Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Moderator: Beheerdersteam
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Bij mij draaien én Logitech Media Server én (ready)DLNA op een ReadyNAS RND2000 (Sparc). Draai er zowel hoge resolutie audio als 1080px TV mee. Beide via een Raspberry Pi.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Juist, je bedoelt meerdere server programma's op fysiek 1 computer/NAS, en ik heb hier wel eens meerdere PC 's en of MINI pc's of Nas draaien, zoals ook wel Vortexbox.
Met Vortexbox en een NAS kun je dus ook b.v. de PLEX server draaien, en dat zou bijvoorbeeld ook de Netflix ondersteunen.
Met Vortexbox en een NAS kun je dus ook b.v. de PLEX server draaien, en dat zou bijvoorbeeld ook de Netflix ondersteunen.
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
dank voor dit sublieme artikel, het is een eye-opener voor newbies in het streaming-wereldje ! 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ha Hans, heb een Raspberry Pi Model B+ voor me samen met een Hifiberry dac. Microsd kaartje beschreven met piCorePlayer1.18b.img via Win32diskmanager, kaartje in de Pi en via USB aan m'n pc gehangen voor voeding. Ethernet in de router geprikt, ik zie 'm niet in m'n netwerk (Fing geinstalleerd op een iPhone, de overige devices hier in huis zie ik).
Heb je nog suggesties wat ik zou kunnen proberen? Heb het kaartje een keer opnieuw beschreven, geen resultaat.
Heb je nog suggesties wat ik zou kunnen proberen? Heb het kaartje een keer opnieuw beschreven, geen resultaat.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Een USB-poort kan meestal niet meer dan 500mA leveren, en dat is te weinig voor de Pi. Je hebt een netadapter van ik dacht minimaal 1A nodig met een USB-microstekker eraan.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Dat zou het kunnen zijn. Heb wel zo'n adapter liggen, ga ik proberen, tnx!
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Inderdaad, ik heb hier een 0,7 A, en dat gaat ook wel, juist wel de microUSB gebruiken.
En als je dan opstart zie je de ledjes met rood voor de voeding aan gaat en met de juiste netwerk gaat er een geel ledje flikkeren naar aanleiding van zijn activiteiten.
Waar ze zitten bij de + uitvoering ben ik niet direct mee bekend.
Edit:
En als je dan opstart zie je de ledjes met rood voor de voeding aan gaat en met de juiste netwerk gaat er een geel ledje flikkeren naar aanleiding van zijn activiteiten.
Waar ze zitten bij de + uitvoering ben ik niet direct mee bekend.
Edit:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ik heb ergens gelezen dat je dit kunt instellen bij de Rpi B+ tot 1,2 Aknuisje schreef:Een USB-poort kan meestal niet meer dan 500mA leveren, en dat is te weinig voor de Pi. Je hebt een netadapter van ik dacht minimaal 1A nodig met een USB-microstekker eraan.
Edit, zie net dat we het hier hebben over de USB poort van de laptop en niet die van de Rpi
Laatst gewijzigd door Zweitse op za 06 dec 2014, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Zie 'm nog niet, gebruik nu een 2A voeding. Rode lampje (voeding) brandt, lampje ernaast knippert heel af en toe. Ethernet lampjes branden, geel en groen. Ik gebruik een Transcend micro sd kaartje 4GB, klasse 10.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Nog steeds niets?Barry2001 schreef:Zie 'm nog niet, gebruik nu een 2A voeding. Rode lampje (voeding) brandt, lampje ernaast knippert heel af en toe. Ethernet lampjes branden, geel en groen. Ik gebruik een Transcend micro sd kaartje 4GB, klasse 10.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Nee, maar ben de deur uit inmiddels. Ik kijk er morgen weer naar.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Een uitbreiding voor de Odroid:
http://www.pollin.de/shop/dt/MDY2OTgxOT ... SPDIF.html
Nou is mn Duits niet best, maar wat vinden jullie hiervan?
Als ik het goed begrijp is het geen dac, dus doet het verder niks met de 1tjes en 0len???
http://www.pollin.de/shop/dt/MDY2OTgxOT ... SPDIF.html
Nou is mn Duits niet best, maar wat vinden jullie hiervan?
Als ik het goed begrijp is het geen dac, dus doet het verder niks met de 1tjes en 0len???
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Dat is in principe een USB naar S/Pdif omzetter met een maximale resolutie van 16 bits en 48 kHz, dus voor standaard CD signaal voldoende als je al een DAC hebt met een S/Pdif ingang.
Voor High Res gaan we een stapje verder. 24 bits en dan tot 192 kHz.
Voor jou dus een tijdelijke oplossing.
Met een USB DAC kun je wat flexibeler en eventueel op een hoger niveau komen.
En dan is de Odroid U3 zeker in het voordeel, naast snelheid ook een universele output.

Voor High Res gaan we een stapje verder. 24 bits en dan tot 192 kHz.
Voor jou dus een tijdelijke oplossing.
Met een USB DAC kun je wat flexibeler en eventueel op een hoger niveau komen.
En dan is de Odroid U3 zeker in het voordeel, naast snelheid ook een universele output.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Verder zoeken dus naar een permanente oplossing
Voorlopig doet mijn Odroid weinig
Toch maar kijken of ik er vortexbox op krijg.
Voorlopig doet mijn Odroid weinig
Toch maar kijken of ik er vortexbox op krijg.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ga ik proberenhannesie schreef:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Barry, is er een mogelijkheid om er een scherm of tv aan te hangen? Misschien geeft hij een foutmelding.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Heb wel een monitor met hdmi ingang, niet bij stil gestaan eigenlijk.. Kan ik er die zo aanhangen? Ben niet thuis, kan morgen nog wel even wat proberen.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Ja, kan er zo aan. 
Dan kan je controleren of Het OS ook laad of ergens een foutmelding geeft.
Dan kan je controleren of Het OS ook laad of ergens een foutmelding geeft.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Max2play en de Odroid werken.
Nu nog kijken hoe deze die stomme NAs vinden.
Nu nog kijken hoe deze die stomme NAs vinden.
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Gefeliciteerd, dat is al een hele stap,
Kijk dan even hoe en welke duiding er is voor de map die gedeeld wordt.
Een hulpje, maar zeker niet wat jij hebt, want er moet waarschijnlijk een IP nummer tussen .
\\MUZIEKSERVER\Muziekbestanden, in ieder geval de schuine streepjes zijn anders als standaard bij Windows.
Kijk dan even hoe en welke duiding er is voor de map die gedeeld wordt.
Een hulpje, maar zeker niet wat jij hebt, want er moet waarschijnlijk een IP nummer tussen .
\\MUZIEKSERVER\Muziekbestanden, in ieder geval de schuine streepjes zijn anders als standaard bij Windows.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Monitor aangesloten, werkt inderdaad (zit nog in Arduino mode waar je USB instellingen moet doen denk ik
) maar niks bijzonders. OS start, PiCorePlayer, lijkt goed. Fing? IP scanner uit jou link geprobeerd Hans, maar pc reboot hierna, gaat wat mis. Andere IP scanner gezocht en geinstalleerd, en verrek die vindt 'm wel.. alles zit hier in het 192.168.1.xxx bereik, de Pi zit op 192.168.0.100.
Kan 'm nu benaderen en instellingen doen
Had eigenlijk al wel verwacht 'm nu op de iPhone bij de Squeeze box te zien, maar dat is nog niet het geval. Ga ik nu eens even naar kijken..
Kan 'm nu benaderen en instellingen doen
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Kijk eens of je hem hier kunt vinden.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Streamen met Raspberry Pi en Odroid van MP3 tot DSD
Nee, ziet 'm niet. Ook nog even op de iPad van m'n vriendin geprobeerd, ook niet. Misschien een andere app proberen?
