Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door SuperR »

Volgend weekend kan ik mijn ervaring waarschijnlijk delen. De HifiBerry is dan nog niet binnen, maar er liggen dan als het goed is wel 2 verse Pi's op me te wachten.
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

SuperR, hoe ga je deze 2 pi's inzetten? En heb je nu 2x een Rpi 2 gekocht? Want alleen als player voldoet een B+ (of ouder) model ook heel goed en hoef je zeker geen nieuw en duurder Pi2 model te hebben.
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door SuperR »

Ik gebruik er maar 1 hoor. De andere komt in de 'diverse projecten' bak. Ik wil kijken welke rol zo'n bordje kan spelen in mijn microcontroller projecten.

Een Pi2 kost maar 7 euro meer dan een B+. Dan is de keuze snel gemaakt als die zo veel sneller zou zijn. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Update; Vanochtend eens kijken of dat 'RuneAudio' wil lukken;
http://www.runeaudio.com/forum/the-new- ... html#p5386

Update2; Interface is fraai en werkt aardig. Erg tablet georiënteerd. Samba is standaard al geïnstalleerd dus ik kan, zo lijkt het, via het netwerk data schrijven naar een USB drive op de Pi2.
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door SuperR »

Ik moet nog een weekje wachten op de Hifiberry Digi+. Stom..
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

Heb nu eindelijk een mooi Y kabeltje binnen waarmee ik me 1TB HDD kan voorzien van extra sap, maar helaas....
Het lijkt wel of de Rpi de hele HDD niet wilt/kan benaderen oid. De HDD doet het verder prima en is niet stuk oid. Het ligt echt aan de software......

Heb een sudo apt-get update en upgrade gedaan van de Rpi en een upgrade van Maxplay versie 2.1

Iemand nog ideeen hoe ik me HDD aan de praat ga krijgen?? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Henkjan »

kan die HDD niet gewoon een normale voeding krijgen, dus niet via de USB?
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

Nee het is een 2,5" kleine 1TB Hdd met 1 usb aansluiting. Deze werkte overigens perfect op de Rpi B+, dus het kan hem niet in de voeding zitten... Heb het maar geprobeerd om het uit te sluiten...maar dat is zeker niet de reden waarom hij het niet doet.
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

Alles maar weer opnieuw doorlopen:
- nieuwe SD kaart gemaakt met Max2play
- LMS 7.8 geïnstalleerd
- Hifiberry DAC+ geactiveerd'
- sudo apt get install ntfs-3g gedaan
- de 1TB HDD aangesloten maar begint meteen weer met tikken :( ook na reboot en ook na stroom eraf en weer erop.
- USB stick 8Gb FAT32 stick geprobeerd en die doet het wel.

Erg frustrerend zeg.... Op het B+ model met Squeezeplug werkte de HDD gewoon in 1 keer prima...

Mocht iemand mijn setup wel werkend hebben op een Rpi2 dan hoor ik het heel graag!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Henkjan »

Bart1826 schreef:
Nee het is een 2,5" kleine 1TB Hdd met 1 usb aansluiting. Deze werkte overigens perfect op de Rpi B+, dus het kan hem niet in de voeding zitten...
jawel hoor, als die nw pi net een beetje minder sap naar de usb poort kan sturen...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door hannesie »

En met wat voor een voeding werk je nu op de RPI 2?

Ik werk dan niet met de RPI 2, maar de quadcore (is RPI 2) wel een 2 Amp voeding, die naar ik meen geadviseerd word, voor de standaard toepassing, en met wat meer er aan hangen kan het krap worden.
Laatst gewijzigd door hannesie op di 24 mar 2015, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Henkjan »

Bart1826 schreef:
Het is een NTFS geformateerde WD Passport 1 TB. Je hoort hem na aansluiten ook opspinnen en dan weer afslaan (tik). Weer opspinnen en afslaan... etc...
precies wat gebeurt als de usb niet genoeg kan leveren btdt
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

Gebruik een 2amp voeding. De Hd schijf heb ik met een y kabel aangesloten. Dat wil zeggen een aparte USB voeding/lader voor de Schijf en een aparte aansluiting voor de data die in de pi gaat. Dat zou toch moeten werken??? Als ik alleen de voeding aansluit draait de Hd schijf perfect. Pas als ik de data USB aansluit begint het getik weer.....
Overigens is het verbruik van de Rpi2 niet extreem hoger.
Bijlagen
Pi2-power-graph-1024x559.~png.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door hannesie »

In het menu van de Max2Play heb dan waarschijnlijk ook bij de Raspberry de Filesystem mount.
usb.JPG
Dat is ook correct?
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

Ja hannesie, klopt helemaal! Ik heb 1 regel met:

Max2play-usb /media/usb yes 664

De USB stick die ik heb werkt dan ook prima. Heb daar even een CD'tje opgezet en die was meteen zichtbaar in LMS. Nu heb ik ook boven ergens nog een 160 GB HDD liggen, ik ga deze ook nog wel even testen, misschien is het wel een soort 'handshake' probleem...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door hannesie »

Ze hebben nu wel wat andere dingen als losse plugins, die kun je dan er bij kopen.
Maar in dit geval zou het compleet moeten zijn of heb ik het mis?
plugin.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door hannesie »

Ik zie net dat er voor de RPI 2 een andere versie te krijgen is van de piCorePlayer en dan ben ik wel benieuwd.

Misschien moet je deze grap ook eens uithalen, werkt hier perfect.
automount.JPG
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

Hans dank je voor de tip, maar helaas werkte ook niet. Hier een screenshot na uitvoeren van de install autofs.
install autofs.jpg
Hij zegt dus dat hij al is voorzien van oid..

Zojuist even een andere HDD geprobeerd, geformatteerd naar exFAT, maar die start ook helemaal niet op. Om moedeloos van te worden.... Geen idee wat ik nu nog kan doen?? Heb de Rpi2 niet gekocht om met USB sticks in de weer te gaan. Maar even kijken of ik hem misschien terug kan sturen oid, want hij doet iig niet wat hij moet doen. Als het een veel voorkomend probleem is dan hadden de fora er ook wel vol mee gestaan..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE 2 (ff even anders proberen)

De RPi 1 B+ even uit de kast gepakt. Sd kaartje die in de Rpi2 zat in de B+ gedaan. De B+ heeft een AMP+ op zijn rug zitten die gevoed wordt met een 12 VDC 3 amp voeding.

Helaas starten mijn beide schijven hier ook niet mee op..... Zit hem dus ook niet in het type Rpi. Zit hem dus gewoon in de software van Max2play...
Laatst gewijzigd door Bart1826 op zo 29 mar 2015, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door hannesie »

Ik heb gisteren een aantal keren de stick's en HD gewisseld, en 1 keer deed ik het wat lomp, de boel moest weer even opnieuw, maar werkte wel.

Ik zag bij de piCore download pagina een speciale versie voor de RPI 2.

https://sites.google.com/site/picorepla ... e/download

Misschien die toch nog eens proberen, postkantoor is nu toch niet open. :relax: :lol:
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

Ik kan wel die nieuwe PicorePlayer gebruiken op de Rpi2 daar kan ik toch verder niets mee? De externe schijven moeten toch op de RPI aangesloten zitten waar LMS op draait??

Ik hoop toch snel dat iemand hier eens een vergelijkbare setup heeft die het wel voor elkaar krijgt. Ik begin echt aan mezelf te twijfelen :hide:
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

:yeah: :yeah:

Eindelijk voor elkaar! Het zat hem toch in hoek van het 'power management' van de schijven. Uiteindelijk me vraag op het forum van raspberrypi.org gezet en daar werd geantwoord om in de /boot/config.txt de code

CODE: Selecteer alles

max_usb_current=1 
op te nemen. Daarna reboot gedaan en een HD schijf aangesloten, deze werkte meteen! Ik blij.
Mijn bescheiden 30 GB muziek gescant en en daar deed de LMS nog geen 3 minuten over :)

Dus mocht iemand hier ook eens tegenaan lopen dan is de oplossing vrij simpel.
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door m_cruiser »

Toppie dat dat ook weer draait!
Wat gebruiken jullie als remote APP op de smartphone (Android) om de LMS via Picoreplayer te bedienen?
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bas Horneman »

Wat gebruiken jullie als remote APP op de smartphone (Android) om de LMS via Picoreplayer te bedienen?
Squeeze Commander. Werkt véél beter dan de Logitech app.
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bas Horneman »

Eindelijk voor elkaar! Het zat hem toch in hoek van het 'power management' van de schijven. Uiteindelijk me vraag op het forum van raspberrypi.org gezet en daar werd geantwoord om in de /boot/config.txt de code
Code:
max_usb_current=1
Thanks. Kga het dit weekeinde proberen!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Henkjan »

Bas Horneman schreef:
Wat gebruiken jullie als remote APP op de smartphone (Android) om de LMS via Picoreplayer te bedienen?
Squeeze Commander. Werkt véél beter dan de Logitech app.
+1
Bart1826
Berichten: 88
Lid geworden op: do 25 okt 2012, 23:56
Locatie: De Goorn

Re: Rasberry Pi 2, Hifiberry Digi+, 1TB via usb

Bericht door Bart1826 »

Is het de € 3,56 wel echt waard dan? (ben zeker geen mieren***** maar toch) Daar ben ik wel benieuwd naar. In hoeverre is Squeeze Commander dan zoveel beter?
Als ik in de Play store kijk zie ik dat het een Duitse versie is, is dit ook in het Engels te zetten? Duits vind ik echt niks.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”