filter voor 2wegje

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

je kan gewoon PVC rioolpijp gebruiken
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Of even bij de tapijtboer kijken of er een geschikte (qua doorsnee) kartonnen binnenrol bij de vuilnis ligt.

Even off topic, zie ik op de foto's een apparaat van Tacx staan :?:
Da's toch geen rollenbank :?:
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

sry voor de late reactie. maar nu zijn we er weer. vandaag het filter ineen geslodeert met een electronisch meer begaafde vriend. de tangband doe bijna niks de woofer is okee. ik heb ook c1 en c2 vervangen voor de gemakelijkheid om aan het spul te komen. ze zijn nu 66 en 0.66


@SARK
ik zou nie weten wat het aparat doet maar het zou kunnen dat het een rollenbank is.
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

ik ben overgestapt naar een 1e orde filter en moet morgen de spullen gaan halen een Ctje van 0,995 uF dus ik schat dat da 1 zal worden en een spoel van 3,183 mH maken. nu speelt ie eindelijk een beetje behoorlijk. ik ben samen met pap een hele dag bezig geweest met ales te proberen maar uiteindelijk hebben we bijna alles weg gelaten. morge meer nieuws.

groetjes jago
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

jago schreef:
ik ben overgestapt naar een 1e orde filter ...
voor zowel de woof als de breedbander?
Gebruikersavatar
jago
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 28 dec 2005, 1:20
Locatie: Antwerpen(Berchem)
Contacteer:

Bericht door jago »

ja ik zou nie weten hoe ik dit anders zou moeten doen. tot nogtoe heb ik het filter berekent met winisd en hier kun je niet invoegen of je verschilende ordes wilt.

groetjes jago
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”