高 GAO line array (langdurig)

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ray5150 »

toetertje schreef:
Leuk idee zo, ieder speakertje zijn eigen Vu meter. :-"
Tis natuurlijk een idee, naast iedere driver een APL'etje zetten. :lol:
Dan krijg je al heel gauw zo'n Hong Kong kararoke uiterlijk. :-&
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ds23man »

Even een RGB ledstripje achter die tweets monteren en een apletje met vermogenstrapje maken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

ds23man schreef:
Even een RGB ledstripje achter die tweets monteren en een apletje met vermogenstrapje maken. :mrgreen:
ray5150 schreef:
toetertje schreef:
Leuk idee zo, ieder speakertje zijn eigen Vu meter. :-"
Tis natuurlijk een idee, naast iedere driver een APL'etje zetten. :lol:
Dan krijg je al heel gauw zo'n Hong Kong kararoke uiterlijk. :-&
Ja,ja als het aan jullie ligt kan er zo mee op kermis staan. :mrgreen:
"Komt dat zien, komt dat zien; kijk naar die lichtluidspreker"

groet,
Aat

P.S. Bovendien ben ik van mening dat blauw mooier is dan roestrood voor een forum.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Ah!buis »

+1
Anne
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Pjotr »

AatV schreef:

P.S. Bovendien ben ik van mening dat blauw mooier is dan roestrood voor een forum.
Mooi roest is niet lelijk. Arcturus Buizen Blue is wel stukken mooier :mrgreen:
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

harryeng schreef:
[Volgmode aan!]

Leuk project! Die RT-4101 moet je even allemaal van tevoren testen. Is er een afwijkend, stuur je maar een PB, ik heb er nog wat in de kast liggen :wink:

Gr. Harry
Goed om te weten. Bedankt!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ray5150 »

En heb je al units in de planken gemonteerd, Aat ?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
En heb je al units in de planken gemonteerd, Aat ?
De "zomer"activiteiten eerst. De eerste laag grondverf zit erop, vandaag of morgen plamuren/schuren en dan weer een laag grondverf.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

Weer wat verder met de activiteiten die vooral ’s-zomers/buiten moet gebeuren.
Het een en ander aan schroefgaten geboord, geschuurd, in de grondverf gezet, geplamuurd en weer geschuurd.
Heb bij éen plank de chassis erin geschroefd en wat plaatjes gemaakt.
Was al van plan i.v.m. de stabiliteit iets met stangen te doen aan de achterzijde van de plank.
Met alle chassis erin bleek de hele zaak behoorlijk zwaar te worden en versteviging is meer dan noodzakelijk.
Zal iets worden dat je kan zien als een exogeen skelet. Na wat zoeken lijkt een driehoekige truss van een meter of twee met stevige verbindingen naar de plank een aardige oplossing.
Weet nog niet of ik hier mee verder ga of met de GAO versterker, waarvan de kosten – zeker voor een prototype – een stuk lager zijn.
Maar nu eerst de plaatjes:
voorl.jpg
achter.jpg
groet,
Aat
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door dre »

Ik vind het fantastisch! :goedzo:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ds23man »

AatV schreef:
Was al van plan i.v.m. de stabiliteit iets met stangen te doen aan de achterzijde van de plank.
Met alle chassis erin bleek de hele zaak behoorlijk zwaar te worden en versteviging is meer dan noodzakelijk.
Zal iets worden dat je kan zien als een exogeen skelet. Na wat zoeken lijkt een driehoekige truss van een meter of twee met stevige verbindingen naar de plank een aardige oplossing.
voorl.jpg
achter.jpg

groet,
Aat
4 plankjes naar achteren en een achterwandje zijn goedkoper dan een stuk truss......
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door hannesie »

Als je een stuk rechthoekig aluminium er aan de achterzijde tegenaan zet, kun je daar en je voet op monteren en tegelijkertijd stabiliteit mede dan afhankelijk van de diepte die je kiest. :idea: :sure:
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door SARK »

:shock: =D>
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door sander1238 »

Ziet er goed uit aat!!
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

Heb ook te maken met de WAF!
Mijn wederhelft geeft de voorkeur aan iets wat er technisch uitziet en wat strak en netjes wordt uitgevoerd. :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ray5150 »

Kokelink > 4 sukken L-profiel 30x30 of 40x40 > gaten boren in het profiel > vastschroeven > klaar is Aat. :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door dre »

Dat is niet er fraai toch.......
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Pjotr »

AatV schreef:
Heb ook te maken met de WAF!
Mijn wederhelft geeft de voorkeur aan iets wat er technisch uitziet en wat strak en netjes wordt uitgevoerd. :mrgreen:

groet,
Aat
Zoiets dan:
Prolyte_X30D_1111111.jpg
http://www.bax-shop.nl/prolyte-x30d-tru ... tails.html
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door hannesie »

dre schreef:
Dat is niet er fraai toch.......
Je kunt ook eens zien of er zwart geanodiseerd bestaat?
Anders heeft de Act enz. er wel een busje voor wat spuit.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

Kan er niets aan doen, maar we vinden dat een truss (ook in aluminium kleur) er lekker industrieel uitziet!

groet,
Aat
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door ray5150 »

Nou, hatsikidee, 2 stuks van 2 meter, voor een meier tesamen.
http://www.bax-shop.nl/alutruss-decotru ... eren-truss
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door dre »

130mmx150mm lijkt me geen verkeerde maat trouwens.
Als het ook nog eens goed te bevestigen is.....
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door AatV »

ray5150 schreef:
Nou, hatsikidee, 2 stuks van 2 meter, voor een meier tesamen.
http://www.bax-shop.nl/alutruss-decotru ... eren-truss
Mooi, maar zou meer voor de decoratie zijn. Het zal een wat steviger uitvoering moeten zijn. Iets als de truss uit het plaatje van Pjotr had ik zelf ook op het oog.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door Walt »

Voor die prolyte truss delen zijn ook standaard baseplates te koop, dan staat het zeker stevig.
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: 高 GAO line array (langdurig)

Bericht door RNacoustics »

Wow :roll: Ziet er fantastisch uit =D>
Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”