Heb nu Dire Straits in de dvd-speler liggen, ben echt amazed wat voor geluid 'r uit komt gezien wat de Needles kosten.
Setup:
JVC RX-5052 (Cheapest of the cheapest ding)
Philips DVDR-3355 DVD-Recorder (ook geen top apparaat)
Coax interlink van Vivanco
Oehlbach 2.5mm kopertouw
Damn, misschien moet ik ook maar een setje bij henkjan gaan bestellen voor de sint......is het echt zo mooi? Ik zou ze wel willen horen in mijn slaapkamert.
Ja ik heb ook een setje Needles gehad, en ben daar ook erg tevreden over, hoewel dit het wel gezien moet worden in de context van het luidsprekertje / prijs.
Hij doet het geweldig, maar hij is toch niet vergelijkbaar met een veel duurdere luidspreker (zeker als je die er 1op1 naast zet)
Op DIYaudio staat nog een mooi stuk uitleg:
am very pleased with them! The low end is quite amazing. You must refrain from attempting to power your dance party with them, but for a person sitting and listening they go quite loud enough.
I've read many descriptions of the bass that sound pleased, but not overenthusiastic. This must originate from a juxtaposition of two factors:
a) the bass is fantastic
b) you can't play it super loud
Item 'a' justifies enthusiasm, 'b' moderates it. I don't want anyone who hasn't yet built these to misunderstand that the low freq performance is merely acceptable. Until you hit the power handling limit of the setup the bottom end is super super sweet. Tuneful, though not super tight in my setup. Low frequency material with high frequency overtones (e.g. synthetic sq. waves) sound sharp, fast and integrated like they never have from multi-driver speakers I've heard. The spl limit keeps more people from voicing stronger enthusiasm, I think.
Note: They are playing in a house w/ hardwood floors, and I think they may be hitting a room resonance near the bottom. They're currently being driven by an old radio shack mini-integrated until my backordered t-amp finally comes through.
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de Lancetta, die ga ik binnenkort ook nog maar eens bouwen. Drivers zijn d'r al, en zoveel kosten ze niet aan hout/filter
Ik denk dat de CT- sub die Desmo had uitgezocht niet echt praktisch is, m.b.t. plaatsing in de kamer. Denk dat we beter op zoek kunnen naar een 'cube' met een sub. Bij voorkeur ook met een mooie alu conus en in de zelfde prijsklasse. Ik las ergens dat iemand de Alcone AC8HE gebruikt in een sub, dus misschien een idee om daar alsnog wat mee te gaan doen, maar dan als BR.
Laatst gewijzigd door DualdudE op za 02 dec 2006, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
zo na een jaartje tijd, zijn ze dan eindelijk voorzien van een kleurtje
alleen de slagmoeren er nog in met de spikes, en alles ff opelkaar lijmen en klaar
heb alleen de spikes bij me ouders in groningen laten liggen
ntussen heb ik er ook een sub bij, de bedoeling was een zelfbouw sub, todat ik voor 100 euro een mission ms8 sub:
en voor in de slaapkamer functioneerd dat wel. Alleen een amp en hout ben ik al meer dan 100 euro kwijt voor ene sub, dus was een leuke aanbieding
mooi gedaan! heb je wellicht een degelijke set voor weinig geld staan...
Als je de binnenkant van de boutkoppen terug zwart wil, kan je dat mbv zwarte alcoholstift, werkt prima