Netwerk switch managed of unmaged? That is the question

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Netwerk switch managed of unmaged? That is the question

Bericht door knuisje »

Bij een switch heeft ieder aangesloten netwerkdevice zijn eigen collision domain, m.a.w. ze zitten elkaar niet in de weg bij dataverkeer. Vandaar ook het woord switch. Bij een hub zitten ze elkaar wel in de weg.
Bij een gigabit switch moet je al hele rare (synthetische test-) dingen doen wil dit tot performance verlies leiden.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Netwerk switch managed of unmaged? That is the question

Bericht door Pjotr »

Dat is ook zo Knuis, maar het gaat hier niet over een hub. Afijn, heb die Netgear GS108Ev3 inmiddels besteld. Wat mij wel erg handig lijkt van deze is dat je daarmee ook de kabelverbindingen zelf kunt testen op onregelmatigheden en kwaliteit.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”