41Hz AMP6

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Digidoo schreef:
Als je 'm maar niet tegen je lip zet! :shock:

Dat gebeurde iemand laatst hier op het forum. Het deed pijn begreep ik.

Foto's? 8)
Foto's? OK!

De bovenkant van de PCB, reeds bestukt met enkele componenten.
Afbeelding

De onderkant. Ook hier moeten enkele componenten gesoldeerd worden.
Afbeelding

Even ter verduidelijking hoe klein zulk versterkertje is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Vandaag om een ringkern en nog wat dingetjes gegaan bij de locale electro-componenten zaak. Wat een schande zeg. Ik kwam terug met enkel een bi-color LED. Voor de rest hadden ze niks. Een grote zaak vol lege bakjes! :(

Dan maar alles via internet of bij een iets verder gelegen zaak gaan kopen. We zullen wel zien hoe het uitdraait.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Kan je zoiets ook in Europa vinden?
http://www.iagaudio.com/proddetail.asp?prod=CH%2D04

De prijs is niet zo erg hoog voor de geleverde kwaliteit lijkt me.

Ondertussen heb ik bijna alle componenten bij elkaar om de versterker af te werken. (behalve de behuizing dus) Luidsprekerterminals zoek ik ook nog. Ik heb er hier wel liggen, maar die zullen teveel plaats innemen wegens zeer lange draad-einden. Andere exemplaren zouden dus welkom zijn. (tips zijn nuttig)
De ringkern trafo is in bestelling en zou midden volgende week geleverd worden. Ik ga voor een 50VA/2x15VAC omdat ik enkel 8 ohm speakers heb. Dan moet dat ruim toekomen. Voor 4 ohm speakers raadt men een iets zwaardere aan, maar zelfs dan lijkt me dat nog niet echt noodzakelijk.

Lanzaam maar zeker raken we er wel. :)
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Wowly schreef:
Da's waar, dat was de Usb-geluidskaart geloof ik.

Wowly
M-Audio transit.

Wel rekening houden dat ik de windows K-mixer omzeil door het gebruik van ASIO drivers en dat ik gebruik maak van Foobar 2000.

Anders blijf je een computer geluidje houden.
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

rho schreef:
Kan je zoiets ook in Europa vinden?
http://www.iagaudio.com/proddetail.asp?prod=CH%2D04

De prijs is niet zo erg hoog voor de geleverde kwaliteit lijkt me.

Ondertussen heb ik bijna alle componenten bij elkaar om de versterker af te werken. (behalve de behuizing dus) Luidsprekerterminals zoek ik ook nog. Ik heb er hier wel liggen, maar die zullen teveel plaats innemen wegens zeer lange draad-einden. Andere exemplaren zouden dus welkom zijn. (tips zijn nuttig)
De ringkern trafo is in bestelling en zou midden volgende week geleverd worden. Ik ga voor een 50VA/2x15VAC omdat ik enkel 8 ohm speakers heb. Dan moet dat ruim toekomen. Voor 4 ohm speakers raadt men een iets zwaardere aan, maar zelfs dan lijkt me dat nog niet echt noodzakelijk.

Lanzaam maar zeker raken we er wel. :)
Je hebt op de luisterdag een vergelijkbare amp gehoord met nog geen 30Va aan voeding. De 50 VA is wel lekker voor de reserve maar meer lijkt me ietwat overdone gezien het hoge rendement. Misschien dat de regulators nog wat verstoken. Ik ga nog een andere vouding bouwen met een 65Va trafo maar dat is omdat ik die nog heb liggen
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik kies ook gewoon de 50VA om aan de safe side te zitten hoor. Groter ga ik 'm zeker niet maken. Met die 50VA zal een 4 ohm speaker ook nog wel aangestuurd kunnen worden lijkt me.

Die AMP3 van jou maakt me erg benieuwd naar de prestaties van m'n AMP6. Ze zouden vergelijkbaar moeten zijn, dus dat belooft veel goeds. :D
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Spoeltjes wikkelen....wat een rotjob..... Nog eentje te gaan....maar die is voor morgen.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Na de eerste chip opgeblazen te hebben :oops: werkt ie nu netjes.
Zelfs zonder enige koeling kan je er al een redelijk stukje muziek uit krijgen. Echt fraai spul is dit zeg. :D

Nu dus nog een behuizinkje zien te vinden.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

rho schreef:
Na de eerste chip opgeblazen te hebben :oops: werkt ie nu netjes.
Zelfs zonder enige koeling kan je er al een redelijk stukje muziek uit krijgen. Echt fraai spul is dit zeg. :D

Nu dus nog een behuizinkje zien te vinden.
Nieuwsgierig hoe die klasse D het doet in vergelijking
met jouw Rotel ??
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

De rotel heeft veel meer power. Wat het voor de rest kwa klankmatigheden geeft weet ik natuurlijk niet. Nog even afwachten tot ik tijd heb om het helemaal af te werken.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Hoi Rho,

Ben je al weer wat gevorderd met ja amp?
Ik ben eigenlijk rete benieuwd naar je mening/ ervaring.

Chris
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hij speelt, maar ik heb nog geen tijd gehad er een kastje rond te bouwen/verzinnen. Veel heb ik er nog niet naar geluisterd. Ik ben van plan er deze winter wel werk van te maken hoor.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Digidoo schreef:
Bij deze italiaan (weet niet of ze ook naar het buitenland sturen, vast wel) hebben ze ook wel mooi spul: http://www.autocostruire.com/.

Is er niet ook zoiets als zelfbouwaudio.startpagina.nl ofzo?
Heb zo'n italiaans T ampje al een paar keer mogen beluisteren
klinkt verfijnder dan de T amp en Super T amp :) :)
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Ik moet er echt wel eens tijd voor maken om er een kastje rond te bouwen.
Dat ding verdient 't om beluisterd te worden.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Jaartje later..........

uh, is ie al klaar?????
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Chris
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Nee. :oops:

Hij zit netjes in een doos, met een redelijk net doosje erbij, waar ie eens ooit in gemonteerd kan worden. Maar het is er nog steeds niet van gekomen.

...Nu krijg ik wel weer zin om er iets mee te doen....maar heb dit weekend ontzettend weinig tijd....weeral.....
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

Interessant project Rho.

Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Hondasnl schreef:
Interessant project Rho.

Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Ik ook. :oops:
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

indoubt schreef:
Wel rekening houden dat ik de windows K-mixer omzeil door het gebruik van ASIO drivers en dat ik gebruik maak van Foobar 2000.
Heeft het zin om deze drivers te gebruiken als je geen USB-soundkaart gebruikt? Ik gebruik de on-boartd geluidskaart van mijn moederbord. Heeft het daar zin om die Asio-drivers te gebruiken?

Mischa
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

mischa72 schreef:
indoubt schreef:
Wel rekening houden dat ik de windows K-mixer omzeil door het gebruik van ASIO drivers en dat ik gebruik maak van Foobar 2000.
Heeft het zin om deze drivers te gebruiken als je geen USB-soundkaart gebruikt? Ik gebruik de on-boartd geluidskaart van mijn moederbord. Heeft het daar zin om die Asio-drivers te gebruiken?

Mischa
Eh, nee. Je geluidskaart moet geschikt zijn om met asio overweg te kunnen. Voor zover ik weet zijn onboard geluidskaarten dat niet. Het verschil tussen een goede outboard kaart en de onboard kaart is vaak erg groot. Het gebruik van Asio drivers is daar maar een deel van
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

http://www.empiricalaudio.com/frCompute ... r%20advice:


onderaan de pagina, oa.:


Recommended Player and Ripper software

Output settings for Foobar2000

Recommended software configurations and other advice

enable the interpolation

Best-sounding current software combination

Best 24/96 Resampler

Which version of ASIO to use

24/96 on MAC

Ticks and Pops

sites with tips on how to shut-down unnecessary applications and services

For Best MAC Audio Quality


heb zelf oa. deze tips en achtergrond-info naar grote tevredenheid gebruikt om een DAC via USB op m'n PC aan te sluiten, en om een media-center en media __ netwerk te tunen

FYI, veel plezier,


Petter
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Als het van Rho mag, ga ik zijn topic Hi-jacken.

Ik heb zijn amp6 41Hz overgenomen. In eerste instantie om er een meetversterker van te maken, maar Jeroen_D gaf al aan dat het niet geschikt zou zijn vanwege de hoogfrequente rotzooi die zo'n tripath genereert. Daarom heb ik daarvoor maar een 7watt k4001 Velleman versterktje gemaakt en wil ik van de Amp van 41Hz een mooi versterkertje maken voor een setje met HiVi's/Dayton-speakers 8)

ben overigens razend benieuwd of er een klanksignatuur aan deze versterker hangt.

Ik heb bij EPH een kastje van velleman gekocht (zie foto beneden) en ik had nog een ALPS-potje liggen. deze is groena van kleur en heeft een drukknop-functie als je op het steeltje duwt. deze wil ik gaan gebruiken voor aan uit-functie en volume (lijkt op deze: http://www3.alps.co.jp/WebObjects/catal ... /RK097.PDF en dan de RK0971114-5R4211)

Nu heb ik wel een vraagje: aangezien de versterker gebrugd is zijn zowel het ene als het andere hot. Moet ik nu geisoleerde luidsprekerklemen aanschaffen?

Moet ik de metalen behuizing aarden? Bij de tripath uitleg kan ik daarvan niets van vinden. Doorgans is het toch wel de bedoeling dat de behuizing is geaard?

jan
Bijlagen
IMG_3596.JPG
IMG_3592.JPG
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Je mag 'm hi-jacken. :D

EPH....leeft die nog? Zeker 3 maanden geleden enkele spulletjes besteld en nooit nog iets van gehoord. :evil:

Volgens de wet zou je'm moeten aarden. In België toch.

De klemmen moeten geïsoleerd zijn bij een klasse D dacht ik. Ben niet 100% zeker. Euhm, je kan toch ook niet link en rechts kortsluiten. Dus je moet ze sowieso isoleren. :wink:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Dat dacht ik al, maar omdat jij er ongeaarde luidsprekerklemmen bij had wist ik het niet meer zeker.

Jan
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Als ik dat potmetertje zo zie dat zie ik 5 aansluitingen. 2 voor aan/uit, 3 voor mono. Ik mis er dus nog 3 voor het andere kanaal. Tenzij ik me vergis, denk ik dat je niets hebt aan deze potmeter, hoewel ALPS dan wel een leuk merk is natuurlijk...

Probeer een stereo versie te krijgen?
Plaats reactie