Bij een switch heeft ieder aangesloten netwerkdevice zijn eigen collision domain, m.a.w. ze zitten elkaar niet in de weg bij dataverkeer. Vandaar ook het woord switch. Bij een hub zitten ze elkaar wel in de weg.
Bij een gigabit switch moet je al hele rare (synthetische test-) dingen doen wil dit tot performance verlies leiden.
Netwerk switch managed of unmaged? That is the question
Moderator: Beheerdersteam
Re: Netwerk switch managed of unmaged? That is the question
Dat is ook zo Knuis, maar het gaat hier niet over een hub. Afijn, heb die Netgear GS108Ev3 inmiddels besteld. Wat mij wel erg handig lijkt van deze is dat je daarmee ook de kabelverbindingen zelf kunt testen op onregelmatigheden en kwaliteit.
