Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Moderator: Beheerdersteam
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Volgend weekend kan ik mijn ervaring waarschijnlijk delen. De HifiBerry is dan nog niet binnen, maar er liggen dan als het goed is wel 2 verse Pi's op me te wachten.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
SuperR, hoe ga je deze 2 pi's inzetten? En heb je nu 2x een Rpi 2 gekocht? Want alleen als player voldoet een B+ (of ouder) model ook heel goed en hoef je zeker geen nieuw en duurder Pi2 model te hebben.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ik gebruik er maar 1 hoor. De andere komt in de 'diverse projecten' bak. Ik wil kijken welke rol zo'n bordje kan spelen in mijn microcontroller projecten.
Een Pi2 kost maar 7 euro meer dan een B+. Dan is de keuze snel gemaakt als die zo veel sneller zou zijn. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Update; Vanochtend eens kijken of dat 'RuneAudio' wil lukken;
http://www.runeaudio.com/forum/the-new- ... html#p5386
Update2; Interface is fraai en werkt aardig. Erg tablet georiënteerd. Samba is standaard al geïnstalleerd dus ik kan, zo lijkt het, via het netwerk data schrijven naar een USB drive op de Pi2.
Een Pi2 kost maar 7 euro meer dan een B+. Dan is de keuze snel gemaakt als die zo veel sneller zou zijn. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Update; Vanochtend eens kijken of dat 'RuneAudio' wil lukken;
http://www.runeaudio.com/forum/the-new- ... html#p5386
Update2; Interface is fraai en werkt aardig. Erg tablet georiënteerd. Samba is standaard al geïnstalleerd dus ik kan, zo lijkt het, via het netwerk data schrijven naar een USB drive op de Pi2.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ik moet nog een weekje wachten op de Hifiberry Digi+. Stom..
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Heb nu eindelijk een mooi Y kabeltje binnen waarmee ik me 1TB HDD kan voorzien van extra sap, maar helaas....
Het lijkt wel of de Rpi de hele HDD niet wilt/kan benaderen oid. De HDD doet het verder prima en is niet stuk oid. Het ligt echt aan de software......
Heb een sudo apt-get update en upgrade gedaan van de Rpi en een upgrade van Maxplay versie 2.1
Iemand nog ideeen hoe ik me HDD aan de praat ga krijgen?? Alvast bedankt!
Het lijkt wel of de Rpi de hele HDD niet wilt/kan benaderen oid. De HDD doet het verder prima en is niet stuk oid. Het ligt echt aan de software......
Heb een sudo apt-get update en upgrade gedaan van de Rpi en een upgrade van Maxplay versie 2.1
Iemand nog ideeen hoe ik me HDD aan de praat ga krijgen?? Alvast bedankt!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
kan die HDD niet gewoon een normale voeding krijgen, dus niet via de USB?
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Nee het is een 2,5" kleine 1TB Hdd met 1 usb aansluiting. Deze werkte overigens perfect op de Rpi B+, dus het kan hem niet in de voeding zitten... Heb het maar geprobeerd om het uit te sluiten...maar dat is zeker niet de reden waarom hij het niet doet.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Alles maar weer opnieuw doorlopen:
- nieuwe SD kaart gemaakt met Max2play
- LMS 7.8 geïnstalleerd
- Hifiberry DAC+ geactiveerd'
- sudo apt get install ntfs-3g gedaan
- de 1TB HDD aangesloten maar begint meteen weer met tikken
ook na reboot en ook na stroom eraf en weer erop.
- USB stick 8Gb FAT32 stick geprobeerd en die doet het wel.
Erg frustrerend zeg.... Op het B+ model met Squeezeplug werkte de HDD gewoon in 1 keer prima...
Mocht iemand mijn setup wel werkend hebben op een Rpi2 dan hoor ik het heel graag!
- nieuwe SD kaart gemaakt met Max2play
- LMS 7.8 geïnstalleerd
- Hifiberry DAC+ geactiveerd'
- sudo apt get install ntfs-3g gedaan
- de 1TB HDD aangesloten maar begint meteen weer met tikken
- USB stick 8Gb FAT32 stick geprobeerd en die doet het wel.
Erg frustrerend zeg.... Op het B+ model met Squeezeplug werkte de HDD gewoon in 1 keer prima...
Mocht iemand mijn setup wel werkend hebben op een Rpi2 dan hoor ik het heel graag!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
jawel hoor, als die nw pi net een beetje minder sap naar de usb poort kan sturen...Bart1826 schreef:Nee het is een 2,5" kleine 1TB Hdd met 1 usb aansluiting. Deze werkte overigens perfect op de Rpi B+, dus het kan hem niet in de voeding zitten...
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
En met wat voor een voeding werk je nu op de RPI 2?
Ik werk dan niet met de RPI 2, maar de quadcore (is RPI 2) wel een 2 Amp voeding, die naar ik meen geadviseerd word, voor de standaard toepassing, en met wat meer er aan hangen kan het krap worden.
Ik werk dan niet met de RPI 2, maar de quadcore (is RPI 2) wel een 2 Amp voeding, die naar ik meen geadviseerd word, voor de standaard toepassing, en met wat meer er aan hangen kan het krap worden.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 24 mar 2015, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
precies wat gebeurt als de usb niet genoeg kan leveren btdtBart1826 schreef:Het is een NTFS geformateerde WD Passport 1 TB. Je hoort hem na aansluiten ook opspinnen en dan weer afslaan (tik). Weer opspinnen en afslaan... etc...
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Gebruik een 2amp voeding. De Hd schijf heb ik met een y kabel aangesloten. Dat wil zeggen een aparte USB voeding/lader voor de Schijf en een aparte aansluiting voor de data die in de pi gaat. Dat zou toch moeten werken??? Als ik alleen de voeding aansluit draait de Hd schijf perfect. Pas als ik de data USB aansluit begint het getik weer.....
Overigens is het verbruik van de Rpi2 niet extreem hoger.
Overigens is het verbruik van de Rpi2 niet extreem hoger.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
In het menu van de Max2Play heb dan waarschijnlijk ook bij de Raspberry de Filesystem mount.
Dat is ook correct?
Dat is ook correct?
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ja hannesie, klopt helemaal! Ik heb 1 regel met:
Max2play-usb /media/usb yes 664
De USB stick die ik heb werkt dan ook prima. Heb daar even een CD'tje opgezet en die was meteen zichtbaar in LMS. Nu heb ik ook boven ergens nog een 160 GB HDD liggen, ik ga deze ook nog wel even testen, misschien is het wel een soort 'handshake' probleem...
Max2play-usb /media/usb yes 664
De USB stick die ik heb werkt dan ook prima. Heb daar even een CD'tje opgezet en die was meteen zichtbaar in LMS. Nu heb ik ook boven ergens nog een 160 GB HDD liggen, ik ga deze ook nog wel even testen, misschien is het wel een soort 'handshake' probleem...
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ze hebben nu wel wat andere dingen als losse plugins, die kun je dan er bij kopen.
Maar in dit geval zou het compleet moeten zijn of heb ik het mis?
Maar in dit geval zou het compleet moeten zijn of heb ik het mis?
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ik zie net dat er voor de RPI 2 een andere versie te krijgen is van de piCorePlayer en dan ben ik wel benieuwd.
Misschien moet je deze grap ook eens uithalen, werkt hier perfect.
Misschien moet je deze grap ook eens uithalen, werkt hier perfect.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Hans dank je voor de tip, maar helaas werkte ook niet. Hier een screenshot na uitvoeren van de install autofs.
Hij zegt dus dat hij al is voorzien van oid..
Zojuist even een andere HDD geprobeerd, geformatteerd naar exFAT, maar die start ook helemaal niet op. Om moedeloos van te worden.... Geen idee wat ik nu nog kan doen?? Heb de Rpi2 niet gekocht om met USB sticks in de weer te gaan. Maar even kijken of ik hem misschien terug kan sturen oid, want hij doet iig niet wat hij moet doen. Als het een veel voorkomend probleem is dan hadden de fora er ook wel vol mee gestaan..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 2 (ff even anders proberen)
De RPi 1 B+ even uit de kast gepakt. Sd kaartje die in de Rpi2 zat in de B+ gedaan. De B+ heeft een AMP+ op zijn rug zitten die gevoed wordt met een 12 VDC 3 amp voeding.
Helaas starten mijn beide schijven hier ook niet mee op..... Zit hem dus ook niet in het type Rpi. Zit hem dus gewoon in de software van Max2play...
Hij zegt dus dat hij al is voorzien van oid..
Zojuist even een andere HDD geprobeerd, geformatteerd naar exFAT, maar die start ook helemaal niet op. Om moedeloos van te worden.... Geen idee wat ik nu nog kan doen?? Heb de Rpi2 niet gekocht om met USB sticks in de weer te gaan. Maar even kijken of ik hem misschien terug kan sturen oid, want hij doet iig niet wat hij moet doen. Als het een veel voorkomend probleem is dan hadden de fora er ook wel vol mee gestaan..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 2 (ff even anders proberen)
De RPi 1 B+ even uit de kast gepakt. Sd kaartje die in de Rpi2 zat in de B+ gedaan. De B+ heeft een AMP+ op zijn rug zitten die gevoed wordt met een 12 VDC 3 amp voeding.
Helaas starten mijn beide schijven hier ook niet mee op..... Zit hem dus ook niet in het type Rpi. Zit hem dus gewoon in de software van Max2play...
Laatst gewijzigd door Bart1826 op zo 29 mar 2015, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ik heb gisteren een aantal keren de stick's en HD gewisseld, en 1 keer deed ik het wat lomp, de boel moest weer even opnieuw, maar werkte wel.
Ik zag bij de piCore download pagina een speciale versie voor de RPI 2.
https://sites.google.com/site/picorepla ... e/download
Misschien die toch nog eens proberen, postkantoor is nu toch niet open.

Ik zag bij de piCore download pagina een speciale versie voor de RPI 2.
https://sites.google.com/site/picorepla ... e/download
Misschien die toch nog eens proberen, postkantoor is nu toch niet open.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Ik kan wel die nieuwe PicorePlayer gebruiken op de Rpi2 daar kan ik toch verder niets mee? De externe schijven moeten toch op de RPI aangesloten zitten waar LMS op draait??
Ik hoop toch snel dat iemand hier eens een vergelijkbare setup heeft die het wel voor elkaar krijgt. Ik begin echt aan mezelf te twijfelen
Ik hoop toch snel dat iemand hier eens een vergelijkbare setup heeft die het wel voor elkaar krijgt. Ik begin echt aan mezelf te twijfelen
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Eindelijk voor elkaar! Het zat hem toch in hoek van het 'power management' van de schijven. Uiteindelijk me vraag op het forum van raspberrypi.org gezet en daar werd geantwoord om in de /boot/config.txt de code
CODE: Selecteer alles
max_usb_current=1 Mijn bescheiden 30 GB muziek gescant en en daar deed de LMS nog geen 3 minuten over
Dus mocht iemand hier ook eens tegenaan lopen dan is de oplossing vrij simpel.
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Toppie dat dat ook weer draait!
Wat gebruiken jullie als remote APP op de smartphone (Android) om de LMS via Picoreplayer te bedienen?
Wat gebruiken jullie als remote APP op de smartphone (Android) om de LMS via Picoreplayer te bedienen?
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Squeeze Commander. Werkt véél beter dan de Logitech app.Wat gebruiken jullie als remote APP op de smartphone (Android) om de LMS via Picoreplayer te bedienen?
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Thanks. Kga het dit weekeinde proberen!Eindelijk voor elkaar! Het zat hem toch in hoek van het 'power management' van de schijven. Uiteindelijk me vraag op het forum van raspberrypi.org gezet en daar werd geantwoord om in de /boot/config.txt de code
Code:
max_usb_current=1
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
+1Bas Horneman schreef:Squeeze Commander. Werkt véél beter dan de Logitech app.Wat gebruiken jullie als remote APP op de smartphone (Android) om de LMS via Picoreplayer te bedienen?
Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb
Is het de € 3,56 wel echt waard dan? (ben zeker geen mieren***** maar toch) Daar ben ik wel benieuwd naar. In hoeverre is Squeeze Commander dan zoveel beter?
Als ik in de Play store kijk zie ik dat het een Duitse versie is, is dit ook in het Engels te zetten? Duits vind ik echt niks.
Als ik in de Play store kijk zie ik dat het een Duitse versie is, is dit ook in het Engels te zetten? Duits vind ik echt niks.
