren? We genieten toch allemaal in meer of minder mate "intens" van mooie muziek, man of vrouw, nietwaar?
Waar zijn de andere Anne's op dit zulke fora?
On topic: over een paar weken ontvang ik deze versterker en beloofd ik ga het tot op de bot ontleden / meten met nieuwe appratuur ik wil precies weten wat is echt, wat is fake, en wat hoor ik tov een gewone niet-gemodificieerde originele sony ta-n80ES van 26 kg, op gelijke volume om de test eerlijk te houden. Ik ben heel onpartijdig, ik heb noch hoge verwachtingen, noch lage. Geen idee. Ik ben onbevangen en blanco. We gaan het zien (en horen).
- SSassen
- Contacteer:
Veel vrouwelijker dan 'Anne' wordt het hier niet op het forum ben ik bang 
Wat bedoel je daarmee met "vrouwelijker dan Anne"?SSassen schreef:Veel vrouwelijker dan 'Anne' wordt het hier niet op het forum ben ik bang
PS heb dit testertje gekocht die condensatoren tot wel 100.000 uF kan doormeten en ook de ESR waarde geeft.
Dat ESR waarde laat zien of een condensator oud/defect aan vervanving toe is toch? Handig.
Benieuwd naar de waarde van de aluminium condensator in mijn philips speakers uit de jaren 70 (ode aan de analyse van Olaf Markus)
Bijkomstigheid is dat dit apparaatje ook transistoren kan opmeten? Ik heb er geen verstand van maar als ik met drie pinnetjes vanuit dit apparaat de transistoren in de class A versterker opmeet, krijgen we dan GEMETEN waarde die ons zwart op wit laat zien of de transistoren origineel of fake zijn? Jullie gaan me toch niet vertellen dat de originelen precies dezelfde waarden hebben als de fake, maar dat de "kleuring" van het geluid anders is??

-
ds23man
- Ook commercieel actief
Sinds wanneer is Anne omgebouwd? Of heeft ie eindelijk die baard eens afgeschoren.......
Van "Gore en overfake"cve schreef:Geeft niets Anne, ze zijn natuurlijk fake.![]()
Co
Ben ik een tijdje met DC-gekoppelde SE bezig, wordt hier lol getrapt
MetʘʘWat bedoel je daarmee met "vrouwelijker dan Anne" ?![]()
Anne
Er zullen wel afwijkingen te meten zijn, maar ook een vroegtijdig overlijden zit erineftegarie schreef:Jullie gaan me toch niet vertellen dat de originelen precies dezelfde waarden hebben als de nep, maar dat de "kleuring" van het geluid anders is??![]()
![]()
![]()
![]()
Er moet toch een duidelijk meetbaar onderscheid in zijn?!
Anne
Dame Ook Agressiefds23man schreef:Of een DOA.......
Anne