Usher Audio Beryllium units

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

FrankG

Bericht door FrankG »

Het zijn volgens mij zo een beetje dezelfde units zoals JMlab ze heeft.
voodooless
Contacteer:

Bericht door voodooless »

FrankG schreef:
Zou goed kunnen. Usher heeft wel meer look-a-like units in hun programma ;)
vigier

Bericht door vigier »

deepspace schreef:
FrankG schreef:
Zou goed kunnen. Usher heeft wel meer look-a-like units in hun programma ;)
look-a-like? *kuch*... je bedoelt dat ze hun conussen en korven op dezelfde plaats kopen als bijvoorbeeld Scan Speak?

Groet
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

deze discussies merk ik hier toch steeds terugkomen.

enerzijds heb je de jongens die op gehoor en gevoel werken, eerder subjectief. Die noem ik de kunstenaars. In deze groep plaats ik Guido, FrankG, ...

anderzijds zijn de jongens die het allemaal meer cijfermatig aanpakken, daar kijkt men objectief, werkt men met gekende, gemeten en vaste waarden, ik noem ze de wetenschappers. In deze groep plaats ik Sander, Jeroen, ...

Natuurlijk is het niet allemaal wit of zwart. Guido en Frank kunnen aardig met specificaties omgaan en Sander en Jeroen weten akoestiek zeer naar waarde te schatten.
Maar als het op beoordelen aankomt merk je toch duidelijk het schauvinisme voor hun eigen groep.

Ieder komt voor zijn eigen idealisme op en is daarbij zo overtuigd van zichzelf dat hij zijn wil aan de ander wil opdringen.
Als ik hier verder over doordenk dan komt dit volgens mij doordat DHZ'ers koppige en aardig getalenteerde mensen zijn.

Dat Guido overtuigd is van de Ber. units omdat hij ze gehoorsmatig heeft kunnen inschatten lijkt mij voldoende gegronde reden om er een project van te maken.
Hij is tenslotte een kunstenaar die kan inschatten wat dit project hem kan opleveren.

Dat Sander eerst specs wil zien alvorens hieraan te beginnen lijkt mij ook vanzelfsprekend, hij is tenslotte wetenschapper die op basis van meetbare gegevens kan inschatten welke kansen hij heeft op een succesvol resultaat.

Wat ik toch dikwijls mis op dit forum is het begrip van de ene groep voor de denk- en werkwijze van de andere groep. En dat verwijt doe ik ook naar mezelf.

Guido: good luck met je project. Je ziet me wel op regelmatige tijdstippen verschijnen en ik kijk nu reeds uit om het eindresultaat te beluisteren, ook al ben ik geen voorstander van berilium.

Ed.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Bart_M »

asterduc schreef:

enerzijds heb je de jongens die op gehoor en gevoel werken, eerder subjectief. Die noem ik de kunstenaars. In deze groep plaats ik Guido, FrankG, ...

anderzijds zijn de jongens die het allemaal meer cijfermatig aanpakken, daar kijkt men objectief, werkt men met gekende, gemeten en vaste waarden, ik noem ze de wetenschappers. In deze groep plaats ik Sander, Jeroen, ...

Natuurlijk is het niet allemaal wit of zwart. Guido en Frank kunnen aardig met specificaties omgaan en Sander en Jeroen weten akoestiek zeer naar waarde te schatten.
Maar als het op beoordelen aankomt merk je toch duidelijk het schauvinisme voor hun eigen groep.

Ieder komt voor zijn eigen idealisme op en is daarbij zo overtuigd van zichzelf dat hij zijn wil aan de ander wil opdringen.
Als ik hier verder over doordenk dan komt dit volgens mij doordat DHZ'ers koppige en aardig getalenteerde mensen zijn.

Dat Guido overtuigd is van de Ber. units omdat hij ze gehoorsmatig heeft kunnen inschatten lijkt mij voldoende gegronde reden om er een project van te maken.
Hij is tenslotte een kunstenaar die kan inschatten wat dit project hem kan opleveren.

Dat Sander eerst specs wil zien alvorens hieraan te beginnen lijkt mij ook vanzelfsprekend, hij is tenslotte wetenschapper die op basis van meetbare gegevens kan inschatten welke kansen hij heeft op een succesvol resultaat.

Wat ik toch dikwijls mis op dit forum is het begrip van de ene groep voor de denk- en werkwijze van de andere groep. En dat verwijt doe ik ook naar mezelf.

Guido: good luck met je project. Je ziet me wel op regelmatige tijdstippen verschijnen en ik kijk nu reeds uit om het eindresultaat te beluisteren, ook al ben ik geen voorstander van berilium.

Ed.
Heel goed verwoord.
Soms het hetgeen wat minder meet, wel hetgeen wat beter klinkt.
Dus cijfers zijn voor mij ook niet alles. Het is echter wel een goede manier om van te vertrekken.
SSassen
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Mja, goed verwoord, maar ik wil toch even een nuance aanbrengen. Je denkt toch niet dat een schilder met een stel kwasten of verf van de lokale supermarkt aan de slag gaat, of een beeldhouwer met een beitelsetje uit de aanbieding bij de bouwmarkt, zonder goed materiaal en gereedschap maak je geen kunstwerk.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat het nogal kortzichtig is om zomaar een stel drivers te selecteren nadat je ze beluisterd hebt in een kant en klare luidspreker. Zonder dat je weet wat er gebruikt is in het filter of de kastconstructie is het lastig te zeggen of het de drivers zijn die je zo aanspreken of de combinatie kast, driver en filter.

Dan is er nog een groter vraagteken dat ik hierbij wil zitten, ik heb namelijk uit goed geinformeerde bron vernomen dat Guido binnenkort aan huis een winkel wil beginnen waar hij, je raadt 't al, de producten van W&W audio wil gaan verkopen, daar komen ook de Usher drivers vandaan. Dus is dit een verkapte poging om alvast wat klanten te werven?

Ik heb nu al een aantal keer gevraagd om wat technische gegevens van deze drivers en het enigste wat ik als reply krijg is dat ze zo goed klinken, beter dan Thiel&Partner etc. Waar zijn de harde bewijzen die laten zien dat de ontwerper van deze drivers z'n werk verstaat?

Ik wil niet vervelend doen, maar zolang d'r nogal wat vraagtekens geplaatst kunnen worden rondom Guido z'n plotselinge aanwezigheid op alle zelfbouwfora met een identieke post over deze 'super drivers' vraag ik gewoon nog even door.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Jasper Joppe Geers

Bericht door Jasper Joppe Geers »

asterduc schreef:
Wat ik toch dikwijls mis op dit forum is het begrip van de ene groep voor de denk- en werkwijze van de andere groep. Ed.
De spijker op zijn kop wat mij betreft. Ik denk dat als er wat meer begrip zou zijn voor elkaars invalshoeken dat het de algehele materie uiteindelijk ook wat helderder zou maken. Het zou voor beginnende DIY'ers een stukje eenvoudiger worden om met een projectje op een bepaald spoor te gaan zitten zonder heen en weer geslingerd te worden door wat de een zegt wat vervolgens weer onderuit gehaald wordt door de ander...

Ehh.. hoezo off topic??... Sorry! :oops:
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

asterduc schreef:

Ed.
Ik ken geen drivers die goed meten en slecht klinken. Met alle drivers die goed meten, ongeacht de prijs, is een meer dan uitstekend systeem te maken.

Karakterverschillen heb je gewoon altijd en zijn nauwelijks uit de metingen te halen, omdat minimale afwijkingen van lineaalrecht al waarneembaar zijn. Vooral die minimale verschillen over meer dan een octaaf bandbreedte. En dan heb je nog smaakverschillen van de luisteraar. Als ik zelf geen liefhebber was van onversterkte muziek zou ik me veel minder als wetenschapper gedragen omdat bij pop en rock smaak een nog veel belangrijker rol speelt en een bepaalde kleuring soms gewenst is.

Over tegengestelde meningen: zolang er niet op de man gespeeld wordt en kritiek onderbouwd wordt, moeten die er juist zijn. We gaan toch zeker niet ook hier nivelleren en met zijn allen de grote grijze middenmoot/muis worden? Dus asterduc, ik ben het helemaal met je eens. Het enige dat nodig is is een beetje begrip voor elkaar als meningen uiteen liggen. Wat dat betreft is meedoen aan een forum en vaak posten ook leerzaam/heilzaam (meen ik uit eigen ervaring te kunnen beweren :roll: )
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

Lees dit draadje er nog maar eens op na...... http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=1915 Heel vermakelijk!

Bevestigt aardig het verhaal van Asterduc en vooral het belang van begrip. Als ik mailtjes krijg dat mensen me moedig vinden, maar zelf niet meer aan de discussie durven deel te nemen zegt dat eigenlijk genoeg.

Audio lijkt toch wat op wijn maken, heel veel gevoel, wetenschap en techniek en uiteindelijk beleeft iedereen de smaak anders. :D
Roland
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi

Ik kan ook nergens gegevens vinden van die beryllium drivers, wel positieve recensies. Heeft iemand een link naar deze drivers. IK neem aan dat Guido ze gaat meten. Heb er geen probleem mee als Guido een goed gedocumenteerde speaker gaat bouwen met deze drivers wel idd even vermelden dat je beryllium dealer bent.

Groeten Roland
ovni

Bericht door ovni »

edit/ weggehaald want er is een beetje raar afgesplitst en nu sloeg dit stukje hier nergens meer op. :?
Laatst gewijzigd door ovni op zo 07 mei 2006, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
voodooless
Contacteer:

Tjonge zeg...

Zoveel ophef, alleen omdat we nog weinig info over die producten gekregen hebben. Ik denk dat Gydotron gewoon effe weekeindafwezig is (sommige mensen hebben echt nog een ander leven dan dit ;) ).

Dus laten we gewoon even rustig afwachten.
JeroenKV schreef:
Lees dit draadje er nog maar eens op na...... http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=1915 Heel vermakelijk!

Bevestigt aardig het verhaal van Asterduc en vooral het belang van begrip. Als ik mailtjes krijg dat mensen me moedig vinden, maar zelf niet meer aan de discussie durven deel te nemen zegt dat eigenlijk genoeg.
Het bevestigt inderdaad het verhaal, maar vergeet niet dat het twee kanten op werkt. Daarnaast is het jammer dat de discussie niet door gaat. Een dergelijk topic gaat er misschien wel hard aan toe soms, maar helpt wel degelijk om een begrip te vormen van de twee kanten van de zaak. En de mensen die je een PM sturen moeten gewoon maar zelf hun mening opeenbaar posten vind ik. Heb je veel meer aan dan het achter te houden.
Audio lijkt toch wat op wijn maken, heel veel gevoel, wetenschap en techniek en uiteindelijk beleeft iedereen de smaak anders. :D
Vergeet niet: wijs (niet wijn) maken, bakken geld, onzin praat, omkoperij, commercieele belangen, ignorantie en elitegedrag!
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik heb ff de roddelsessie over Guido afgesplitst naar de kantine http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=2157
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Guido leeft voor zijn hobby en van zijn idealisme.

Stel je eens voor, je bent enthousiast over een nieuwe vonst, je post je ervaringen, en boem, een hele berg kritiek en beschuldigingen op je dak.

Volgens mij houdt Guido het hier voor bekeken. Ik wil niet partijdig overkomen, maar ik zou eigenlijk net hetzelfde doen.

Als dat enthousiasme niet door de forumlezers kan gedeeld worden, waarom er dan überhaupt nog tijd in steken.

Groeten,
Ed.
voodooless
Contacteer:

asterduc schreef:
Als dat enthousiasme niet door de forumlezers kan gedeeld worden, waarom er dan überhaupt nog tijd in steken.
Om enthousiasme te delen heb je een rede nodig. Zolang die niet gegeven is, is het niet meer dan logisch dat met kritisch is. Enige wat ie hoeft te doen is wat meer info geven...
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nou, een rede is echt niet nodig hoor. Het is gewoon heel erg leuk om de verhalen van Guido te lezen!

Het zou echt heel erg jammer zijn als het een commercieële achtergrond zou hebben, maar laten we dáár niet vanuit gaan. Anders wordt het wel een hele negatieve bedoeling, en dat hoort niet op een hobby-forum.

Wowly
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Zoals al eerder door iemand gezegd: Een commerciele achtergrond is niet erg. J.P. Hypex is daar een goed voorbeeld van. Het is echter wel handig om het even te melden. En vervolgens kunnen we allemaal zelf bepalen of we er wat gaan kopen of niet. En zoals ik al eerder schreef zou het helemaal niet gek zijn als Guido het een en ander bevestigd of niet. In mijn ogen is het niet meer en niet minder als een vraag. En dat is een van de functies van een forum: vragen kunnen stellen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik bedoelde te zeggen, als het enthousiasme een commercieele achtergrond zou hebben. Idd, een commercieele achtergrond is helemaal niet erg.En idd, kijk maar naar JP van Hypex. Maar wat mij betreft wel met open vizier.

Ik denk dat we gewoon moeten wachten, en als er geen antwoord komt, zal het altijd in het midden blijven liggen.

Wowly
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

Wowly schreef:
Maar wat mij betreft wel met open vizier.

Wowly
Uiteraard!
Gydotron
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door Gydotron »

Eigenlijk hoef ik mij niet te verantwoorden maar het is en was mij steeds te doen omdat ik enthousiast was over het hoger genoemd product. Ik heb geen enkele commerciele belangen. Ik begrijp ook de reacties niet. Ik houd het ook voor bekeken op forums, puur uit zelfbehoud.

Guido
richard

Bericht door richard »

Gydotron schreef:
.. Ik houd het ook voor bekeken op forums, puur uit zelfbehoud.
Als je er aardigheid aan hebt om forums te bezoeken zou je jezelf tekort doen door weg te blijven vanwege wat tegenwind of al dan niet terechte kritiek. Daar heb je alleen maar jezelf mee.

Maar als je er toch weinig plezier aan beleeft dan is het rondhangen op een forum inderdaad alleen maar zonde van je tijd.
voodooless
Contacteer:

Gydotron schreef:
Eigenlijk hoef ik mij niet te verantwoorden maar het is en was mij steeds te doen omdat ik enthousiast was over het hoger genoemd product. Ik heb geen enkele commerciele belangen. Ik begrijp ook de reacties niet. Ik houd het ook voor bekeken op forums, puur uit zelfbehoud.
Mooi dat je het komt melden. Ik hoop dat er nu een aantal dingen uit de wereld zijn.

Om mezelf nog maar even te qouten:
Om enthousiasme te delen heb je een rede nodig. Zolang die niet gegeven is, is het niet meer dan logisch dat met kritisch is. Enige wat ie hoeft te doen is wat meer info geven...
Ik bedoel natuurlijk puur info over de drivers he! Misschien kun je ons daar nu meer over vertellen? Want eerlijk gezegt ben ik toch wel erg benieuwd (mischien toch via een omweg enthousiasme gekweekt ;) )!
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

richard schreef:
Gydotron schreef:
.. Ik houd het ook voor bekeken op forums, puur uit zelfbehoud.
Als je er aardigheid aan hebt om forums te bezoeken zou je jezelf tekort doen door weg te blijven vanwege wat tegenwind of al dan niet terechte kritiek. Daar heb je alleen maar jezelf mee.

Maar als je er toch weinig plezier aan beleeft dan is het rondhangen op een forum inderdaad alleen maar zonde van je tijd.
viewtopic.php?p=38063#38063
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nou, hardstikke fijn om te horen dat het geen commercieele achtergrond is!! Vind ik heus. Ik hou wel van wat enthousiaste verhalen. Mensen die mij beter kennen weten dat ik ook een (soms wat extreme) enthousiasteling ben als het gaat over dingen die ik leuk vind!

En ik begrijp soms ook niet waar het nou allemaal om gaat. Maar het is wel jammer dat je niet meer jezelf op fora laat zien, alleen omdat er in jou ogen wat zaken worden bepraat in een (mogelijk!) negatieve context.

Het probleem met getypte posts is dat het zo moeilijk is om de intentie erachter te zien. Het zijn allemaal hobby-isten, die graag met open gemoed met elkaar willen discusiëren. En als je ze niet via de fora kunt bereiken, ontmoet ze dan eens in real life. Je zult versteld staan wat een positivo's het allemaal zijn. Ik weet zeker dat degene die je kent via de fora (in real life) vrijwel allemaal hele toffe peren zijn! Dat vond (vind) ik zo leuk van bijvoorbeeld zo'n DDIY2006. En hopelijk ook de luisterdag in Breda. Dat het allemaal niet zo'n leden zijn van de mierenbond als dat het wel lijkt. Volgens mij zijn ze trouwens ook van lid van de bond voor eigengereidheid, sinds die is samengegaan met de bond van eigenwijsheid. Maar ik ken er persoonlijk geen één waar ik een negatief gevoel bij had. Ik heb er juist enkele vrienden aan over gehouden geloof ik....

Daarom, jammer voor je als je je terugtrekt met een negatief gevoel.....

Wowly

Edit: dit verhaal gaat eigenlijk ook voor jou asterduc. Ik heb je gezien op de ddiy2006, en je chocolaatjes waren heerlijk! :D Ik zou het jammer vinden als je vanwege tegenwind je uit het forum laat blazen. Ik had eigenlijk gehoopt je te zien in Breda! Ik was namelijk heel erg benieuwd naar je luidsprekers in een acoustisch goede ruimte. Ik heb me te schompe's gezocht, maar heb er waarschijnlijk gevonden. De acoustiek in Zutphen was gewoon kl$%^&te. Helaas heb ik je aanmelding niet tegemoet mogen zien. Nu alsnog? [-o<
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

deepspace schreef:
Vergeet niet: wijs (niet wijn) maken, bakken geld, onzin praat, omkoperij, commercieele belangen, ignorantie en elitegedrag!
Lijkt wel (een) hifi(forum)..... :P :mrgreen:
Plaats reactie