Als het van Rho mag, ga ik zijn topic Hi-jacken.
Ik heb zijn amp6 41Hz overgenomen. In eerste instantie om er een meetversterker van te maken, maar Jeroen_D gaf al aan dat het niet geschikt zou zijn vanwege de hoogfrequente rotzooi die zo'n tripath genereert. Daarom heb ik daarvoor maar een 7watt k4001 Velleman versterktje gemaakt en wil ik van de Amp van 41Hz een mooi versterkertje maken voor een setje met HiVi's/Dayton-speakers
ben overigens razend benieuwd of er een klanksignatuur aan deze versterker hangt.
Ik heb bij EPH een kastje van velleman gekocht (zie foto beneden) en ik had nog een ALPS-potje liggen. deze is groena van kleur en heeft een drukknop-functie als je op het steeltje duwt. deze wil ik gaan gebruiken voor aan uit-functie en volume (lijkt op deze:
http://www3.alps.co.jp/WebObjects/catal ... /RK097.PDF en dan de RK0971114-5R4211)
Nu heb ik wel een vraagje: aangezien de versterker gebrugd is zijn zowel het ene als het andere hot. Moet ik nu geisoleerde luidsprekerklemen aanschaffen?
Moet ik de metalen behuizing aarden? Bij de tripath uitleg kan ik daarvan niets van vinden. Doorgans is het toch wel de bedoeling dat de behuizing is geaard?
jan