Inschrijving Luisterdag Breda 2 is open!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Caratje
Berichten: 101
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 3:08
Locatie: Eindhoven de gekste
Contacteer:

Bericht door Caratje »

Henkjan schreef:
hé, je bent weer in t land?
Inderdaad, twee/drie maandjes geleden aangekomen en nu druk op zoek naar een huisje waar mijn speakers beter tot hun recht komen ;-) en natuurlijk ook mijn vrouw en de aanstaande kleine die nu nog in haar buik rond zwemt/spartelt.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

FrankG schreef:
Heu ...


De paratjoep is volledig zelfgebouwd
De A21 is gemodificeert.
alleen de C2 is volledig origineel.
Maar geen probleem hoor, is een pak minder om mee te sleuren.
Sorry, ik kwam misschien wat narrig over, zo was het zeker niet bedoeld.
Maar ik had nog een bepaalde ervaring met fabrieksapparatuur van de vorige luisterdag in mijn hoofd zitten.... :twisted:

Die Paratjoeb is uiteraard zeer welkom, maar gelukkig denkt Wowly er net zo over als ik zie ik!

Ik ben overigens wel heel benieuwd naar enige vorm van UcD700 of de gemodificeerde versie van de 400 van Sander Sassen (komt die nu ook eens langs? ) .
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ja, ja, ik ben van de partij!

De klasse-A versterkers zoals nu in ontwikkeling voor de Elektuur Special gaan mee, alsmede de UcD400 mono-blokken, verder wellicht een stel Silverado's.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik ben zeer benieuwd naar de verschillen tussen de ucd`s en de klasse a`s 8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

KT88 schreef:
Sorry, ik kwam misschien wat narrig over, zo was het zeker niet bedoeld.
Maar ik had nog een bepaalde ervaring met fabrieksapparatuur van de vorige luisterdag in mijn hoofd zitten.... :twisted:
Helaas, ik weet wat je bedoelt, en de mening zijn daar over verdeeld. De persoon die toen die apparatuur heeft geregeld is inmiddels overleden, en kan dus ook niet meer voor allerhande kabels en toebehoren zorgen, evenals referentie apparatuur. We zullen het dus nu moeten doen zonder zijn hulp en connecties en zorgen dat we juiste netkabels, interlinks, luidsprekersnoeren mee moeten nemen.

e.e.a. wordt nog uitgebreid gevraagd en op een rijtje gezet natuurlijk..

Wowly

PS: zoals ik al eerder zei, de dag gaat weer geheid veel te snel voorbij :D zoveel mooie spullen komen er weer aan...
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Ik ben weer graag van de partij. :D

Nog geen apparatuur/speakers in gedachten, maar dat kan nog veranderen...
satch
Berichten: 135
Lid geworden op: do 12 mei 2005, 8:02

Bericht door satch »

Satch, regio Utrecht, ruimte genoeg voor mensen die mee willen rijden. Ik ben net van mijn zelfgebouwde eindversterker af, (voorlopig) overgestapt op zo'n commerciële high-end versterker. Als er belangstelling is wil ik hem wel als een soort van referentie meeslepen: een Threshold S300...
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Ben ook graag erbij.

Kan desgewenst meebrengen:

- De Kwadrant (prototype Concave) http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... &start=165

- De A4 hopelijk met de Scan Speak D3004/6600 of D2409/7100 tweeter.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... c&start=15

- Esound met Tent Clock http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1747

- Audyn Com + Audyn Amp + UCD 400

- Belgisch gebak en natuurlijk Leonidas!

Ik kom vanuit Antwerpen. Als iemand wil mee rijden / mee sjouwen, graag welkom.

Ed.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wowly, je kan er voor mij nog bij zetten de Golden Ratio monitor met HDS152excl midwoofer en HDS tweeter.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Welja, ik kom gewoon af. Of er ook iets in het koffer steekt weet ik nog niet, maar ik heb gewoon zin om weer zo'n dag als vorige keer mee te maken.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Check allemaal ook even deze vraag van mij....

viewtopic.php?p=47397#47397

Wowly
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Van mijn mama mag ik komen. Is er nog plaats?
Ik heb geen luidsprekers om mee te nemen. Zijn verkocht :roll: .
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik zou het persoonlijk erg leuk vinden als Doppedoos (incl Pappa Doppedoos) met hun (nieuwe?) setje ook weer kwamen.

Got your ears on, Doppedoos? Is die set al af en komen jullie?
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

Ik zou ook graag komen onder voorbehoud dat ik nog vrij kan nemen van mijn werk.

Ik zou eventueel mee kunnen nemen:

Mark levinson 331 eindversterker.

Ik ben aan het bouwen de soup van Tony Gee, echter vandaag begonnen met de demontage omdat ik e.e.a. wil verranderen, tevens niet echt handig om mee te nemen, compleet zitten ze op ca 65-70 kilo per stuk.

Misschien dat ik het in de toekomst overweeg. De ML weegt BTW al een kleine 50 kilo.

Graag zou ik aan deze dag deelnemen om de zelfbouwversterkers te horen om te kijken wat deze presteren.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Goed, fff wordt nog in de lijst gezet, en doppedoos en daddy mogen natúúrlijk altijd komen!!!!!

Er komt voorlopig een slot op de inschrijvingen omdat we anders met te veel luitjes zijn om goed te kunnen luisteren. Ik heb enkele mensen nog uitgenodigd, en mochten deze alsnog komen zijn ook zij nog vrij om te komen. Mochten deze niet komen zullen mensen die als eerste op de wachtlijst (de eersten die hierna reageren in dit topic) staan ingevoegd worden...Ik denk dat degenen die zéker wilde komen zich al hebben ingeschreven, dus ik verwacht niet al te veel problemen......


Wowly
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

Wowly schreef:
Goed, fff wordt nog in de lijst gezet, en doppedoos en daddy mogen natúúrlijk altijd komen!!!!!

Er komt voorlopig een slot op de inschrijvingen omdat we anders met te veel luitjes zijn om goed te kunnen luisteren. Ik heb enkele mensen nog uitgenodigd, en mochten deze alsnog komen zijn ook zij nog vrij om te komen. Mochten deze niet komen zullen mensen die als eerste op de wachtlijst (de eersten die hierna reageren in dit topic) staan ingevoegd worden...Ik denk dat degenen die zéker wilde komen zich al hebben ingeschreven, dus ik verwacht niet al te veel problemen......


Wowly
Gweldig, ik zie dat er veel mooie zelfbouw spulletjes voorbij komen in de lijst :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

't Kan zijn dat ik m'n P06 (phono-pre van ESP) in een mooi doosje heb steken tegen dan. De AMP6 (klasse D, zoals die van Indoubt) zal in hetzelfde soort kastje komen. Ik moet enkel het hout nog kiezen en dan kan ik beginnen frezen. Het ontwerpje ligt klaar. Veel werk is 't niet, maar ik heb ook niet echt veel tijd om er aan te werken.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik lees zojuist dat FFF zijn ML wil vergelijken op verschillende luidsprekers. Dat wordt wat lastig, omdat het een luisterdag is, geen klooidag. er zitten wel wat klooiuurtjes bij, maar het merendeel is gewoon zitten en luisteren naar de creatie's. Ik kan wel in een van de klooi-uurtjes een mini-shootout proberen te regelen met wat andere versterkers. Is dat misschien wat?

Wowly
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

Wowly schreef:
Ik lees zojuist dat FFF zijn ML wil vergelijken op verschillende luidsprekers. Dat wordt wat lastig, omdat het een luisterdag is, geen klooidag. er zitten wel wat klooiuurtjes bij, maar het merendeel is gewoon zitten en luisteren naar de creatie's. Ik kan wel in een van de klooi-uurtjes een mini-shootout proberen te regelen met wat andere versterkers. Is dat misschien wat?

Wowly
Hoi, klooien hoeft van mij absoluut niet.
(sterker nog daar vond ik mijn Ml zelfs 2dehands te duur voor) 8)

Nee, mijn interesse gaat vooral uit naar het horen van de Hypex modules die er gemaakt zijn. Eventueel wil ik de Ml meenemen als referentie om te horen wat de klankmatige verschillen zijn. Ik overweeg de overstap te maken naar klasse D, omdat dat veel geld scheelt in investering, maar ook in stroom en ruimte.

Tevens ben ik benieuwd naar de zelfbouw speakers, met name de Avalon clone van Frank (kijken wat er anders is dan tenopzichte van wat hier staat) en ook de scan speak units (die spreken me ook erg aan).

Verder lijkt het me een mooie dag om ervaringen uit te wisselen.

Maar mocht je zeggen dta je een versterker avondje wil inlassen hou ik me ook van harte aanbevolen, ik ben erg benieuwd naar de verschillende versterkers, met name de zelfbouw klasse D's dus.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

In dat geval zit je toch nog goed. Mijn UcD, die van Sander en die van Jeroen zullen er zijn, dus er is genoeg te horen...... :D

Jummie, ik krijg er weer echt zin in, binnenkort eens de opzet maken en dan kan iedereen zijn aanpassingen hieraan doorgeven zodat we over een maandje weer lekker aan de gang kunnen gaan.

Zit nu lekker te luisteren naar mijn setje, Family man van Mike Oldfield....heerlijk

Wowly
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Vind het erg jammer dat ik er niet bij kan zijn. :cry:

Volgens mij gaat het weer erg leuk worden...
Heb als het goed is nog 1 dag dezelfde versterker als FFF, daarna een Pass Labs. Had dit vergelijk met andere amp ook wel leuk gevonden.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Bericht door dre »

ik zou de ucd`s graag een keer horen met een buizenvoorversterker,dus als iemand er een heeft 8)
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

dre schreef:
ik zou de ucd`s graag een keer horen met een buizenvoorversterker,dus als iemand er een heeft 8)
Ben idd ook benieuwd naar voorversterkers, zeker de buizen varianten.
Dus mocht iemand in de gelegenheid zijn.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Ik neem twee buizenvoortrapjes mee, waarvan er eentje een RIAA pre aan boord heeft.

Na de demo in mijn eigen systeem (systemen?) kunnen ze wisselen naar de UcDs.

Maar wie uitsluitend CD/DVD gebruikt, heeft toch helemaal geen voortrap nodig?
FFF
Berichten: 144
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 20:04
Locatie: Tilburg

Bericht door FFF »

KT88 schreef:
Maar wie uitsluitend CD/DVD gebruikt, heeft toch helemaal geen voortrap nodig?
Vertel???

Als je een goede oplossing hebt gooi ik graag mijn mid-end pre eruit, kost alleen kwaliteit...

Ben erg benieuwd naar je pre's.

Buizen voorversterker lijkt me erg mooi, omdat ik al een vrij analistische set heb. (en ik zoek wel power in de eindtrap dus buizen eind overweg ik nog niet).
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”