Bij de Little/One gebruik ik twee verschillende woofers, eentje met een kevlar membraam en een 1" spreekspoel waar een Little/One opnemer ingaat en een polypropylene model met een 1.5" spreekspoel waar een starbass in gaat. De 532 tribute die op de laatste zba luisterdag stond te spelen was uitgerust met een StarBass 3 prototype. De hieronder afgebeelde kevlar Little/One woofer is uitgerust met een voorloper van de Little/One opnemer, het drummertje:Shadow schreef:waar ie in de Little/one zit weet ik niet...

De drummer was mijn eerste goed werkende opnemer welke naast gebruik in nieuwe drivers het ook prima deed als vervanging van de originele Philips opnemer zoals in deze Philips 587 waar het opnemertje niet meer lekker was

Na vervanging door een Drummertje speelt de 587 weer keurig vanaf 30hz.

Omdat bij wat grotere diameter spreekspoelen het genereren van een goed terugkoppel signaal nogal wat uitdagingen kent - lees dit voor meer info, pagina 197 'Appendix D. Rocking modes in single-suspension loudspeakers' - ben ik met de ontwikkeling van de StarBass gestart. Een tweede proto hiervan heb ik hier toegepast in de woofer van een ADAM A7 die hierdoor een stukje minder boemig werd en verder doorloopt naar onder. En geen subwoofer meer benodigd

Het laatste StarBass proto is verder geoptimaliseerd voor het ontwijken van non-axial pickup, een van de drivers waar ik deze in ga testen is deze L8S800 van RCF, hier nog afgebeeld met oud paddo prototype:

Een 8" pro driver met een nogal potente aandrijving, een van de voorwaarde voor succesvolle implementatie van MFB, welke ik wil inzetten in een compacte 2 weg samen met een SA8535 ribbon en een 4th order LR xover @ 2K om de breakup van de L8S800 uit de weg te houden. Voor het laag wil ik een tda8954 in brug gebruiken, voor het hoog wellicht een lm3886 of iets dergelijks.