Wat een ledjes festijn, lijkt wel een Karaoke Box.democles schreef:Mail terug van de DIYHINK jongens,alle stroomvoorzieningen zaten goed![]()
Maar waarom geen geluid er uit![]()
De hele dag met de Max2Play software gestoeid,maar kreeg de boel niet aan de praat![]()
Wilde alles al ontmantelen,dan kan ik ook even een andere distro proberen.![]()
Volumio er op gezet en binnen 10 minuten klinkt er muziek uit de dac en de Odroid C1+![]()
winter streamer
Moderator: Beheerdersteam
Re: winter streamer
Re: winter streamer
Helaas,een microfoon aansluiting zit er niet op,wel Kodi/XBMC,maar dat moet ik nog eens proberen of dat werkt..........Wat een ledjes festijn, lijkt wel een Karaoke Box.![]()
Ja, Chinezen en Salas zijn gek op ledjes
Maar ondertussen komt er muziek uit
En de afstandsbediening werkt ook vlot met deze Odroid C1+ computer.
Re: winter streamer
En dan op het laatst nog een update.
Dat kleine zandbakje, NE5532 vervangen door 2x OPA637.
Dat kleine zandbakje, NE5532 vervangen door 2x OPA637.
Re: winter streamer
Ben nog aan het luisteren,ga misschien nog een bypass van 10uF over de voedingsspinnen van de opamp zetten.
Ik verbeeld me dat ik meer detail hoor.
Klinkt relaxed en absoluut niet scherp.
Had de opa 637 in mijn auzentech geluidskaart zitten,ik dacht wissel hem even met dit gebakje.......
Ik verbeeld me dat ik meer detail hoor.
Klinkt relaxed en absoluut niet scherp.
Had de opa 637 in mijn auzentech geluidskaart zitten,ik dacht wissel hem even met dit gebakje.......
Re: winter streamer
Heb even verder geluisterd.
Deze opamp klinkt fantastisch als je het nummer Nardis van Patricia Barber afspeelt,de percussie, bekkens en tom tom,s springen er uit en het geheel klinkt als vuurwerk
En dat is dan ook weer de klankkleur van deze opamp
Het blijft een compromis zo,n opamp
En als je dan gaat lezen over de verschillende opamps zie je al snel de bomen in het bos niet meer...........
Deze opamp klinkt fantastisch als je het nummer Nardis van Patricia Barber afspeelt,de percussie, bekkens en tom tom,s springen er uit en het geheel klinkt als vuurwerk
En dat is dan ook weer de klankkleur van deze opamp
Het blijft een compromis zo,n opamp
En als je dan gaat lezen over de verschillende opamps zie je al snel de bomen in het bos niet meer...........
Re: winter streamer
Ben nu toch al bezig,maar even zo,n Burson alternatieve opamp besteld.
Re: winter streamer
,,Ik zou je het liefste in een doosje willen doen,,
Oke,passen en meten dus............
Bakje hardhout er bij,plaatje alu en een beetje schuiven
Gaat passen.
Nog even wachten op dat Burson dingetje,wordt natuurlijk via Abudabi verzonden
(trekschuit,postkoets,ezel,paard en wagen etc.)
Nog wat kleine dingetjes,zoals de externe aansluitingen en de HD,maar daar kom ik ook wel uit..........
En dan hebben we weer een streamer op de plank liggen
Werk aan de winkel dus
Oke,passen en meten dus............
Bakje hardhout er bij,plaatje alu en een beetje schuiven
Gaat passen.
Nog even wachten op dat Burson dingetje,wordt natuurlijk via Abudabi verzonden
Nog wat kleine dingetjes,zoals de externe aansluitingen en de HD,maar daar kom ik ook wel uit..........
En dan hebben we weer een streamer op de plank liggen
Werk aan de winkel dus
Re: winter streamer
Even tijd gehad om de gaten voor de ,,bling,bling,, te maken en de netschakelaar te monteren ,,alla,, democles........... 
Re: winter streamer
Om toch wat onderscheid te maken tussen de trafo,s en de rest,maar even de grens voorzien van een schotje.
Re: winter streamer
Heb je dat nu gemaakt met een gleuf in het hout, of zie ik het verkeerd.
Anderen hebben dan de metalen Modushop kasten, en jij hebt ook je "standaard" kast als ik het goed zie.
Anderen hebben dan de metalen Modushop kasten, en jij hebt ook je "standaard" kast als ik het goed zie.
Re: winter streamer
Nee geen gleuf..........
Komen nog hoek profielen tegen de kast.
Ja goed gezien
Ik heb ook mijn standaard kast,of meer een standaard denkwerk wat lijd tot deze opbouw.
Modushop koop je,dit bouw je
Heb het wel eens geprobeerd met gleuven in de zijkanten,maar dit is beter en minder werk
Modushop is leuk,een eigengemaakte houten kast is mooier,alleen als je er van houd natuurlijk............
Vol metaal vind ik ook mooi.
Misschien bouw ik ooit iets van compleet andere materialen,wie weet,al zal het principe,van voeding scheiden van de rest van de schakelingen het zelfde blijven,
Komen nog hoek profielen tegen de kast.
Ja goed gezien
Ik heb ook mijn standaard kast,of meer een standaard denkwerk wat lijd tot deze opbouw.
Modushop koop je,dit bouw je
Heb het wel eens geprobeerd met gleuven in de zijkanten,maar dit is beter en minder werk
Modushop is leuk,een eigengemaakte houten kast is mooier,alleen als je er van houd natuurlijk............
Vol metaal vind ik ook mooi.
Misschien bouw ik ooit iets van compleet andere materialen,wie weet,al zal het principe,van voeding scheiden van de rest van de schakelingen het zelfde blijven,
Re: winter streamer
Het voedingsgedeelte zit vast aan de onderplaat.
Met de rest nog wat aan het schuiven geweest...........
En vandaag de Burson discrete opamp binnen gekregen,ben benieuwd of het wat is..........
Met de rest nog wat aan het schuiven geweest...........
En vandaag de Burson discrete opamp binnen gekregen,ben benieuwd of het wat is..........
Re: winter streamer
Ondertussen de rest op de bodemplaat geschroefd.
Nu de Harde Schijf en de boordcomputer nog
Maar even twee hoeklijnen voor de HD gemaakt,waar de computer weer bovenop kan
Heb ik aan de linkerkant genoeg ruimte over voor de bekabeling van de HD/USB I2S omzetter en het netwerk gebeuren.........
Nu de Harde Schijf en de boordcomputer nog
Maar even twee hoeklijnen voor de HD gemaakt,waar de computer weer bovenop kan
Heb ik aan de linkerkant genoeg ruimte over voor de bekabeling van de HD/USB I2S omzetter en het netwerk gebeuren.........
Laatst gewijzigd door democles op zo 12 mar 2017, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: winter streamer
Nee, 2x Salas shunt regelaars +5v en -5v (op 1 print),voor het analoge gedeelte van de DAC.
Re: winter streamer
Even verder met de ophanging voor de hardeschijf.
Zo,n HD zomaar in de kast schroeven is geen goed idee,deze zal min of meer trillingen op de kast geven.
Het beste is de HD in rubbers op te hangen,of een solid state HD monteren,maar dat wordt me iets te gortig gezien de prijzen.
De oplossing is eenvoudig een rubber matje er in,die ook tevens de HD op zijn plek klemt,twee vliegen in 1 klap
Zo,n HD zomaar in de kast schroeven is geen goed idee,deze zal min of meer trillingen op de kast geven.
Het beste is de HD in rubbers op te hangen,of een solid state HD monteren,maar dat wordt me iets te gortig gezien de prijzen.
De oplossing is eenvoudig een rubber matje er in,die ook tevens de HD op zijn plek klemt,twee vliegen in 1 klap
Laatst gewijzigd door democles op ma 13 mar 2017, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: winter streamer
Een stukje Neopreen van een duikshop?
Als dat in de buurt zit, ook een oplossing, of een oud surfpak waar een stukje vanaf gehaald kan worden.

Of een andere bekende truc, een paar royale O ringen spannen, en het daar op/tussen klemmen.
Als dat in de buurt zit, ook een oplossing, of een oud surfpak waar een stukje vanaf gehaald kan worden.
Of een andere bekende truc, een paar royale O ringen spannen, en het daar op/tussen klemmen.
Re: winter streamer
Ja allemaal mogelijk,oude fietsband etc.
Met dit spul zit de HD goed klem,en het verouderd niet.
Met dit spul zit de HD goed klem,en het verouderd niet.
Re: winter streamer
Je wilt niet weten hoeveel oplossingen er al zijn gemaakt met Auto/Motor/Fietsbanden in mijn ouderlijk huis.democles schreef:Ja allemaal mogelijk,oude fietsband etc.
Met dit spul zit de HD goed klem,en het verouderd niet.
Deurdrangers/ bankstellen/stormschade beveiliging, e.d.
Mijn Vader was er erg goed in na de 2e WO.
Re: winter streamer
Ja onze ,,crea bea,, moet ergens vandaan komenJe wilt niet weten hoeveel oplossingen er al zijn gemaakt met Auto/Motor/Fietsbanden in mijn ouderlijk huis.
Even verder met de ophanging voor de Odroid C1+ (mini computer).
Re: winter streamer
Er even tussenuit geweest,voor een vakantie in Birma (Myanmar) en Singapore.
Terwijl de Jetlag rustig wegebt, tijd gevonden wat bedrading aan te leggen in de ,,winter streamer,,.
Maak morgen wel wat foto,s van de vorderingen.
Paar foto,s bijgevoegd van mijn reis in Asia.
Wat is het koud in Nederland!!!
Was net gewend aan 30+ graden
Alsof je daar aan kunt wennen........... 
Terwijl de Jetlag rustig wegebt, tijd gevonden wat bedrading aan te leggen in de ,,winter streamer,,.
Maak morgen wel wat foto,s van de vorderingen.
Paar foto,s bijgevoegd van mijn reis in Asia.
Wat is het koud in Nederland!!!
Was net gewend aan 30+ graden
