Pagina 2 van 2

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 20:55
door Pjotr
Ja, voor polyester is glasparelstralen wel het mooiste. Al blijf je toch met rotte, door osmose aangetaste, plekken zitten. Ook niet erg milieuvriendelijk, maar goed. Maar ik ben toch bang dat dat Lidl geval na een vierkante meter al aan gort is.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 21:14
door hrscharft
Tis een scandinavisch rompje van 1991 dus van na het osmose tijdperk. Rotte plekken zitten er niet in :)

Het gaat enkel om die antifauling laag van ik weet niet hoeveel jaar oud die weer mooi spiegelglad moet. Dus alles tot aan de gelcoat er af en van voren af aan beginnen.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 21:48
door Pjotr
hrscharft schreef:
Tis een scandinavisch rompje van 1991 dus van na het osmose tijdperk. Rotte plekken zitten er niet in :)
Dat is i.i.g. een groot voordeel. De gelcoat hoeft er meestal niet vanaf dan, maar moet wel mooi glad zijn. Dat is best een flink scheepje om te doen. Zou zeggen, of professioneel laten stralen, of de (band)schuurmachine er overheen. Met een nieuwe gelcoatlaag + afwerken ben je ook wel even zoet als daar beschadigingen in zitten.

Re: Sandblaster?

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 21:58
door hrscharft
is maar 7,35m lang.

Een 33 voeter hebben we een jaar of 10 geleden met 3 man in een dag schoon gekrabd. Enkel het schuren en dergelijke achteraf dat was nog een behoorlijke klus. Het is iig wel de bedoeling om de gelcoat in tact te laten iig.