Vannacht schrok ik wakker (kast voor Ucd700AD)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ok Ok het was gelukkig niet zo'n groot probleem maar de trafo stond op de Hypex-site als 165 rond maar is in werkelijkheid 172,5 rond.. Toch even gebeld of ze dat op de site willen veranderen..
Anyhow: even om een idee te krijgen van het uiteindelijk resultaat..
Afbeelding
De inzet laat een beetje het effect zien van Birdseye... Ik zal deze versterker maar Howard noemen.. staat er ook al op tenslotte.

Kees
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Knap gemaakt. 8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Toch heel erg mooi geworden :shock: !

Wowly
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Da's wel een stuk mooier dan ik initieel had verwacht! :shock:
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

recpect! 8)
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

rho schreef:
Da's wel een stuk mooier dan ik initieel had verwacht! :shock:
Dat was ook mijn reactie toen ik deze foto zag :) In het begin a.d.h.v. de tekening kwam de term kitsch in me op, maar vindt hem zo toch wel mooi :)
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Wow!!! :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Howard begint vorm te krijgen... Het frame is mooi geglasstraald en zwart geanodiseerd ondertussen. Behalve de gelijkrichters en de versterkers zit alles er nu op. Een puzzeltje:
Afbeelding

Met de klok mee: een stukje van het achterpaneel, De blauwe oogjes als hij werkt... Hier komt nog een matglaasje voor dat vrijwel egaal blauw verlicht gaat worden, Het grilletje dat onder het koellichaam gefreesd is. Precies in de vorm van het koellichaam. Het lichte plaatje is isolatiemateriaal (epoxy)... dan het rode oogje voor de standby-stand. De plastic "diffuser" is uit een oud LCD-scherm gesloopt. Je ziet dan alles dubbel en wazig.. en als laatste de softstart met daarachter de verdeling van de trafowikkelingen. De solderingen zijn afgedekt met epoxyhars..
Binnenkort te verwachten: met de stabilisatoren en versterkers. Ook de kap verwacht ik binnenkort weer terug te komen van de meubelspuiterij... super strakke hoogglanslak.

Kees
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat het stralen en anodiseren heeft gekost? Het ziet er echt prima uit.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ja mag je vragen...
Glasstralen kost me helemaal niets nakkes nada.
Voor anodiseren is een minimaal orderbedrag van 50 euro ex. btw plus verzendkosten (bij Aldor Plating in Weert, gespecialiseerd in ligubere legeringen). Je moet heel wat aluminium inleveren om boven het minimum orderbedrag uit te komen.. daar kom je met drie kasten nog niet aan. Dus ik was alles bij elkaar 74,98 euro krijt (order + verzend verpakking + btw)

Kees
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Dat ziet er echt fantastisch uit zeg! Heb je dat glasstralen nu met je eigen machine gedaan?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

deepspace schreef:
Heb je dat glasstralen nu met je eigen machine gedaan?
Was dat maar waar.... 'k heb een kennisje met zo'n cabine...

Kees
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Lucky you!

Het ding ziet er oerlelijk uit, maar is wel fantastisch mooi :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

je bedoelt die glasstraalcabine zeker?? :wink:

Kees
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

audiomanics schreef:
je bedoelt die glasstraalcabine zeker?? :wink:
Om jou gerust te stellen zal ik maar ja zeggen ;) Nee serieus, ik vind het er fantastisch uitzien, maar het is absoluut niet mijn ding.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

audiomanics schreef:
Ja mag je vragen...
Glasstralen kost me helemaal niets nakkes nada.
Voor anodiseren is een minimaal orderbedrag van 50 euro ex. btw plus verzendkosten (bij Aldor Plating in Weert, gespecialiseerd in ligubere legeringen). Je moet heel wat aluminium inleveren om boven het minimum orderbedrag uit te komen.. daar kom je met drie kasten nog niet aan. Dus ik was alles bij elkaar 74,98 euro krijt (order + verzend verpakking + btw)

Kees
Niet echt peanuts, maar het resultaat mag er zeker en vast wezen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Perfecte bouwwijze.

Als hij klaar is kun je er mee naar Kunst & Kitsch. Die Leidelmeijer zal er wel helemaal lyrisch van worden een art-deco versterker, nog nooit vertoont.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Howard laat zijn tanden zien vandaag.. hij moet ze alleen nog poetsen..

Voor de eerste keer de zaak aangezet. Door de enorme startstromen (1200VA trafo en 8 x 10.000uF slitfoils) kwam er een klein rookwolkje van de weerstanden van de softstart.. Eng, dat zeker.. Mogelijk toch een keer vervangen door zwaardere types, in overleg met Hypex...
Een heel licht knorretje uit de luidsprekers (rendement ca 105dB), ook met kortgesloten ingang :?
Het geluid: Ja euh.. veel, dat nou weer wel. wel "tubish" maar in vergelijk met de Audion is 't het niet helemaal, nog... Ik verwacht dat alles zich nog een beetje moet gaan zetten dus kan ik vermoedelijk over een week pas een goed oordeel vormen (als hij dan de softstart er nog niet uit geblazen heeft). Voorlopig wint de Audion op bijna alle fronten, plaatsing, 't loskomen van het geluid, levendigheid, dynamiek etc..
Ik laat 'm voorlopig nog maar effe pruttelen. Zelf moet ik er ook nog aan wennen natuurlijk.. Ik sta nog niet te juichen in ieder geval..

Kees
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Luidsprekers met een rendement van zo'n 105dB en daar dan zo'n beest van een versterker op....waarom? Dan was eens tel UcD180 toch al ruuuuuuuuuiiiim voldoende geweest.

Los daarvan.....prachtig werk. Ik had eerst gedacht dat het ding totaal niet mijn smaak zou zijn, maar ik vind het resultaat dat je tot nu toe hebt laten zien echt wel de moeite hoor.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

idem Rho's opmerking, waarom zo zwaar?

Overigens moest mijn UcD destijds een hele dikke week flink inspelen voordat de slitfoils lekker waren ingespeeld, dan komt het geluid een stuk meer los, wat meer emotie ook. Soms kan een UcD wat "plat"klinken in eerste instantie, ben benieuwd wat dat monster van jou gaat doen (met monster bedoel ik dan qua vermogen, de looks zijn wel interessant)

Wowly
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Waarom zo zwaar?
Ach waarom ook niet... beter mee als om verlegen.. Ik zeg altijd maar: in je Ferrari rijdt je ook niet steeds 300..

Voorlopig vind ik 'm niet klinken :cry:

Kees
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Mijn ervaring met mijn zelfbouwprojecten is tot nog toe altijd geweest: hoe complexer, hoe meer onderdelen, hoe moeilijker het werd om er een goed geluid aan te ontlokken (goed in de zin van geen zin meer hebben om iets te gaan modificeren).

Iets dergelijks hoor ik ook veel van SET gebruikers, maar dan mbt. vermogen.
Is het inderdaad zo dat 1 watt uit een 300B subjectief beter overkomt dan 1 watt uit een 500 watts PA versterker (die overigens verder prima meet, ook in de lage regionen)?

De Ferrari vergelijking: een kennis van me heeft een (getunede) Porsche, oud model, type weet ik niet, en die zegt: "onder de 100 is het een onding.
Alles gaat berezwaar, de motor loopt niet lekker (afgedraaid vliegwiel), kortom dikke miserie.
Pas in Duitsland of op het circuit wordt dat ding wakker en gaat-ie leven..."

ik weet niet in hoeverre deze analogie opgaat mbt. een versterker, maar ik heb het verhaal te vaak gehoord om het van de hand te wijzen.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Komt nog bij dat de UcD700 tussen de 150 mW en 1.5W de laagste vervorming heeft.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

audiomanics schreef:
Voorlopig vind ik 'm niet klinken :cry:
Je bent het gebrek aan vervorming nog niet gewoon. ;) (grapje van iemand met weinig interesse in buizen)
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Morgen........(nog een nachtje slapen dus)
:roll:

Kees
Gesloten