(vintage project #5) d'appolito
Moderator: Beheerdersteam
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Heeft iemand ook wel eens echte schapen wol geprobeerd. Dus vers geschoren. (En gewassen).
Re: (vintage project #5) d'appolito
Ja,prima spul.sander1238 schreef:Heeft iemand ook wel eens echte schapen wol geprobeerd. Dus vers geschoren. (En gewassen).
In project wave heb ik beide gecombineerd.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Even naar de plaatselijke shoarma boer om een zak schaap te halen, dit gaat het ook worden. Een volle vuilniszak is zeker voldoende.
Meting gedaan met Pritex en (losjes) gevult met schaap.
De resonantie tussen 1K en 2K zit in iedere meting. mag ik er dan van uitgaan dat dit van de driver komt?
Meting gedaan met Pritex en (losjes) gevult met schaap.
De resonantie tussen 1K en 2K zit in iedere meting. mag ik er dan van uitgaan dat dit van de driver komt?
Laatst gewijzigd door sander1238 op wo 21 sep 2016, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: (vintage project #5) d'appolito
Microfoon afstand tot de driver? Afstand van microfoon of driver tot de vloer/muur/schutting?
Plaats eens een plaatje van de puls, met de gain wat verhoogd.
Plaats eens een plaatje van de puls, met de gain wat verhoogd.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
nog wat plaatjes, afstand vd microfoon is 1 mtr. bij 6ms is er een reflectie, deze is van de heg.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Tuurlijk.... beukenhaag reflecteerd nietAatV schreef:Liguster?
groet,
Aat
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: (vintage project #5) d'appolito
Paar weken wachten, dan zijn de blaadjes eraf. Of is dat niet zo met een ligusterhaag .. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: (vintage project #5) d'appolito
En ik maar denken dat planten in de woonkamer dempen......

- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
1 laag osmo erop. Nu het lastigste deel: het filter
Re: (vintage project #5) d'appolito
Je gaat het filter met osmo behandelen ?sander1238 schreef:1 laag osmo erop. Nu het lastigste deel: het filter
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Onlangs heb ik de drivers opgemeten, echter heb ik hier een flinke (beginners) (denk) fout bij gemaakt. Ik heb gedacht , aangezien de mid/laag compartimenten identiek van formaat en driver zijn hoef ik maar 1 driver te meten. Ben er nu achter dat dat dus niet juist is en ik wel degelijk alle drivers op moet meten.
DUS.....
Deze metingen zijn allen closerange metingen van 1cm
Demping aan de wanden is ondertapijt, ik heb wel eens gelezen dat Edo dat ook gebruikte, de plaatselijke tapijtboer heeft mij voorzien van meer dan genoeg reststukken, het is een soort vilt van +_ 1 cm dik. Verdere vulling is schapenwol.
Tweeter
Tweeter meet naar mijn inzicht netjes
Bovenste Mid/Laag
De mid/laag laat een piek zien bij 950 hz. de andere driver heeft dit ook dus ga er vanuit dat dit een konus breakup is.
Onderste Mid/Laag
Ook deze laat de peik bij 950 hz zien.
Andere metingen volgen later.
DUS.....
Deze metingen zijn allen closerange metingen van 1cm
Demping aan de wanden is ondertapijt, ik heb wel eens gelezen dat Edo dat ook gebruikte, de plaatselijke tapijtboer heeft mij voorzien van meer dan genoeg reststukken, het is een soort vilt van +_ 1 cm dik. Verdere vulling is schapenwol.
Tweeter
Tweeter meet naar mijn inzicht netjes
Bovenste Mid/Laag
De mid/laag laat een piek zien bij 950 hz. de andere driver heeft dit ook dus ga er vanuit dat dit een konus breakup is.
Onderste Mid/Laag
Ook deze laat de peik bij 950 hz zien.
Andere metingen volgen later.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
metingen zijn weer buiten gemaakt op 1 meter afstand.
Bovenste woofer Onderste woofer
Beide woofers Bij de meting valt op dat beide woofers niet hetzelfde meten, ondanks dat het dezelfde types zijn die in 2 identieke ruimtes zitten met evenveel dempingsmateriaal.
Tweeter
Nu op naar Boxsim
Bovenste woofer Onderste woofer
Beide woofers Bij de meting valt op dat beide woofers niet hetzelfde meten, ondanks dat het dezelfde types zijn die in 2 identieke ruimtes zitten met evenveel dempingsmateriaal.
Tweeter
Nu op naar Boxsim
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: (vintage project #5) d'appolito
Als ik die metingen zo zie, wordt het tijd om er eens een BR poort in te hakken.
Re: (vintage project #5) d'appolito
Deze metingen zijn geldig vanaf ca. 150Hz.
Arta interpoleert namelijk de meting aan de onderkant bij gebruik van de 1e marker.
Dat gebied is aangegeven met de gele lijn links onderin.
Met de optie 'time bandwidth requirement' in de tab 'view' van de FR modus, kan je dat aan/uit zetten.
1/3 octave smoothing is trouwens wel erg veel hoor
. Het ziet er mooi uit, maar daar versmeer je ook een boel mee.
Los daarvan, ik vind het heel gaaf dat je het project goed documenteerd en lekker aan de gang gaat
Arta interpoleert namelijk de meting aan de onderkant bij gebruik van de 1e marker.
Dat gebied is aangegeven met de gele lijn links onderin.
Met de optie 'time bandwidth requirement' in de tab 'view' van de FR modus, kan je dat aan/uit zetten.
1/3 octave smoothing is trouwens wel erg veel hoor
Los daarvan, ik vind het heel gaaf dat je het project goed documenteerd en lekker aan de gang gaat
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: (vintage project #5) d'appolito
Dan de plaatjes nog even zonder marker/gating. Het is tenslotte een buitenmeting.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: (vintage project #5) d'appolito
Het is voor mij de 1e keer dat ik met boxsim aan de gang ga, hier komen dus waarschijnlijk nog een hoop vragen over, hier de eerste:
Het invoeren is eindelijk gelukt, ik heb nu een schema ingevoerd van amplifier en 1 driver, zie onderstaand: als ik dan de freqentie responce zie is dat bij welke van de 3 haast hetzelfde, het is net of ik iets niet heb goed ingesteld, maar wat??
Het invoeren is eindelijk gelukt, ik heb nu een schema ingevoerd van amplifier en 1 driver, zie onderstaand: als ik dan de freqentie responce zie is dat bij welke van de 3 haast hetzelfde, het is net of ik iets niet heb goed ingesteld, maar wat??
Re: (vintage project #5) d'appolito
Plak je bestanden eens aan je topic .... dan kunnen mensen ook testen.
