Toekomst muziek
Moderator: Beheerdersteam
Re: Toekomst muziek
Je hebt verschillende kits voor buizenversterkers , menno heeft ook nog de pr20he en volgens mijn staat er ook nog wat op komst met de trans versterker....
Audio note kits zijn erg duur.
Het hangt ook van je ervaring en tijd af die je erin wil steken. Kan je een schema lezen of heb je echt een bouwpakket nodig? Als je schema kan lezen ,dan kan je desnoods een printplaat kopen en daarmee doorgaan . Of nog een stapje verder gewoon onderdelen zoeken en zelf alles aan elkaar solderen.... en uiteraard zelf een kast maken met de waf factor.
Groeten Dennis
Audio note kits zijn erg duur.
Het hangt ook van je ervaring en tijd af die je erin wil steken. Kan je een schema lezen of heb je echt een bouwpakket nodig? Als je schema kan lezen ,dan kan je desnoods een printplaat kopen en daarmee doorgaan . Of nog een stapje verder gewoon onderdelen zoeken en zelf alles aan elkaar solderen.... en uiteraard zelf een kast maken met de waf factor.
Groeten Dennis
De projecten van Triodeck zijn errug goed gedocumnteerd, is bijna een stappen plan.
http://triodedick.com/
Eventuele frontplaten kun je zelf ontwerpen (eventueel samen met SWMBO) bij https://www.schaeffer-ag.de/en/
http://triodedick.com/
Eventuele frontplaten kun je zelf ontwerpen (eventueel samen met SWMBO) bij https://www.schaeffer-ag.de/en/
Er zijn twee Audio Note; de Britse en de Japanse. De Britten leveren of beter leverden ook de bouwpaketten naast het kant en klaar spul. De Japanners alleen kant en klaar versterkers. Van kostbaar tot zeer kostbaar. Tegenwoordig wordt de Japanse firma ook Kondo Audio Note genoemd.NewSound schreef:Maar hoe de versterker kits van audio note eruit zien vind ik ook mooi, zowel extern al intern. Alleen snap ik niet bij audio note niet waarom in de kant en klaar lijn in het hogere segment waarom de schakelingen op houten plankjes gemaakt worden.
Laatst gewijzigd door richard op vr 07 okt 2016, 6:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Schema lezen moet wel lukken met zo nu en dan wat hulp, wat bedoel je met printplaat kopen? Gewoon een kant en klare pcb die alleen nog voorzien moet worden van componenten of echt de gaatjes printen? Voor een eerste project is een kit leuk natuurlijk maar niet noodzakelijk.
De projecten van Dick van Merwe ken ik, zien er goed uit en inderdaad goed uitgelegd en ook al genoeg over geschreven. Bij zijn versterkers denk ik direct aan een phonodude met een versie van een van de bill versterkers.
Ray wat bedoel je met swmbo?
Dit jaar zouden de nieuwe bouwkits van Dick ook nog uit moeten komen, dit zou gaan om verschillende versterkers maar ook hierbij denk ik dat ik beter zelf de handen uit de mouwen kan steken omdat vrouwlief ze waarschijnlijk niet mooi vind, lees buizen en trafo's in het zicht
Ik bedoel het britse ANK, Audio Note Kits wat zich af heeft moeten splitsen van Audio Note UK omdat de visie van Audio Note op kant en klare versterker berust, doch werken de 2 verschillende bedrijven nu wel samen.
Mvg sander
De projecten van Dick van Merwe ken ik, zien er goed uit en inderdaad goed uitgelegd en ook al genoeg over geschreven. Bij zijn versterkers denk ik direct aan een phonodude met een versie van een van de bill versterkers.
Ray wat bedoel je met swmbo?
Dit jaar zouden de nieuwe bouwkits van Dick ook nog uit moeten komen, dit zou gaan om verschillende versterkers maar ook hierbij denk ik dat ik beter zelf de handen uit de mouwen kan steken omdat vrouwlief ze waarschijnlijk niet mooi vind, lees buizen en trafo's in het zicht
Ik bedoel het britse ANK, Audio Note Kits wat zich af heeft moeten splitsen van Audio Note UK omdat de visie van Audio Note op kant en klare versterker berust, doch werken de 2 verschillende bedrijven nu wel samen.
Mvg sander
Wil ze wel goede tijden kijken.Audiolicious schreef:ook de 85 inch flatscreen was een must wat haar betreft.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=swmboNewSound schreef:... wat bedoel je met swmbo?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Sander, bij (eind)versterkers waar je trafo's en buizen uit zicht wilt houden: toen buizen nog in radio's e.d. zaten waren deze vaak ook ingebouwd natuurlijk. Echter, dit is formaat EL en ECC, de 'kleinere' types. 'Grotere' exemplaren met meer warmte (anode)dissipatie vond je in communicatie apparatuur, zendbuizen. Als je kijkt hoe die zijn opgebouwd zie je dat ze bijna altijd vrij staan, of in een geperforeerde behuizing.
Denk dat je het nu ook zo moet benaderen: wil je een versterker met een in audiokringen bekende buis als een 300B of KT88 bouwen lukt je eigenlijk niet die in een kast te zetten, wordt gewoon veel te warm. Wat wel kan is een chassis bouwen waar je de buizen op zet waar je een kooi omheen bouwt. Mooi? Daar mag je vrouw dan wat over zeggen, ik vind het er niet uitzien
Dat is het enige alternatief als je de buizen uit zicht wilt hebben en je een stevige buis wilt gebruiken. Een ventilator is geen alternatief, hoort niet in audio apparatuur thuis
Denk dat je het nu ook zo moet benaderen: wil je een versterker met een in audiokringen bekende buis als een 300B of KT88 bouwen lukt je eigenlijk niet die in een kast te zetten, wordt gewoon veel te warm. Wat wel kan is een chassis bouwen waar je de buizen op zet waar je een kooi omheen bouwt. Mooi? Daar mag je vrouw dan wat over zeggen, ik vind het er niet uitzien
Dat is het enige alternatief als je de buizen uit zicht wilt hebben en je een stevige buis wilt gebruiken. Een ventilator is geen alternatief, hoort niet in audio apparatuur thuis
Je kunt natuurlijk ook een klassieke opbouw nemen en daar de buizen van afschermen.
Daar zijn deze ringen voor.
http://www.ebay.com/itm/43-40mm-Gold-Va ... 2207235508
Daar zijn deze ringen voor.
http://www.ebay.com/itm/43-40mm-Gold-Va ... 2207235508
Henkjan schreef:http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=swmboNewSound schreef:... wat bedoel je met swmbo?
Waar ik nu zelf aan zat te denken om de buizen horizontaal te monteren in de last aan de rechter of linker kant en die te voorzien van ventilatie sleuven zoals je in veel versterker aantreft, het ontwerp hoeft niet perse met een kt88 te wezen of nog groter qua formaat, als ik bijvoorbeeld bij de audio note kits kijk zit dit wel allemaal in een kast gebouwd, maar weet niet precies uit mijn hoofd welke buizen dit zijn, ik dacht de el34 en el84 buizen met volgens mij inderdaad ecc buizen in de voor trap.
Ventilator vind ik ook een no go eigenlijk gaat altijd op den duur herrie maken en wil alleen geluid uit mijn speakers en niet uit de versterker
Die manier van afschermen zou ook inderdaad een idee wezen maar ik zal toch eerst moeten gaan na denken hoe en wat, nc400 modules lijken mij ook wel wat samen met de ucd's, en kan dan ook mooi bi-ampen. Maar met vinyl samen lijkt me dit vloeken in de kerk als er een buizen phonotrap in zit. Maar deze combinatie heb ik nog nooit kunnen beluisteren dus zou dit ook niet weten
Je kunt de buizen wel horizontaal in de kast monteren maar hou er dan wel rekening mee dat je niets op de kast kunt zetten.
Hier zie je hoe de eind buizen bij mij in de versterker zitten. De bovenzijde wordt dan erg heet en kan ik niet aanraken.
En mijn handen zijn redelijk vuur vast.
Hier zie je hoe de eind buizen bij mij in de versterker zitten. De bovenzijde wordt dan erg heet en kan ik niet aanraken.
En mijn handen zijn redelijk vuur vast.
Er heeft iemand hier een paar jaar terug wel een fraaie versterker zo gemaakt.NewSound schreef:Ventilator vind ik ook een no go eigenlijk gaat altijd op den duur herrie maken en wil alleen geluid uit mijn speakers en niet uit de versterker
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15767
Anne
Dat de kast warm word snap ik, word maar eens tijd om lekker weer internet af te struinen naar ideeën.
Versterker die anne aangaf ziet er ook netjes uit
En een Matthew om te koelen? Geen idee wat je daar mee bedoeld?
Versterker die anne aangaf ziet er ook netjes uit
En een Matthew om te koelen? Geen idee wat je daar mee bedoeld?
Je kan ook gewoon een hoge kast maken met geperforeerde plaat onder en boven.
Maar dan mis je natuurlijk het prachtige aangezicht van een mooie buis met gloeidraad erin.
Met een printplaat bedoelde ik dat er printjes in de omloop zijn voor diversen buizen waar je alleen de componenten op soldeerd. De hoogspanning en de uitgangstrafoos eraan hangt en klaar is kees....
Dennis
Maar dan mis je natuurlijk het prachtige aangezicht van een mooie buis met gloeidraad erin.
Met een printplaat bedoelde ik dat er printjes in de omloop zijn voor diversen buizen waar je alleen de componenten op soldeerd. De hoogspanning en de uitgangstrafoos eraan hangt en klaar is kees....
Dennis
Probleem is dan dat ik niet weet welke schakelingen er goed uit zien dus zo'n pcb uitzoeken is voor mij lastig haha
Zouden jullie misschien even mee kunnen denken? stel ik wil 2 keer een hypex nc400 als eindversterker hebben, en een voorversterker met meerdere inputs (phono is een must, aux voor vrouwlief een must en fm tuner)het liefst dit allemaal in 1 kast met een display en input keuze door druk knoppen of tiptoetsen.
ik zat zelf al te kijken naar de dlcp van hypex maar ik weet niet of ik hier wat aan ga hebben of dat ik beter naar een ander systeem kan kijken?
tips zijn welkom
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Geschrokken van de buizen verhalen?
Kan allemaal wat je wilt natuurlijk, alleen gaan ´toekomst´ en ´FM tuner´ niet samen, het is straks gebeurd met FM. Zoek op dit forum maar eens naar de stream mogelijkheden met een Raspberry Pi. Kun je mooi inbouwen en je hebt alle mogelijk radiozenders binnen handbereik.
Ingangsselectie, DCLP kan natuurlijk, of je bouw zelf iets. Voorbeeldje http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6&start=50 (halverwege de pagina)
Ingangsselectie, DCLP kan natuurlijk, of je bouw zelf iets. Voorbeeldje http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 6&start=50 (halverwege de pagina)
Da's wel heel erg rigoureus, Barry. vooralsnog is er geen datum bekend waarop dat zal gaan gebeuren.
En dan nog is er tegenwoordig een uitgebreide keus in DAB+ tuner in "44 cm formaat"
Een DLCP heeft trouwens geen phonotrap aan boord.
En dan nog is er tegenwoordig een uitgebreide keus in DAB+ tuner in "44 cm formaat"
Een DLCP heeft trouwens geen phonotrap aan boord.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
TS zoekt iets om in te bouwen, dan zou ik dus voor een RPI oplossing gaan. FM loopt op z'n eind, datum inderdaad nog niet bekend, DAB is meer ene toepassing voor onderweg en op de steiger.
Nou geschrokken wil ik het niet noemen barry maar ik ben nu gewoon aan het kijken wat er allemaal mogelijk is. als ik met buizen ga werken zal ik toch ook ergens een radio zender mee af moeten spelen. ik zat zelf naar de kleine fm tuner van project te kijken is een mooi klein kastje die daar dan naast kon staan. De vraag die ik stelde is puur ter orientatie van wat de mogelijkheden zijn.
Dat de dlcp geen phonotrap aan boord heeft weet ik hier zou ik eventueel de phono pcb van sevenup hier op het forum kunnen gebruiken waar ik ook al in dat topic aangaf hier interesse in te hebben. Eventueel zou een buizen phono pre ook kunnen.
radio streamen via internet is voor mij nog onbekend maar wat ik snel in 2 minuutjes op internet lees is de data transfer hoger, staat gelijk aan hogere kwaliteit. zeg ik dit goed?
dab+ voor in de auto etc. heeft volgens mij nog niet de zelfde bit rate als fm dat heeft dacht ik op de site van Tube Jack gelezen te hebben een keer
Dat de dlcp geen phonotrap aan boord heeft weet ik hier zou ik eventueel de phono pcb van sevenup hier op het forum kunnen gebruiken waar ik ook al in dat topic aangaf hier interesse in te hebben. Eventueel zou een buizen phono pre ook kunnen.
radio streamen via internet is voor mij nog onbekend maar wat ik snel in 2 minuutjes op internet lees is de data transfer hoger, staat gelijk aan hogere kwaliteit. zeg ik dit goed?
dab+ voor in de auto etc. heeft volgens mij nog niet de zelfde bit rate als fm dat heeft dacht ik op de site van Tube Jack gelezen te hebben een keer
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Wij van WCeend vragen ons even af of je actief gaat filteren of digitaal wil corrigeren. Zo niet dan is de DLCP niet de juiste weg.
actief filteren word mee bedoeld om de hoge en lage tonen apart aan te bieden aan de speakers? zodat het scheidingsfilter eigenlijk verwijderd kan worden? indien ja is het antwoord nee.
Over digitaal corrigeren geen idee, ik dacht dat de dlcp een mooie aansluiting en aansturing zou zijn voor de ncore's, ook omdat er zowal analoog als digitaal op aangesloten kan worden. En via de optische aansluiting kan ik de ook de playstation aansluiten voor wanneer er niet online gespeeld word.
merk toch wel dat ik behoorlijk wat kennis mis nu
Over digitaal corrigeren geen idee, ik dacht dat de dlcp een mooie aansluiting en aansturing zou zijn voor de ncore's, ook omdat er zowal analoog als digitaal op aangesloten kan worden. En via de optische aansluiting kan ik de ook de playstation aansluiten voor wanneer er niet online gespeeld word.
merk toch wel dat ik behoorlijk wat kennis mis nu
zou het volgende lijstje een optie wezen?
2x nc400 of 4x ucd 400hg hxr met bijbehorende voedingen
tentlabs volume control, heeft een 2e veel nut om signaal gebalanceerd aan te bieden voor de hypex modules?
phonodude phono pre
en dan mogelijk raspberry pi voor fm
wat vinden jullie hiervan?
2x nc400 of 4x ucd 400hg hxr met bijbehorende voedingen
tentlabs volume control, heeft een 2e veel nut om signaal gebalanceerd aan te bieden voor de hypex modules?
phonodude phono pre
en dan mogelijk raspberry pi voor fm
wat vinden jullie hiervan?
Ik word er nog niet echt enthousiast van.
2x nCore 400 tja, dat zijn 400 erg schone wattjes, maar wat heeft je luidspreker nodig(rendement).
Tentlabs is een best goede, maar Jos van Eijndhoven heeft nu een nog mooiere als je geen gebalanceerde uitgangen wilt.
Anders kom je bij de nieuwe RelaiXedSMD uit.
Krijg er zelf bijna weer zin in, ik heb de 2e uitvoering.
Phonotrapje past er nog wel bij in, en een Raspberry Pi met Streaming audio als "FM tuner" via de kabel en je netwerk, daar ben je echt met de toekomst bezig, mooie DAC er bij in, en je weet niet wat je hoort.
...................Want we hebben het nog niet over de gewenste luidsprekers gehad.
En hoe zit je kamer in elkaar voor wat betreft de akoestiek?
2x nCore 400 tja, dat zijn 400 erg schone wattjes, maar wat heeft je luidspreker nodig(rendement).
Tentlabs is een best goede, maar Jos van Eijndhoven heeft nu een nog mooiere als je geen gebalanceerde uitgangen wilt.
Anders kom je bij de nieuwe RelaiXedSMD uit.
Krijg er zelf bijna weer zin in, ik heb de 2e uitvoering.
...................Want we hebben het nog niet over de gewenste luidsprekers gehad.
En hoe zit je kamer in elkaar voor wat betreft de akoestiek?