China: C-mark of Boyoho
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: China: C-mark of Boyoho
Zal JP eens vragen, maar denk niet gezien de aantallen dat ze in China laten produceren.
- SSassen
- Contacteer:
Hypex is inderdaad niet made-in-China voor zover ik weet. Daarnaast is het argument dat er ook goed ontworpen kwaliteitselectronica uit China komt een eenvoudig te weerleggen argument, daar hangt namelijk ook een heel ander prijskaartje aan.
Ik vind het alleen wel erg kort door de bocht om op basis van een prijs een product als inferieur weg te zetten.
Ik ben dat wel met je eens.
Ik heb hier nu al een paar jaar een Foxconn servertje draaien en echt geen problemen.
Kostte destijds € 105, en nu af en toe het stof opruimen, en de 3 Tb HD checken via smart functie.
Ik heb hier nu al een paar jaar een Foxconn servertje draaien en echt geen problemen.
Kostte destijds € 105, en nu af en toe het stof opruimen, en de 3 Tb HD checken via smart functie.
Ik denk dat het niet verstandig is als Hypex de modules in China zou laten produceren. Een octrooi is daar geen stuiver waard...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dan gaat door voor de koelkast!Dan schreef:Ik denk dat het niet verstandig is als Hypex de modules in China zou laten produceren. Een octrooi is daar geen stuiver waard...
-
seth_space
Dan zouden Dell, Apple, HP etc ook al hun patenten geschonden worden.
Het idee dat uit China alleen maar troep komt is echt wel fiks verouderd. Bedrijven zoals Lenovo, Huawei horen tot de top van de fabrikanten.
Maar ook heel veel kleine leveranciers maken tegenwoordig heel aardige kwaliteit. Maar zoals altijd als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten krijg je al snel rommel.
De Class D spullen uit china ken ik van oa Sure-audio die naast een prima product ook nog eens nette service geven. Deze class D zijn zo goedkoop dat je gerust een setje kunt uitproberen lijkt me.
Het idee dat uit China alleen maar troep komt is echt wel fiks verouderd. Bedrijven zoals Lenovo, Huawei horen tot de top van de fabrikanten.
Maar ook heel veel kleine leveranciers maken tegenwoordig heel aardige kwaliteit. Maar zoals altijd als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten krijg je al snel rommel.
De Class D spullen uit china ken ik van oa Sure-audio die naast een prima product ook nog eens nette service geven. Deze class D zijn zo goedkoop dat je gerust een setje kunt uitproberen lijkt me.
Precies zo is het.seth_space schreef:Dan zouden Dell, Apple, HP etc ook al hun patenten geschonden worden.
Ene als ze daar iets na willen maken dan doen ze dat tochwel ze kunnen aardig reverse engineeren daar.
Ik denk dat je alleen fiks voordeel kan halen wanneer er veel arbeid in zit, dan zijn de chinezen in het voordeel. De prijs van de onderdelen blijft tenslotte gelijk.
Wanneer we straks alles 3-D printen hebben we dat soort productie landen niet meer nodig, alleen de grondstoffen.
Wanneer we straks alles 3-D printen hebben we dat soort productie landen niet meer nodig, alleen de grondstoffen.
Laatst gewijzigd door beijert op wo 31 dec 2014, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Heb nog geen chinees het UCD principe zien kopieren, zou dat komen doordat het patent van Philips is???Kappa7 schreef:Precies zo is het.seth_space schreef:Dan zouden Dell, Apple, HP etc ook al hun patenten geschonden worden.
Ene als ze daar iets na willen maken dan doen ze dat tochwel ze kunnen aardig reverse engineeren daar.
??????????????, dat was toch overgenomen door JP, of heeft jij dan alleen een licentie genomen.ds23man schreef:Heb nog geen chinees het UCD principe zien kopieren, zou dat komen doordat het patent van Philips is???
Of meege(n/k)omen met Bruno.........?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Het patent is van Philips, maar Hypex heeft een zeer exclusieve licentie.
ds23man schreef:Heb nog geen chinees het UCD principe zien kopieren, zou dat komen doordat het patent van Philips is???Kappa7 schreef:Precies zo is het.seth_space schreef:Dan zouden Dell, Apple, HP etc ook al hun patenten geschonden worden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Nee, omdat er geen 20awg hookup wire inzit.......Kappa7 schreef:ds23man schreef:Heb nog geen chinees het UCD principe zien kopieren, zou dat komen doordat het patent van Philips is???Kappa7 schreef:Precies zo is het.
Ene als ze daar iets na willen maken dan doen ze dat tochwel ze kunnen aardig reverse engineeren daar.![]()
![]()
![]()
zeker niet interessant genoeg
![]()
![]()
Dat zou natuurlijk wel helpen om de modules interessanter te maken om na te bouwen.
Nu hebben ze zelf iets gemaakt dat schijnbaar beter is.
Als de hypex modules echt zo goed waren dan hadden ze die wel na gebouwd.
Nu hebben ze zelf iets gemaakt dat schijnbaar beter is.
Als de hypex modules echt zo goed waren dan hadden ze die wel na gebouwd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Net eens de specsheets bekeken, kan geen enkele zinnige data of meting vinden die iets zegt over de kwaliteit van deze modules. Gevalletje Sambal bij?.....
Je zou ze eigenlijk naast elkaar moeten beluisteren om te bepalen welke beter is.ds23man schreef:Net eens de specsheets bekeken, kan geen enkele zinnige data of meting vinden die iets zegt over de kwaliteit van deze modules. Gevalletje Sambal bij?.....
En ook nog wat metingen uitvoeren natuurlijk.
De specs zijn vaak bij dergelijke apparatuur redelijk opgepimpt.
- SSassen
- Contacteer:
En weer dat argument dat Apple en consorten ook apparatuur in China laten maken, dat slaat echt als een tang op een varken.
Dergelijke productiestraten en de producten die daar vanaf rollen zijn van een geheel andere categorie dan modules die op eBay en via diverse aanbieders uit China voor bodemprijzen worden aangeboden.
Zoals ik al eerder aangaf, maar waar kennelijk door de goegemeente zonder kennisneming overheen wordt gewalst, draai ik al jaren productie in China en ben daar ook regelmatig (lees: meerdere keren per jaar) voor overleg met toeleveranciers, inkoop van onderdelen, QC fine-tuning, etc. etc. ik weet dus dondersgoed hoe men daar werkt en hoe/waarmee/op wat voor manier men winst maakt met elektronica.
Als je dan nog denkt dat je 't beter weet vanachter je bureaustoel zonder ook maar één voet ooit in een Chinese productiestraat te hebben gezet heb je echt een bord voor je kop als je bovenstaand argument nog durft te gebruiken.
Dat wilde ik even kwijt
Dergelijke productiestraten en de producten die daar vanaf rollen zijn van een geheel andere categorie dan modules die op eBay en via diverse aanbieders uit China voor bodemprijzen worden aangeboden.
Zoals ik al eerder aangaf, maar waar kennelijk door de goegemeente zonder kennisneming overheen wordt gewalst, draai ik al jaren productie in China en ben daar ook regelmatig (lees: meerdere keren per jaar) voor overleg met toeleveranciers, inkoop van onderdelen, QC fine-tuning, etc. etc. ik weet dus dondersgoed hoe men daar werkt en hoe/waarmee/op wat voor manier men winst maakt met elektronica.
Als je dan nog denkt dat je 't beter weet vanachter je bureaustoel zonder ook maar één voet ooit in een Chinese productiestraat te hebben gezet heb je echt een bord voor je kop als je bovenstaand argument nog durft te gebruiken.
Dat wilde ik even kwijt
Ach met de productie van apple producten laten ze zien dat ze het wel kunnen daar.
En zo zijn er wel meer merken van Chinese oorsprong die hier ook goed verkocht worden en waar de kwaliteit steeds beter van wordt.
En dan heb ik het niet over consumenten electronics maar over bvb bts apparatuur voor de telecom markt.
Ongeveer 1/4e van de telecom markt wereldwijt draait daar op. En dat is dan weer een van de concurrenten van het bedrijf waar ik voor werk.
Als zij die productie niet op oorde zouden hebben zouden ze ook dat markt aandeel niet hebben.
Dus jammer dat het bij jou productie niet wil lukken maar ze kunnen het best.
En zo zijn er wel meer merken van Chinese oorsprong die hier ook goed verkocht worden en waar de kwaliteit steeds beter van wordt.
En dan heb ik het niet over consumenten electronics maar over bvb bts apparatuur voor de telecom markt.
Ongeveer 1/4e van de telecom markt wereldwijt draait daar op. En dat is dan weer een van de concurrenten van het bedrijf waar ik voor werk.
Als zij die productie niet op oorde zouden hebben zouden ze ook dat markt aandeel niet hebben.
Dus jammer dat het bij jou productie niet wil lukken maar ze kunnen het best.
40 Jaar geleden moest uitleggen waarom je een Japans camera kocht en een Japanse auto en motor reed. De namen veranderen maar het verhaal herhaald zich iedere keer.
Het is wel bekend, wie niet horen wil moet ... op de blaren zittenSSassen schreef:Dat wilde ik even kwijt
Dat de oliebollen mogen smaken en 't nieuwe (nou nieuw ?) jaar ook
Anne
- SSassen
- Contacteer:
Waar lees je dat ik schrijf dat bij mij de productie niet wil lukken? Ik verkoop ettelijke honderdduizenden stuks op jaarbasis dus dat lukt prima.Kappa7 schreef:Dus jammer dat het bij jou productie niet wil lukken maar ze kunnen het best.
Lees mijn reactie nu eens terug? Wat ik daarmee over probeer te brengen is dat apparatuur/onderdelen uit China die b.v. via eBay of andere aanbieders worden aangeboden tegen bodemprijzen een reden zouden moeten zijn om de alarmbellen te laten rinkelen.
Als je dat niet van mij wilt aannemen is dat uiteraard jouw keuze, een gewaarschuwd mens telt echter voor twee en ik probeer hier door het delen van mijn expertise en ervaringen forumleden te behouden voor teleurstellingen.
Als dat niet op prijs wordt gesteld dan zal ik in het vervolg geen moeite meer doen, dan mogen de experts vanachter hun bureaustoel je allerlei aannames op de mouw spelden, veel succes daarmee zou ik zeggen, maar kom hier dan ook niet klagen als het allemaal toch anders uitpakt dan verwacht.
Maar dat is een heel ander verhaal dan wat je hier boven aanhaalde.SSassen schreef:Waar lees je dat ik schrijf dat bij mij de productie niet wil lukken? Ik verkoop ettelijke honderdduizenden stuks op jaarbasis dus dat lukt prima.Kappa7 schreef:Dus jammer dat het bij jou productie niet wil lukken maar ze kunnen het best.
Lees mijn reactie nu eens terug? Wat ik daarmee over probeer te brengen is dat apparatuur/onderdelen uit China die b.v. via eBay of andere aanbieders worden aangeboden tegen bodemprijzen een reden zouden moeten zijn om de alarmbellen te laten rinkelen.
Als je dat niet van mij wilt aannemen is dat uiteraard jouw keuze, een gewaarschuwd mens telt echter voor twee en ik probeer hier door het delen van mijn expertise en ervaringen forumleden te behouden voor teleurstellingen.
Als dat niet op prijs wordt gesteld dan zal ik in het vervolg geen moeite meer doen, dan mogen de experts vanachter hun bureaustoel je allerlei aannames op de mouw spelden, veel succes daarmee zou ik zeggen, maar kom hier dan ook niet klagen als het allemaal toch anders uitpakt dan verwacht.
Ik las het zo apple heeft als enige de productie op orde en de rest is slechte kwaliteit.
Aangezien jij er ook spullen laat maken zo als je aangeeft zijn die dus ook van bedenkelijke kwaliteit.
Dat is wat ik probeerde te bestrijden.
Dat er voldoende troep daarvandaan komt wat voor een zeerlage prijs wordt aangeboden ben ik helemaal met je eens.
Maar in een dergelijk geval geld vaak als de aanbieding lijkt te mooi om waar te zijn dan is dat vaak ook zo.
Maar dat geld natuurlijk niet alleen voor spul uit China.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Laten we het er maar op houden dat er troep en goed spul uit China komt.
Maar nu even ontopic.
Deze modules zijn gebaseerd op de IRS2092 chip en zullen derhalve niet beter of slechter zijn dan andere producten met die chip ( Sure, connex enz). Het is een class d met de uitgangsspoel buiten de feedbackloop.
Betrouwbaarheid is eigenlijk geen uitspraak over te doen, maar als die ok is, zouden deze modules wel eens leuk kunnen zijn om powered PA speakers mee te maken. Het enige wat dan nog mist is een dspbordje.
Maar nu even ontopic.
Deze modules zijn gebaseerd op de IRS2092 chip en zullen derhalve niet beter of slechter zijn dan andere producten met die chip ( Sure, connex enz). Het is een class d met de uitgangsspoel buiten de feedbackloop.
Betrouwbaarheid is eigenlijk geen uitspraak over te doen, maar als die ok is, zouden deze modules wel eens leuk kunnen zijn om powered PA speakers mee te maken. Het enige wat dan nog mist is een dspbordje.