Needles

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

DualdudE schreef:
Wel sexy die CT-Sub :D Zou de plate-amp wel aan de achterkant doen :)
jah ik heb ook nooit begrepen waarom hij aan de voorkant zat :P

Ik vind hem alleen een beetje groot eigenlijk..
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

b_force schreef:
DualdudE schreef:
Wel sexy die CT-Sub :D Zou de plate-amp wel aan de achterkant doen :)
jah ik heb ook nooit begrepen waarom hij aan de voorkant zat :P

Ik vind hem alleen een beetje groot eigenlijk..
dat ie aan de voorkant zit is, is dat je hem dan aande muur kan bevestigen (ik zou niet weten waarom je dat zou willen, maar toch het zou kunnen ;))
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

desmo schreef:
b_force schreef:
DualdudE schreef:
Wel sexy die CT-Sub :D Zou de plate-amp wel aan de achterkant doen :)
jah ik heb ook nooit begrepen waarom hij aan de voorkant zat :P

Ik vind hem alleen een beetje groot eigenlijk..
dat ie aan de voorkant zit is, is dat je hem dan aande muur kan bevestigen (ik zou niet weten waarom je dat zou willen, maar toch het zou kunnen ;))
Dat hele gevaarte aan de muur :shock:
jeetje, lijkt me nu niet de meeste mooie oplossing, maargoed... zal wel weer aan mij liggen.
PN
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 14:49
Locatie: Waddinxveen

Bericht door PN »

desmo schreef:
b_force schreef:
DualdudE schreef:
Wel sexy die CT-Sub :D Zou de plate-amp wel aan de achterkant doen :)
jah ik heb ook nooit begrepen waarom hij aan de voorkant zat :P

Ik vind hem alleen een beetje groot eigenlijk..
dat ie aan de voorkant zit is, is dat je hem dan aande muur kan bevestigen (ik zou niet weten waarom je dat zou willen, maar toch het zou kunnen ;))
Als de muur niet al te dik is, fungeerd die wel als zangbodem en daar zullen de buren dan wel blij mee zijn :roll:
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

b_force schreef:
Dat hele gevaarte aan de muur :shock:
jeetje, lijkt me nu niet de meeste mooie oplossing, maargoed... zal wel weer aan mij liggen.
Gaat hier ook niet gebeuren, maar gewoon vloerstaand lijkt 't me geen gek geval ;)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het is ook erg handig om onder je bank te leggen, toch?

Wowly
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

onder de bank gaat niet passen, zo hoog staat de bank hier niet op z'n poten :)

maar ja het zou ook kunnen, of je dan nog lekker op je bank zit of ligt, vraag ik me af ;)
Gebruikersavatar
Sjaudio
Berichten: 312
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 0:03
Locatie: Venlo

Bericht door Sjaudio »

desmo schreef:

maar ja het zou ook kunnen, of je dan nog lekker op je bank zit of ligt, vraag ik me af ;)
Zie het als een ontspannen massage na een drukke werkdag :)
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Heb nu Dire Straits in de dvd-speler liggen, ben echt amazed wat voor geluid 'r uit komt gezien wat de Needles kosten.

Setup:
JVC RX-5052 (Cheapest of the cheapest ding)
Philips DVDR-3355 DVD-Recorder (ook geen top apparaat)
Coax interlink van Vivanco
Oehlbach 2.5mm kopertouw :P
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Damn, misschien moet ik ook maar een setje bij henkjan gaan bestellen voor de sint......is het echt zo mooi? Ik zou ze wel willen horen in mijn slaapkamert.

Jan
Gebruikersavatar
jw
Berichten: 160
Lid geworden op: zo 09 jan 2005, 20:45
Locatie: Zuidplas

Bericht door jw »

Ja ik heb ook een setje Needles gehad, en ben daar ook erg tevreden over, hoewel dit het wel gezien moet worden in de context van het luidsprekertje / prijs.
Hij doet het geweldig, maar hij is toch niet vergelijkbaar met een veel duurdere luidspreker (zeker als je die er 1op1 naast zet)

Op DIYaudio staat nog een mooi stuk uitleg:
am very pleased with them! The low end is quite amazing. You must refrain from attempting to power your dance party with them, but for a person sitting and listening they go quite loud enough.

I've read many descriptions of the bass that sound pleased, but not overenthusiastic. This must originate from a juxtaposition of two factors:
a) the bass is fantastic
b) you can't play it super loud

Item 'a' justifies enthusiasm, 'b' moderates it. I don't want anyone who hasn't yet built these to misunderstand that the low freq performance is merely acceptable. Until you hit the power handling limit of the setup the bottom end is super super sweet. Tuneful, though not super tight in my setup. Low frequency material with high frequency overtones (e.g. synthetic sq. waves) sound sharp, fast and integrated like they never have from multi-driver speakers I've heard. The spl limit keeps more people from voicing stronger enthusiasm, I think.

Note: They are playing in a house w/ hardwood floors, and I think they may be hitting a room resonance near the bottom. They're currently being driven by an old radio shack mini-integrated until my backordered t-amp finally comes through.
komt van: http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... ost1069048

Momenteel ben ik bijzonder tevreden met mn mini-TL voor dit breedbandertje.. :)
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de Lancetta, die ga ik binnenkort ook nog maar eens bouwen. Drivers zijn d'r al, en zoveel kosten ze niet aan hout/filter :)

Ik denk dat de CT- sub die Desmo had uitgezocht niet echt praktisch is, m.b.t. plaatsing in de kamer. Denk dat we beter op zoek kunnen naar een 'cube' met een sub. Bij voorkeur ook met een mooie alu conus en in de zelfde prijsklasse. Ik las ergens dat iemand de Alcone AC8HE gebruikt in een sub, dus misschien een idee om daar alsnog wat mee te gaan doen, maar dan als BR. :)
Laatst gewijzigd door DualdudE op za 02 dec 2006, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

toch ff snel wat fotootjes gemaakt :D

JVC RX-5052 receiver

marantz dv-4500 als bron:
Afbeelding

Philips dvdr-3355 als bron:
Afbeelding

Close-up speaker:
Afbeelding

Close-up setup:
Afbeelding

Verder staat er nog een Humax digitale tv ontvanger (TV-Home van essent)
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

Toch ook maar weer eens verder met de needles :oops:
niet echt veel tijd voor gehad om er mee verder te gaan, intussen zitten ze alle 5 inelkaar :D

Ze staan nu allemaal in de verf en tzt nog een keer spuiten.

en ik heb gekozen voor wit :D (geeft een wel een leuk contrast met de driver :)


*fotos volgen later*

intussen is de JVC rx5052 vervangen door een marantz sr4001 (hier komen de needles trouwens niet aan te hangen, die blijven bij de JVC ;))
desmo
Berichten: 38
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18

Bericht door desmo »

zo na een jaartje tijd, zijn ze dan eindelijk voorzien van een kleurtje :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alleen de slagmoeren er nog in met de spikes, en alles ff opelkaar lijmen en klaar :D

heb alleen de spikes bij me ouders in groningen laten liggen :oops:
ntussen heb ik er ook een sub bij, de bedoeling was een zelfbouw sub, todat ik voor 100 euro een mission ms8 sub:
Afbeelding

en voor in de slaapkamer functioneerd dat wel. Alleen een amp en hout ben ik al meer dan 100 euro kwijt voor ene sub, dus was een leuke aanbieding :D
Gebruikersavatar
eppo34
Berichten: 66
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 21:41
Locatie: zwolle

Bericht door eppo34 »

Zo komt een oud topic weer tot leven :lol:
Ik dacht dat ik er lang over deed om mijn SUB af te krijgen..
Maar ik ben gelukkig niet alleen.

En in wit ziet hij er mooi uit

Gr Han
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

mooi gedaan! heb je wellicht een degelijke set voor weinig geld staan...
Als je de binnenkant van de boutkoppen terug zwart wil, kan je dat mbv zwarte alcoholstift, werkt prima
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”